וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימין החדש תרוץ באופן עצמאי בבחירות: "הסיכוי היחיד של הגוש לנצח"

13.1.2020 / 20:45

המפלגה בראשות בנט הודיעה על ריצה עצמאית "כמפלגה של הימין האידאולוגי והליברלי". במקביל, הבית היהודי אישר את הריצה המשותפת עם עוצמה יהודית. ההסכם המסתמן בימין: פרץ יישאר יו"ר וסמוטריץ' במקום השני, עוצמה יהודית תנהל קמפיין נפרד

עריכה: אסך דרורי

מפלגת הימין החדש בראשות השר נפתלי בנט הודיעה היום (שני) כי תרוץ עצמאית בבחירות הקרובות. מהמפלגה נמסר כי "הימין החדש תרוץ באופן עצמאי כמפלגה של הימין האידאולוגי והליברלי. זהו הסיכוי היחיד של גוש הימין להגיע ל-61 מנדטים ולניצחון. זאת במקביל לריצה במפלגה שנייה משותפת של השר סמוטריץ', השר פרץ, ואיתמר בן גביר".

בהודעת הימין החדש נאמר עוד כי "בבחירות האחרונות הוכח שריצה של ארבע המפלגות יחד מורידה את גוש הימין ל-55 ותביא לניצחון גוש השמאל", זאת למרות שבבחירות האחרונות עוצמה יהודית רצה לבד ולא היו ארבע מפלגות שהתמודדו יחד. במפלגה התחייבו "למשוך קולות מכחול לבן ומליברמן. על שתי המפלגות לנהל קמפיין הוגן על מנת להביא לניצחון גוש הימין".

בימים אחרונים בנט בחן אפשרות לאיחוד רחב, אך המהלך לא יצא לפועל בשל התנגדותו להתמודד יחד עם עוצמה יהודית באותה רשימה.

בחירות חוזרות, איילת שקד, נפתלי בנט ומתן כהנא, הימין החדש 21.07.20. ראובן קסטרו
רצים לבד. שקד ובנט/ראובן קסטרו

במקביל באירוע של מרכז המפלגה ברמת גן, הבית היהודי אישר הערב את הסכם הריצה המשותפת עם עוצמה יהודית. בין חלק מפעילי המפלגה התפתחו ויכוחים אלימים, אך המרכז גם אישר ליו"ר המפלגה השר רפי פרץ לפעול לאיחודים נוספים עד לסגירת הרשימות ברביעי בלילה.

בבית היהודי אמרו הבוקר כי "מרגע שהוכרזו בחירות נוספות פעלנו למען איחוד כולל במפלגות מימין הליכוד. האיחוד בשמאל מחייב את כולנו לאחריות - יש סכנה ממשית לממשלת הימין. אנו ממשיכים לפעול כל העת כדי שאיחוד כזה יצא לפועל. אנו קוראים לכל השותפים להתכנס ולהגיע להסכם בהקדם".

עוד בוואלה!

בעקבות כישלון העברת התקציב: השר אלקין הדיח את ראש עיריית טבריה רון קובי

לכתבה המלאה

ההסכם המסתמן: פרץ ראשון, סמוטריץ' שני

הודעת הימין החדש באה בצל מגעים מתקדמים בשעות האחרונות בין יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' לבית היהודי ועוצמה יהודית לריצה משותפת בבחירות הקרובות. בנוסף, סמוטריץ' ניהל בימים האחרונים מגעים עם בנט ואיילת שקד לריצה משותפת, והשניים הציעו לו שלושה מקומות בשמינייה הראשונה לרשימה המאוחדת. סמוטריץ' ניתק מגע בשלב מסוים והחל לנהל מגעים מתקדמים עם פרץ ואיתמר בן גביר, זאת למרות שהיה עמם בנתק ממושך מאז חתמו על הסכם לריצה יחד.

לפי ההסכם המסתמן בין פרץ ובן גביר לסמוטריץ', יו"ר הבית היהודי פרץ יקבל את המקום הראשון ברשימה, סמוטריץ' את המקום השני ובן גביר את השלישי. במקום הרביעי אופיר סופר (האיחוד הלאומי) בחמישי מוטי יוגב (הבית היהודי) והמקום השישי יהיה ברוטציה בין נציג של עוצמה יהודית יצחק וסרלאוף לנציגת הבית היהודי עידית סילמן, כשבשנתיים הראשונות לכהונה יכהן וסרלאוף. מסתמן עוד כי עוצמה יהודית ינהלו את קמפיין המפלגה בנפרד משתי המפלגות ברשימה.

ההסכם הוא הישג לפרץ שנלחם בשבועות האחרונים בניסיונות של גורמים בציונות הדתית, ובהם סמוטריץ', להדיח אותו מראשות המפלגה באמצעות מהלך של פריימריז פתוחים לרשימה דתית גדולה מאוחדת, מהלך שאותו בלם באמצעות אנשיו. פרץ השיג יתרון על סמוטריץ' לאחר שהוביל מהלך לאיחוד עם יו"ר עוצמה יהודית בן גביר, זאת קודם לאיחוד עם סמוטריץ' ומפלגת האיחוד הלאומי בראשותו.

בנוסף, לפי ההסכם שייחתם, שתי המפלגות - האיחוד הלאומי והבית היהודי - יתאחדו למפלגה אחת עוד לפני הבחירות הקרובות ופריימריז לראשות המפלגה המאוחדת יתקיימו בתוך עשרה חודשים. את תפקיד השר הראשון יבחר סמוטריץ' ואם המפלגה תקבל תפקיד שר בודד, תתקיים רוטציה בין סמוטריץ' לפרץ.

כינוס הבית היהודי, מרכז וואהל, רמת גן 13 בינואר 2019. ראובן קסטרו
ימשיך לפעול לחיבורים נוספים עד סגירת הרשימות. פרץ, הערב/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, ברקע ההתמודדות המשותפת עליה סיכמו העבודה-גשר ומרצ, גורם בליכוד קרא למפלגות מימין למפלגתו להתאחד. לדבריו, "נפתלי בנט חייב לשים את האגו בצד ולאחד את כל מפלגות הימין על מנת למנוע אובדן מנדטים מיותר בפעם השלישית. מאמינים שהאחריות תגבר על השיקולים האישיים".

גם סמוטריץ' קרא לאיחוד בימין. "‏אחרי האיחוד בשמאל, אבל גם בלעדיו, אנחנו חייבים להתאחד כולנו. מקצה לקצה", אמר. "הימין לא יסלח למי שימנע את האיחוד הזה ויוריד לטמיון עשרות אלפי קולות. זו הרי הסיבה שעד היום אין לנו ממשלת ימין אחרי הבחירות הראשונות".

(עדכון ראשון: 16:46)

אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23. אתר רשמי
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully