וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לבחירות: הליכוד עוקפת את כחול לבן בסקרים, אין הכרעה בגושים

בסקרים שפורסמו במהדורות הערוצים 11 ו-12, נתניהו מוביל במנדט על פני גנץ. הרשימה המשותפת השלישית בגודלה, העבודה-גשר-מרצ מקבלת 9-10 מנדטים. בשני הסקרים, גם גוש הימין-חרדים וגם גוש המרכז-שמאל לא מגיעים ל-61 מנדטים

צילום: שלומי גבאי, עריכה: אסף דרורי

לקראת הבחירות שיתקיימו בשבוע הבא, הליכוד עוקפת את כחול לבן בסקרים שפורסמו הערב (ראשון) במהדורות החדשות. בחדשות ערוץ 12, הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבלת 34 מנדטים לעומת 33 מנדטים לכחול לבן של בני גנץ. גם בסקר חדשות כאן 11 הליכוד עוקפת במנדט את כחול לבן, כשהשתיים מקבלות 35 מול 34 מנדטים בהתאמה.

הסקרים מעלים כי הרשימה המשותפת צפויה להיות המפלגה השלישית בגודלה, בעוד שהעבודה-גשר-מרצ מתנדנדת סביב הגעה למספר דו-ספרתי ועוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה. לפי סקר חדשות 12, הרשימה המשותפת מקבלת 13 מנדטים, העבודה-גשר-מרצ 10 מנדטים, ש"ס ויהדות התורה עם 8 מנדטים כל אחת, וישראל ביתנו וימינה מקבלות כל אחת 7 מנדטים. כך, גוש הימין-חרדים עומד על 57 מנדטים לעומת 56 מנדטים לגוש המרכז-שמאל.

הערכת מצב בנושא נגיף הקורונה בהשתתפות רה״מ בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן, חמ״ל משרד הבריאות, ת״א. תומר נויברג, פלאש 90
הליכוד עוקפת את כחול לבן בסקרים. נתניהו/פלאש 90, תומר נויברג

לפי סקר כאן 11, הרשימה המשותפת מקבלת 14 מנדטים, העבודה-גשר-מרצ 9, ש"ס 8, יהדות התורה וישראל ביתנו עם 7 מנדטים וימינה עם 6. בסקר זה, גוש המרכז-שמאל עומד על 57 מנדטים לעומת 56 לגוש הימין-חרדים.

עוד בוואלה!

מסמך ההנחיות של הליכוד לח"כים: "הדגש החשוב - העלאת אחוז ההצבעה"

לכתבה המלאה

שבוע לבחירות, בשתי המפלגות הגדולות מתמקדים בהוצאת הבוחרים מהבית ביום ביום שני הבא. בכחול לבן השיקו היום קמפיין ממוקד בתל אביב במטרה להעלות את אחוזי ההצבעה בעיר, שבבחירות ספטמבר עמדו כ-62%. במקביל, גם בליכוד נכנסים למשמעת קמפיין מתקדמת במטרה להעלות את אחוז ההצבעה.

לידי וואלה! NEWS הגיע מסמך ההנחיות שנשלח לח"כים ולשרים של הליכוד בשבוע שעבר, שבו "תוכנית עבודה" עד הבחירות. תחת הכותרת "הנחיות עבודה למימוש פוטנציאל מצביעים בסניפים", במסמך נכתב כי "הדגש החשוב ביותר הוא העלאת אחוז ההצבעה בערים הליכודיות". מהמסמך עולה כי כל הח"כים צוותו לסניפי ליכוד ברחבי הארץ, והם נדרשים להגיע אליהם לפחות פעמיים עד הבחירות, להיפגש עם הנהלת ופעילי הסניף וכן עם מצביעי הליכוד הפוטנציאליים באותה עיר.

יו"ר כחול לבן בני גנץ באירוע בחירות בתל אביב ב-17 בפברואר 2020. רויטרס
בשני הגושים לא מגיעים ל-61 מנדטים. גנץ/רויטרס

אתמול, יו"ר סיעת כחול לבן אבי ניסנקורן אמר כי אם הפער בין מפלגתו לבין הליכוד יהיה גדול, המפלגות החברות בגוש הימין-חרדים עשויות להצטרף לממשלה בראשות גנץ. "הדרך היחידה להגיע להכרעה היא פער משמעותי בין כחול לבן לבין הליכוד. זה יחייב את המערכת הפוליטית להתיישר ובסופו של דבר רוב המפלגות, גם בתוך הבלוק, יעדיפו את טובת העם ויצטרפו לממשלה בראשות גנץ, על בסיס קווי היסוד של כחול לבן", אמר ניסנקורן באירוע שבתרבות בחדרה. חברו לסיעה, ח"כ גבי אכנזי, אמר באירוע שבתרבות בכפר סבא כי "אנחנו מדברים עם כולם, כולל בבלוק. את מה שהם אומרים - נשאיר בתוך החדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully