וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקרים ראשונים מאז סגירת הרשימות: עוצמה יהודית מתנדנדת, כחול לבן מובילה

לפי הסקרים שפורסמו במהדורות החדשות, כחול לבן נשארת המפלגה הגדולה ביותר והעבודה-גשר-מרצ מקבלת 8-9 מנדטים. סקר חדשות 12 מעניק לימינה 10 מנדטים, אך בסקר חדשות ערוץ 13 מפלגתו של בנט מקבלת שבעה בלבד - ועוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ליר שפיגלר

לראשונה מאז סגירת הרשימות, פורסמו הערב (חמישי) במהדורות החדשות סקרים שמנבאים כמה מנדטים יקבלו כל אחת מהמפלגות לאור האיחודים בימין ובשמאל. לפי סקר חדשות ערוץ 12, ימינה בראשות נפתלי בנט עם איילת שקד, בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ, מקבלת עשרה מנדטים, אל מול עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר שלא עוברת את אחוז החסימה, עם 2.1% מהקולות. מנגד, בסקר של חדשות ערוץ 13 קיבלה ימינה שבעה מנדטים בלבד, ועוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים.

בשני הסקרים, כחול לבן של בני גנץ שומרת על היתרון בתור המפלגה הגדולה ביותר עם 34 מנדטים, זאת לעומת הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו שמקבלת בין 31 מנדטים (בחדשות 13) ל-32 מנדטים (בחדשות 12). ישראל ביתנו, שמהווה את כף המאזניים בין הגושים, עומדת על שמונה מנדטים. הסקרים מעלים גם כי איחוד העבודה-גשר-מרצ צפוי לקבל בין שמונה לתשעה מנדטים בבחירות.

שר הביטחון נפתלי בנט בישיבת ממשלה, 17 בנובמבר 2019. אוהד צויגנברג, פול צלמים
מקבל בין 7 ל-10 מנדטים בסקרים. בנט/פול צלמים, אוהד צויגנברג

מה לגבי המפלגות החרדיות? בחדשות 12, ש"ס מובילה על יהדות התורה עם שמונה מנדטים לעומת שבעה, בניגוד לסקר חדשות 13 שבו יהדות התורה מקבלת שבעה מנדטים וש"ס מקבלת שישה בלבד. בנוסף לכך, מהסקרים עולה כי הרשימה המשותפת צפויה לקבל בין 13 ל-14 מנדטים.

מנגד, בסקר של כאן חדשות בערוץ 11 כחול לבן מקבלת 36 מנדטים, הליכוד 31, הרשימה המשותפת 13, העבודה-גשר-מרצ וש"ס קיבלו כל אחת תשעה מנדטים, יהדות התורה שמונה, ימינה וישראל ביתנו כל אחת עם שבעה מנדטים. גם בכאן חדשות, עוצמה יהודית של איתמר בן גביר לא עוברת את אחוז החסימה, וזוכה ל-2.2% מהקולות בלבד.

עוד בוואלה!

בתום סגירת הרשימות: אלו המפלגות המתמודדות בבחירות לכנסת ה-23

לכתבה המלאה
יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר. 15 בינואר 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
באחד הסקרים, עובר את אחוז החסימה. בן גביר/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן, אקספו, תל אביב. יותם רונן
שומר על היתרון. גנץ/יותם רונן

המאמצים לאיחוד בימין שמימין לליכוד לרשימה אחת נמשכו עד הרגע האחרון, וההסכם נחתם לאחר פגישה של יו"ר הימין החדש נפתלי בנט ויו"ר הבית היהודי רפי פרץ עם ראש הממשלה, זאת בתום פגישה שערכו בקריה בתל אביב. במסגרת ההסכם, יו"ר עוצמה יהודית נותר בחוץ ובכך הפר השר פרץ את הבטחתו לבן גביר, שמקומו עמד במרכז המחלוקת בניסיון לחבר בין המפלגות. מוקדם יותר היום, אמר פרץ: "נתתי את המילה שלי והפרתי אותה, אני מצטער על כך בכל ליבי. מנהיגות צריכה לקבל החלטה גם אם יש בצידה מחיר אישי כבד".

נציגי העבודה במהלך הגשת רשימת המועמדים לכנסת ה- 23, כנסת, ירושלים 15 בינואר 2020. ראובן קסטרו
מקבלים 8-9 מנדטים. ראשי העבודה-גשר-מרצ/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully