וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ לנתניהו: בוא למשא ומתן על תוכן - בלי ספינים ובלי בלוקים

26.9.2019 / 14:43

יו"ר כחול לבן קרא בישיבת הסיעה של מפלגתו לראש הממשלה ולסיעתו "לבנות ממשלת אחדות אמיתית ולפנות לשיח על תוכן ומהות". גנץ הודה לריבלין על ניסיונותיו לקדם אחדות והדגיש כי "לא נוכל לשבת תחת ראש ממשלה עם כתב אישום". מחר ייפגשו צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן

צילום: תאגיד כאן 11, עריכה: תומר לוי

הפלונטר הפוליטי | כל הפרטים:

  • גנץ לליכוד ולנתניהו: "בואו נבנה ממשלת אחדות אמיתית"
  • גנץ: "נתניהו הוא אולי האדם היחידי שיש לו אינטרס להוביל אותנו לבחירות נוספות"
  • "אנחנו מחפשים יושרה ולא נוכל לשבת תחת רה"מ עם כתב אישום"
  • מחר צפויים להיפגש נציגי המפלגות להמשך המו"מ

יו"ר כחול לבן בני גנץ קרא היום (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו "לבוא למשא ומתן על תוכן בלי ספינים ובלי בלוקים. בואו נבנה ממשלת אחדות אמיתית". גנץ אמר את הדברים בישיבת הסיעה של מפלגתו לאחר החלטת נשיא המדינה ראובן ריבלין להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו.

גנץ הוסיף כי "נתניהו היה זה שהקדים את הבחירות לכנסת ה-21, זה שהוביל אותנו לבחירות לכנסת ה-22 ואולי הוא היחיד שיש לו אינטרס להוביל אותנו לבחירות נוספות, שעשויות להביא לשבר בין האזרחים והמדינה". יו"ר כחול לבן הדגיש כי "לא המשרה חשובה. מה זה חשוב מי יחזיק באיזה תיק. על זה מדברים רק אחרי תוכן רק אחרי מהות. התיקים אינם מטרה בזכות עצמן, הם אינם מושא חלומותינו אלא כלי עבודה כי ישראל לפני הכל".

בהמשך אמר גנץ כי "אם הסברתי שהמשרות הן משניות אדגיש גם שהשררה אינה מחוז חפצי. איני מחפש להיות ראש ממשלה בשם הכבוד, איני מבקש מטוס או שיירה נשיאותית. אנחנו לא 'רק לא ביבי'. אחינו תוקפים אישית, אנחנו מחפשים יושרה ציבורית ולא נוכל לשבת תחת ראש ממשלה עם כתב אישום. אני קורא מכאן לשיח על תוכן ומהות עם הליכוד".

בני גנץ בהרמת כוסית לראש השנה, תל אביב, 26.09.19. רויטרס
"אנחנו לא 'רק לא ביבי'". גנץ, היום/רויטרס

אתמול נועד גנץ עם נתניהו בבית נשיא המדינה במסגרת מו"מ להקמת ממשלת אחדות, אך לאחר שלא חלה התקדמות בשיחות החליט ריבלין לאפשר לנתניהו לנסות להקים ממשלה.למרות כישלון השיחות בין נתניהו לגנץ, בליכוד הזמינו אמש את נציגי כחול לבן לישיבת מו"מ להקמת ממשלת אחדות, שתתקיים מחר בשעה 9:00. ביממה האחרונה גורמים בליכוד האשימו את מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, בטרפוד המגעים לאחדות, ואמרו שבלעדיו גנץ היה נוטה לקראת כניסה לממשלה.

בסופו של דבר, גנץ החליט לדבוק בעמדה המקורית שלא הולכים לאחדות תחת נתניהו. לדברי גורמים בכחול לבן, לפיד אכן היה זה שלחץ אותו לחדד עמדות ולא להסכים להצעות הליכוד לפיהן נתניהו יהיה ראשון ברוטציה.

בנימין נתניהו לאחר שקיבל את המנדט להרכבת הממשלה, 25.09.19. ראובן קסטרו
נתניהו/ראובן קסטרו

ריבלין אמר אתמול כי לאף אחד מהמועמדים - נתניהו או גנץ - אין 61 ממליצים. עם זאת, לאור העובדה שלנתניהו יש יותר ממליצים מלגנץ, "היכולת שלו להרכיב ממשלה גבוהה יותר - כרגע". עם הודעתו של ריבלין, ניתן לנתניהו פרק זמן של 28 יום להרכבת הממשלה, עם אפשרות לתוספת של 14 יום נוספים. עם זאת, בליכוד מתכוונים להחזיר את המנדט עוד קודם, אולי אפילו בשבוע הבא, כדי לזרז את האפשרות של בחירות שלישיות.

על רקע זה, שר החינוך לשעבר נפתלי בנט תקף את לפיד בחשבון הטוויטר וכתב כי הוא "גורר בכוח את גנץ לקפיצה מהצוק לעבר תהום לאומי של מערכת בחירות שלישית בתוך שנה. פשרת האחדות של הנשיא ריבלין הפתיעה ביצירתיות שלה ובשכל הישר שבה". בנט התייחס למתווה של ריבלין שאמר כי הציע לשני המועמדים להקים ממשלת אחדות שוויונית שבה אין יתרון לאף גוש. הנשיא הציע כי לצד ראש הממשלה שייבחר ישונה החוק ותהיה משמעות, כוח ועוצמה לממלא מקום ראש הממשלה. "ביקשתי גם שהחוק ישתנה כך שנבצרות לא תהיה מוגבלת למאה יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully