וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמד טיבי באולפן וואלה! NEWS: אין פלסטיני שיקבל את תכנית השלום של טראמפ

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת אמר לפני כינוס מועצת הביטחון של האו"ם על עסקת המאה כי התכנית "מעמיקה את האפרטהייד ומרסקת את חזון שתי המדינות". טיבי הטיל ספק בכך שמפלגתו תתמוך במועמדות גנץ לראשות הממשלה, "לא מקבלים את עמדותיו. כחול לבן מאגפים את הליכוד מימין"

ח"כ אחמד טיבי בריאיון באולפן וואלה!NEWS, הריאיון המרכזי, בחירות 2020/צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכת וידאו: ניר חן

רגע לפני כינוס מועצת הביטחון של האו"ם לדיון בנושא "עסקת המאה", יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, ח"כ אחמד טיבי, אמר היום (שלישי) כי התכנית של ממשל טראמפ היא "בכייה לדורות, מעמיקה את האפרטהייד ומרסקת את חזון שתי המדינות". בראיון באולפן וואלה! NEWS טיבי מתח ביקורת חריפה נגד התכנית ונגד התמיכה שהביעו בה שתי המפלגות הגדולות בישראל. "אין פלסטיני שיקבל את התכנית הזאת", הוא אמר ושלל לחלוטין את הטענה כי התכנית תביא להקמת מדינה פלסטינית. "מדובר במדינה גמדה, אין שם לפלסטינים גבולות או עצמאות, הן בשליטת ישראל".

טיבי, שמככב באחרונה בקמפיין הליכוד כמי שעומד להרכיב ממשלה עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, הבהיר ראשית כי הרשימה המשותפת "לא תהיה חלק ממה שקרוי ממשלת מרכז-שמאל - כחול לבן" אך הוא גם הטיל ספק בכך שהמפלגה בכלל תתמוך במועמדותו לראשות הממשלה. "מי שמתעלם מאיתנו, אנחנו נתעלם ממנו בבוא הזמן", אמר.

ח"כ אחמד טיבי בראיון לוואלה!NEWS 11 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
"מי שמתעלם מאיתנו, נתעלם ממנו גם". טיבי באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

"גנץ הולך על ממשלת אחדות והוא יעשה הכל כדי למצות את האופציה הזאת, לא בטוח אם הוא בכלל יפנה אלינו", המשיך טיבי. "יש החלטה של הקמפיין שלהם להתרחק כמה שאפשר מהרשימה המשותפת, גם ההמלצה שלהם נגד ח"כ היבא יזבק". הוא הוסיף כי "העמדות של בני גנץ וכחול לבן הן עמדות שאנחנו לא יכולים לקבל. הם מאגפים את הליכוד מימין והתמיכה שלהם ב'עסקת המאה' היא קשה מנשוא בשבילנו".

טיבי המשיך ופירט: "האיגוף של הליכוד מימין במיוחד, בעניין הסיפוח, וגם שתיקתו של ח"כ גנץ בקשר לסעיף העברת המשולש, עד לרגע זה שתק. הסירוב של כחול לבן להקים ועדה למאבק בפשיעה ואלימות על פי בקשתי בשם הרשימה המשותפת לפני כמה ימים". לדברי טיבי, הוא לא נמצא בקשר עם גנץ, ולא שוחח איתו באחרונה אך הוא כן מדבר עם גורמים אחרים בכחול לבן.

ח"כ אחמד טיבי בראיון לוואלה!NEWS 11 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
"המאבק של הציבור הערבי - פוליטי". טיבי באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

בהמשך התייחס טיבי גם לניסיונות הפסילה של ח"כ היבא יזבק ולתמיכת הרשימה המשותפת בשיח ראאד סלאח שהורשע בהסתה לטרור. "אלה לא היו חגיגות, זאת הייתה תמיכה ועמידה לצד מנהיג מוכר בציבור הערבי, חבר בכיר בועדת המעקב. אני מתנגד לפסקת הדין נגדו", הצהיר. "אני מתנגד לפסק הדין נגדו וכתב האישום הוא רדיפה פוליטית. בלי להשוות, אני מכיר כמה רבנים שתמכו בתורת המלך ואף הוזכרו במשפט הזה. אף אחד לא חשב להכניס אותם לכלא. כל החיים שלנו אמרנו שהמאבק של הציבור הערבי הוא מאבק פוליטי ולא מאבק של נשיאת נשק". הוא נמנע מלגנות את המחבל החיפאי שאדי בנא, אך כקו הרשמי של המשותפת הביע הסתייגות: "כל החיים שלנו שהמאבק של הציבור הערבי הוא מאבק פוליטי ולא מאבק של נשיאת נשק".

טיבי אינו סבור שמדיניות הרשימה המשותפת תפגע בגיוס מצביעים יהודים."המצע שלנו רחוק מהקונצנזוס היהודי, מה לעשות?", אמר. "אנחנו מייצגים את המיינסטרים בציבור הערבי, 90% מהציבור הערבי הצביע לנו איך אפשר להתעלם מאיתנו ולהשוות אותנו לקצוות החברה היהודית? זה המצע, זה אנחנו, לא נרקוד לפי החליל של הקונצנזוס הציוני. אנחנו יותר קשובים למה שאומרים אחרים, רוצים לשכנע בוחרים יהודים לבחור בנו. אני אומר לך בסקרים זה מתבטא - יהיו לנו יותר יהודים שיצביעו לנו". הוא הדגיש כי "אנחנו מאוד רוצים להשפיע ולהביא יותר בוחרים יהודים. ולכן אנחנו הולכים בצעדי ענק לעבר 15 מנדטים אם שיעור ההצבעה אצל היהודים ירד קצת נגיע לשם".

טיבי אמר שיותר יהודים וגם יותר דרוזים יצביעו הפעם לרשימה המשותפת: "גם במפגשים עם הדרוזים וגם בסקרים, מזהים יותר נכונות להצביע לנו. הם עושים זאת בגלל חוק הלאום ובגלל חוק קמיניץ שפוגע בכולנו, גם בערבים, גם בדרוזים וגם בחקלאים היהודיים. יותר דרוזים יתנו את קולותיהם לרשימה המשותפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully