וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בש"ס תמך בברלנד, אנשי קהילתו יצביעו למפלגה בבחירות

2.3.2020 / 7:24

אחרי שחברי קהילת "שובו בנים" איימו שלא להצביע בבחירות לכנסת, הם נענו לבסוף לקריאת הרב שמעון בעדני, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, שתמך פומבית במנהיגם גם לאחר מעצרו. אתמול הוגש כתב אישום נגד ברלנד, עבריין מין מורשע ואסיר לשעבר, במסגרת פרשת "עושק שחור"

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

קהילת "שובו בנים" החליטה לתמוך בבחירות לכנסת ה-23 במפלגת ש"ס. מנהיגה הרוחני של הקהילה, הרב אליעזר ברלנד, ריצה בעבר עונש מאסר בגין עבירות מין בנשות קהילתו, ואתמול (ראשון) הוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועושק במסגרת פרשת "עושק שחור". ההחלטה התקבלה לאחר שהרב שמעון בעדני, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, תמך פומבית בברלנד ובקהילתו גם לאחר מעצרו בתחילת החודש שעבר.

הרב בעדני, בכיר בהנהגה הרוחנית של ש"ס, השתתף לפני שבועיים וחצי בעצרת למען שחרורו של ברלנד ממעצר שהתקיימה בכותל המערבי, זאת למרות שהאחרון נחשד כי גבה סכומי כסף יחד עם מקורביו בתמורה להבטחות שווא. יתרה מכך, בעדני אף פרסם מכתב תמיכה שבו כתב בין היתר: "מצטער על כל החשדות שחושדים אותו במשטרה ונראה לי שיתברר להם האמת והרב ברלנד יצליח להוכיח את חפותו".

הגשת כתב אישום כנגד הרב ברלנד, משפט מחוזי ירושלים, 1 במרץ 2020. יהונתן סינדל / פלאש 90, פלאש 90
ברלנד בבית המשפט המחוזי בירושלים, אתמול/פלאש 90, יהונתן סינדל / פלאש 90

הרב בעדני הוסיף כי "בינתיים כל חסידיו צריכים להתפלל שהרב ברלנד יוכיח את חפותו ואני אוהב אותו". יצוין כי אשתו של ברלנד, תהילה, היא גם קרובת משפחתו של בעדני.

ביממה האחרונה, לאחר שאנשי ברלנד איימו כי לא יצביעו לאף מפלגה חרדית בבחירות, כתב בעדני מכתב נוסף אותו הפנה כמעט באופן ישיר לתלמידיו של ברלנד, ובו הוא קרא להם להצביע לש"ס. "שמעתי שרבים מחסידי ברסלב לא רוצים להצביע לאף מקום ולדעתי היות ואנו בתקופה של רדיפת הישיבות והיהדות, מי שמתעלם, לא הגון הדבר. כולנו צריכים לדאוג לעולם-התורה והיהדות".

עוד בוואלה!

איפה מצביעים ומה מביאים לקלפי? כל מה שצריך לדעת לבחירות 2020

לכתבה המלאה
הרב שמעון בעדני ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי, ירושלים. מרץ 2016. הגר נצר, עיבוד תמונה
"כולנו צריכים לדאוג לעולם-התורה והיהדות". הרב בעדני ויו"ר ש"ס אריה דרעי/עיבוד תמונה, הגר נצר

גורמים בקהילה של ברלנד טענו כי ההחלטה לתמוך בש"ס התקבלה כ"הכרת הטוב" לרב שתמך במנהיגם הרוחני מאז נקלעה הקהילה למשבר לפני יותר מחמש שנים בגין הפרשה במסגרתה הודה בעבירות מין בנשים מקהילתו. בעדני הוא אכן כמעט הדמות הרוחנית היחידה שתמכה בברלנד בפומבי למרות הפרשות השונות. עם זאת, אנשי ברלנד הדגישו כי לא קדמו להחלטה שיחות עם אנשי ש"ס, ולא ניתן להם כל דבר בתמורה. גם בש"ס הכחישו כי התנהלו שיחות עם אנשי "שובו בנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully