וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! NEWS: רק כשליש מהציבור תומך בסיפוח חד-צדדי של בקעת הירדן

24.1.2020 / 9:15

בעוד הוויכוח על החלת הריבונות מתלהט לקראת פרסום עסקת המאה, סקר וואלה! NEWS ומכון מדגם בראשות מנו גבע מגלה שפחות מחצי ממצביעי הימין תומכים בסיפוח חד-צדדי. לשליש מהציבור כלל אין עמדה בנושא. וגם: כחול לבן מגדילה את היתרון על הליכוד, אין שינוי בגודל הגושים

צילום: שגרירות ארה"ב

ברקע ההיערכות לפרסום עסקת המאה והקרב הפוליטי על החלת הריבונות הישראלית בבקעה עוד לפני הבחירות, סקר וואלה! NEWS ומכון מדגם בראשות מנו גבע מגלה שרק כשליש מהציבור הישראלי תומך בסיפוח חד-צדדי של בקעת הירדן, ואפילו בימין - פחות ממחצית ממי שמגדירים עצמם כימנים תומכים במהלך. מהסקר עולה כי 35% מהמשיבים תומכים בסיפוח חד-צדדי של הבקעה, בעוד 30% מתנגדים ו-35% השיבו "לא יודע".

מוקדם יותר השבוע יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הודיע כי מפלגתו תומכת בהחלת ריבונות על הירדן - אך לא באופן חד-צדדי, אלא בתיאום עם הקהילה הבינלאומית ותוך כדי הסדר אזורי. עם זאת, ההצהרה של גנץ חיזקה את הלחץ מימין על ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם מהלך חד-צדדי להחלת ריבונות על הבקעה עוד לפני הבחירות. בימין ממתינים כעת לפרסום התוכנית שצפויה להכיר בחלק מהריבונות הישראלית ביהודה ושומרון כדי לקבל אור ירוק לביצוע מהלכים חד-צדדיים, כשבמוקד תשומת הלב בקעת הירדן.

מהסקר עולה שבימין יש שיעורי תמיכה גבוהים בסיפוח חד-צדדי של הבקעה - 48%, אך אין תמיכה חד משמעית: 21% ממי שמגדיר את עצמו כימין אמרו כי הם אינם תומכים בכך, ו-31% השיבו "לא יודע". בבייס של כחול לבן - מי שמגדיר את עצמו כמרכז-שמאל - רק 20% תומכים בסיפוח חד צדדי, 44% אינם תומכים, ו-36% אינם יודעים. המגמה שעולה מהשיעורים הגבוהים של המשיבים נטולי העמדה בסקר מאותתת שסוגיית הסיפוח או החלת הריבונות, עם הסכם או בלי, אינה ברורה ונהירה ליותר משליש מהציבור הישראלי.

מערכת הבחירות השלישית של ישראל בשנה האחרונה הייתה מלאה התפתחויות ואירועים - פריימריז בליכוד, איחודים וחיבורים בימין ובשמאל, ובשבוע הבא המוקד יעבור לדיוני הסרת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנסת, במקביל להמשך הוויכוח על הסיפוח והיערכות לפרסום תוכנית השלום של הבית הלבן. אך למרות האירועים הפוליטיים והמדיניים, עד כה, לא חלה אף תזוזה דרמטית במפה הפוליטית ויש קיפאון כמעט מוחלט בחלוקת המנדטים הבין-גושית. כחול לבן הגדילה במנדט אחד את הפער מהליכוד בתור המפלגה הגדולה עם 35 מנדטים לעומת 32 של הליכוד, שנחלשת במנדט אחד לעומת הסקר הקודם. עם זאת, גוש המרכז-שמאל לא פורץ את מסגרת 44 המנדטים של הבחירות האחרונות, יחד עם רשימת השמאל המאוחדת העבודה-גשר-מרצ שמקבלת 9 מנדטים בסקר.

עוד בוואלה!

לקראת פרסום עסקת המאה: נתניהו וגנץ ייפגשו עם טראמפ בשבוע הבא

לכתבה המלאה

מהצד השני, גוש הימין-חרדים יציב עם 55 מנדטים: 32 של הליכוד, 8 מנדטים לש"ס ו-8 לימינה, ו-7 מנדטים ליהדות התורה, שנחלשה במנדט אחד לעומת הסקר הקודם. הרשימה המשותפת עם 13 מנדטים וישראל ביתנו עם 8 שומרות גם הן בדיוק על כוחן מהבחירות האחרונות. ברקע הלחץ הכבד על עוצמה יהודית ואיתמר בן גביר לפרוש מהמירוץ, המפלגה עדיין רחוקה מאחוז החסימה ומקבלת רק 2.2% לפי הסקר. המשמעות הפוליטית של הקיפאון בתוצאות הסקר היא שגם אחרי הבחירות ב-2 במרץ, לא יהיה מוצא ברור מהפלונטר, ומבלי שתהיה התפרקות של הבלוקים והגושים יהיה קשה עד בלתי אפשרי להקים ממשלה.

מזמין הסקר: וואלה! NEWS
עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר
מועד איסוף הנתונים: 22-23.1.2020
אוכלוסיית המחקר מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה
מספר המתבקשים להשתתף: 3,459
מספר המשיבים בפועל: 505
טעות הדגימה המירבית: 4.4%+
שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות
שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית
אופן ביצוע הסקר: טלפוני + אינטרנטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully