וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המבוי הסתום: צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן ייפגשו מחר

28.9.2019 / 20:58

לאור הקשיים, בליכוד טוענים כי אם כחול לבן יוסיפו לעמוד בסירובם למתווה שהציע ריבלין, סביר כי נתניהו ישיב את המנדט. מנגד בכחול לבן דורשים שנתניהו ייפרד מבלוק הימין ומתעקשים שגנץ יכהן ראשון בראשות הממשלה

צילום: רוני כנפו

בליכוד אישרו הערב (שבת) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יחזיר את המנדט להרכבת הקואליציה לנשיא המדינה ראובן ריבלין, אם בכחול לבן יסרבו למתווה שהציע האחרון. לפי המתווה, תוקם ממשלה שוויונית ברוטציה על ראשות הממשלה עם שינוי חוק הנבצרות. "אין טעם לבזבז זמן", אמרו בליכוד לפני הפגישה הנוספת עם נציגי כחול לבן, שתתקיים מחר ב-9:30 בכנסת כחלק מהמשא ומתן על הקמת ממשלת אחדות.

לפי הודעת המפלגה, "צוות המשא ומתן של הליכוד הונחה על ידי ראש הממשלה לעשות כל מאמץ אפשרי לקידום ממשלת אחדות רחבה לפי מתווה נשיא המדינה בפגישת המשא ומתן מול כחול לבן מחר בבוקר. אבל אם כחול לבן לא יהיו מוכנים לקבל את המתווה שהציג נשיא המדינה (רוטציה בין נתניהו לגנץ וממשלה שיוויונית) וגם לא יציעו שום מתווה ריאלי אחר - אין טעם לבזבז זמן ולגרור את המדינה לשיתוק מתמשך".

בנימין נתניהו לאחר שקיבל את המנדט להרכבת הממשלה, 25.09.19. ראובן קסטרו
יחזיר את המנדט לנשיא אם כחול לבן תסרב למתווה ריבלין. נתניהו/ראובן קסטרו

עוד הוסיפו בליכוד כי "אם כחול לבן יחליטו להתמיד בסירובם למתווה הנשיא, בסבירות גבוהה ראש הממשלה נתניהו יחזיר את המנדט, מתוך תקווה שאולי לקראת סוף התהליך בשלושת השבועות האחרונים אנשי כחול לבן יבינו, שתקוותם לפוטש בליכוד או לפירוק של המחנה הלאומי אין לה בסיס במציאות, וממשלת אחדות רחבה לפי מתווה הנשיא זה הפתרון היחידי כדי למנוע בחירות מיותרות". עם זאת, הדגישו כי "גם לאחר החזרת המנדט במידה ויוחלט על כך, הליכוד יהיה מוכן להפוך כל אבן כדי להגיע לממשלת אחדות רחבה ולמנוע בחירות".

צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות ייפגשו מחר פעם נוספת לישיבה סגורה לתקשורת, אחרי שפגישת המשא ומתן הקודמת בין הצדדים, שהתקיימה אתמול, הסתיימה ללא תוצאות, כששני הצדדים מאשימים אחד את השני במבוי הסתום. בליכוד מאשימים את כחול לבן בכך שלא הסכימו לדון במתווה של הנשיא ריבלין. מנגד, בכחול לבן טוענים שבליכוד מתבצרים בעמדה שלפיה המשא ומתן מנוהל בשם כל גוש הימין, ולא בשם הליכוד בלבד, כפי שכחול לבן דורשים. בנוסף לכך, בכחול לבן דורשים שיו"ר המפלגה בני גנץ יהיה ראשון ברוטציה בראשות הממשלה, ואילו בליכוד מתעקשים שנתניהו.

(עדכון ראשון: 20:03)

עוד בוואלה!

ממלכתי? אדיב? אחראי? משחק ההאשמה השקוף של נתניהו

לכתבה המלאה
השרים זאב אלקין ויריב לוין, 27 בספטמבר 2019. רוני כנפו
השרים אלקין ולוין בישיבת המו"מ הקודמת, אתמול/רוני כנפו
נציג כחול לבן למו"מ הקואליציוני יורם טורבוביץ', 27 בספטמבר 2019. רוני כנפו
נציג כחול לבן למו"מ הקואליציוני יורם טורבוביץ', אתמול/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully