וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט באולפן וואלה! NEWS: נביא שקט לעוטף עזה - אך לא בתוך ימים אחדים

למרות ההתחממות בדרום, שר הביטחון הכריז כי ישיג ביטחון לתושבי האזור, אולם הדבר לא יתממש עד הבחירות: "המטרה שלי היא לא להתגלגל לרצף סבבים". על נתניהו אמר כי מתקיימים "יחסי עבודה הרמוניים". הוא תקף את ליברמן: "לא מבין אנשי ימין ששוקלים להצביע לו"

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכת וידאו: ניר חן

שר הביטחון ויו"ר ימינה נפתלי בנט אמר היום (שני) באולפן וואלה! NEWS כי הוא מחויב להביא שקט לתושבי עוטף עזה, אך זה לא יקרה בימים שלפני הבחירות. "אני יודע ש-20 שנה זה לא קרה ונכון, יש קושי בתקופה כזו לבצע את האירוע, זה לא יקרה בארבעה ימים או חמישה ימים עד הבחירות, זה תהליך מעבר לפעולה חד פעמית", אמר. "עם זאת, אנחנו נביא את הביטחון והשקט לתושבי העוטף".

בנט אמר את הדברים בצל המתיחות בדרום ותקיפות צה"ל ברצועה וסמוך לדמשק. הוא ציין כי בתקיפה נהרגו לפחות שישה מחבלים. "במידה רבה אנחנו מעבירים את שדה הקרב כמה שיותר לעומק", אמר. "אתמול בלילה העברנו את שדה הקרב מהעוטף לעומק סוריה, ופגענו במפקדות ובאנשי ג'יהאד בסוריה וככל שזה תלוי בי, נלך עוד יותר למקור והמקור הוא איראן".

ראיון עם שר הביטחון, נפתלי בנט 24 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
"נביא את השקט והביטחון לעוטף עזה". בנט באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

"האחריות עליי", הצהיר בנט בנוגע למצב הביטחוני. "אף אחד לא קושר את ידיי". לטענתו, הסיבה בגללה ישראל לא ביטלה ביממה האחרונה את ההקלות לחמאס היא כי "המטרה שלי היא לא להתגלגל לרצף סבבים. הדבר הכי לא נכון יהיה מה שאנחנו עושים כבר 30 שנה, וזה יהיה להיגרר למשחק שלהם".

עוד בוואלה!

ליברמן באולפן וואלה! NEWS: "נתניהו לא יכול להיות יותר ראש ממשלה"

לכתבה המלאה

"שמח על הרחבת הקשרים"

לאחר שפורסם בוואלה! NEWS כי ראש המוסד יוסי כהן ואלוף פיקוד דרום הרצי הלוי ביקרו לאחרונה בקטאר, שם ביקשו להמשיך את מימון הכסף הקטארי לעזה, בנט אמר כי הוא שמח שישראל "מרחיבה את היקף קשריה עם מדינות ערביות". עם זאת, כשנשאל אם זה כולל מדינה כמו קטאר שתומכת באחים המוסלמים, השיב: "אף אחד הוא לא חובב ציון, אף מדינת ערב כנראה לא תתפקד לימינה. אנחנו צריכים להתנהל חכם ואנחנו עושים את זה".

על עבודתו עם נתניהו טען כי למרות הביקורת הפוליטית נגדו, בענייני ביטחון, העבודה "היא הרמונית". הוא מתח ביקורת חריפה על ליברמן שחשף את הביקור תוך עבירה על הצנזורה. "הוא פוגע בביטחון ישראל. הוא הגה ובישל את העסקה שעכשיו הוא תוקף. כשר ביטחון הוא כל הזמן התבכיין 'כן נותנים לי, לא נותנים לי'. לא מבין איך יש איש ימין אחד ששוקל להצביע לו".

דיון במליאת הכנסת - הצעת ועדת הכנסת לחסינות לחיים כץ, כנסת, ירושלים, 17 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
"העבודה הרמונית". ראש הממשלה בנימין נתניהו/ראובן קסטרו

שבוע לבחירות, ולמרות שאין אופק לפתרון פוליטי ולקיפאון בגושים, בנט אמר כי "יהיה אפשר להימנע" מבחירות רביעיות. "אם נחצה את ה-61 או נתקרב ל-61, נוכל לקלף מהצד השני, שניים או שלושה ח"כים שיבואו איתנו". הוא הבהיר כי גם אם הפתרון לא יושג, הוא לא יילך עם גנץ. "כחול לבן היא מפלגה שמאלנית, היא נגד המסורת ונגד כל מה שאני מאמין בו. הלב של המפלגה הזו זה לפיד, גרמן ועופר שלח. אני מכבד אותם אבל הם נגד כל מה שאני מאמין בו".

בנט אף נשאל על מצבו המשפטי של נתניהו, ואמר כי "זה לא מצב סימפטי שמישהו היה בוחר" אך ציין כי "החוק מאוד ברור. אנחנו הולכים על פי לשון החוק. אנחנו לא האוהבים הגדולים ביותר שקיימים בפוליטיקה אבל אנחנו יודעים לשבת ולנהל את ביטחון ישראל בצורה הרמונית והעסק עובד".

איתמר בן גביר, ועדת הבחירות המרכזית, כנסת 29 בינואר 202. ראובן קסטרו
"לא עוסק בשיעורי היסטוריה". בן גביר/ראובן קסטרו

במערכת הבחירות הנוכחית, בנט שב לעמוד בראש המפלגה המאוחדת ימינה. הוא לא מתחרט על כך שלא שילב את יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר ברשימה. "אני עוסק בפוליטיקה, לא בשיעורי היסטוריה", אמר. "לי אין ציפיות ממנו, יש לי ציפיות מהציבור. מצדי שיצביעו לליכוד אבל הצבעה למפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה זה לתת את הפתק במתנה לאחמד טיבי".

מעוצמה יהודית נמסר בתגובה: "אחרי שעשה כל מאמץ למנוע מנציגי עוצמה יהודית להיבחר, נפתלי בנט רוצה למנוע ממצביעי עוצמה יהודית גם את הזכות לבחור. בנט יודע היטב שבלי 4 המנדטים של עוצמה יהודית לא יכולה לקום ממשלת ימין, אך זה לא מעניין אותו: הוא כבר סגור עם לפיד וגנץ בברית אחים מחודשת, לקראת הקמת קואליציה יחד. מי שמצביע לנפתלי בנט חייב לדעת שהוא מקבל בסבירות גבוהה באותו פתק גם את יאיר לפיד ובני גנץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully