וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבחירות: נערכים להקמת לפחות 12 קלפיות מיוחדות למבודדי קורונה

25.2.2020 / 11:40

במהלך דיון בוועדת הכספים, אמרה המנכ"לית אורלי עדס כי קיימת היערכות להקמת קלפיות ייעודיות לאנשים השוהים בבידוד מחשש להידבקות בנגיף, ואינם סובלים מתסמינים. הקלפיות יוקמו באוהלים בערים מרכזים, והמצביעים יידרשו לחבוש מסכה ולא להשתמש בתחבורה ציבורית

צילום: דוברות מד"א, עריכה: שאול אדם

מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס אמרה היום (שלישי) בדיון בוועדת הכספים כי קיימת היערכות להקמת 12-15 קלפיות ייעודיות למצביעים ששוהים בבידוד מחשש להידבקות בנגיף הקורונה. זאת, לאחר שמשרד הבריאות הורה לישראלים החוזרים מחלק ממדינות המזרח לשהות בבידוד, אם אינם סובלים מתסמיני המחלה.

במהלך הדיון, העוסק בתקציב הוועדה לבחירות לכנסת ה-23, ביקש יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הבהרות בנוגע להיערכות להצבעה על רקע התפשטות הנגיף. בתשובתה, אמרה עדס כי "לפני יומיים ניתן צו מנכ"ל משרד הבריאות, הקובע שכל מי שבבידוד ואין לו תסמינים, יוכל לצאת להצבעה, בהתאם להנחיות - לצאת עם מסכה, לא בתחבורה ציבורית ועוד".

קלפי - ראובן קסטרו - חמל. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
הקלפיות יוקמו באוהלים נפרדים בערים מרכזיות. קלפי/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

לדבריה, מספרי האנשים השוהים בבידוד משתנים מדי יום. "אנשים נכנסים ויוצאים מבידוד, ואנחנו עוקבים אחר כך. אנחנו רוצים לעשות זאת בערים מרכזיות, זה יהיה באוהלים. אנחנו מייצרים מפרט לאוהל מיוחד, עם הפרדה בין חברי ועדת הקלפי למצביעים", הסבירה.

עדס הוסיפה כי מנכ"ל מד"א מגייס עובדים מקרב הארגון מאחר שאף אחד לא מוכן לעבוד שם. "המבודדים ייכנסו עם אמצעים וכפפות ומסכות, יהיו אמצעי מיגון לסדרנים", הוסיפה. בנוגע לעלות המהלך היא אמרה: "אני מאוד מקווה שלא נגיע לעלויות כבדות, ושנוכל לצמצם בדברים אחרים, כדי שלא נצטרך תקציב נוסף".

עוד בוואלה!

אחרי התגובה הממוחזרת להסלמה, כחול לבן צריכה לטעון מחדש את התותחים

לכתבה המלאה
ניל הנדל ואורלי עדס, ועדת הבחירות המרכזית, כנסת 29 בינואר 202. ראובן קסטרו
יו"ר הוועדה ניל הנדל והמנכ"לית אורלי עדס בוועדת הבחירות/ראובן קסטרו

הנגיף, שהתפשט ליותר מ-30 מדינות ברחבי העולם, גבה את חייהם של יותר מ-2,600 בני אדם, בנוסף ליותר מ-77 אלף שנדבקו. ביום שבת, משרד הבריאות החמיר את נהלי הכניסה לארץ מקוריאה הדרומית ומיפן, גם אם אינם סובלים מתסמינים, זאת בנוסף לחובת הבידוד החלה על החוזרים מסין, הונג קונג, תאילנד, סינגפור ומקאו. בנוסף לכך, המשרד הודיע על חובת בידוד ביתי גם למי ששהו בקרבת קבוצת תיירים מקוריאה הדרומית, שהתגלה כי חלו בנגיף לאחר שטיילו בישראל, בהם מאות תלמידים ואנשי חינוך שנשארו בבתיהם בימים האחרונים.

אתמול, משרד החוץ פרסם אזהרת מסע לצפון איטליה, זאת בעקבות התפשטות הנגיף בכמה מחוזות במדינה. ההחלטה התקבלה בתום דיונים חוזרים ונשנים בשאלה האם לסגור את שערי ישראל מול אירופה משיקולי יחסי חוץ ושיקולים כלכליים. בשל כך, הודעת משרד הבריאות צומצמה רק לחלק הצפוני של איטליה והנוסח צומצם להמלצה "לשקול ביקורים" באזורים הנגועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully