וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינה בהמתנה: המסלול המפותל בדרך אל הקלפי

2.12.2014 / 14:27

מחר צפויה הכנסת להצביע בקריאה טרומית על הצעות החוק לפיזור הכנסת ה-19 ולקבוע תאריך לקיום הבחירות. בתחילת השבוע הבא יגיע החוק לאישור סופי במליאה. ובהמשך - פריימריז. זה מה שמחכה לנו בחודשים הקרובים

צילום: ג'ורג' גינסברג, אבי כהן, עומר מירון, שי מכלוף, ערוץ 10, לע"מ; עריכה: גדי וינסטוק, טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

לאחר שאתמול פוצצה הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד, נסללה כנראה הדרך לבחירות כלליות. כבר מחר (רביעי) צפויה מליאת הכנסת להצביע בקריאה טרומית על הצעות החוק לפיזור הכנסת ה-19 שיגישו מרבית סיעות האופוזיציה. בהנחה שההצעות יעברו בקריאה הטרומית, חברי הכנסת יהיו צריכים להסכים על תאריך לקיום הבחירות, אך הוא יוכל עוד לעבור שינויים עד לקריאה השנייה במליאת הכנסת. ברגע שיוסכם על תאריך, הצעות החוק השונות יגיעו לוועדת הכנסת לצורך גיבושן לנוסח אחד והכנתן לקריאה ראשונה.

בשלב זה צפויים כל ראשי הסיעות לקיים משא ומתן על תאריך מוסכם וסופי לקיום הבחירות. על פי חוק יסוד הכנסת, הבחירות צריכות להיערך בטווח של עד חמישה חודשים מיום אישור החוק בקריאה שניה ושלישית. לפי ההערכות, הבחירות ייקבעו ככל הנראה לאחד מימי השלישי במרץ או אפריל 2015. זאת בשל ההמלצה לקיים אותן מהר ככל הניתן ולאור העובדה שלא ניתן לקיים בחירות מוקדם מ-90 יום מרגע אישור פיזור הכנסת.

בדרך לבחירות - כל הכותרות:
לפיד: "הבחירות מיותרות"; הליכוד: "נכשל בניהול הכלכלה"
החרדים הכחישו עסקה עם נתניהו: "שיאכל הדייסה שבישל"
באין תקציב: פרויקטים תקועים, צה"ל נפגע

רה"מ בנימין נתניהו – 18 בנובמבר 2014. GettyImages
בינואר ייקבע אם ימשיך לעמוד בראשות מפלגת השלטון/GettyImages

באופן עקרוני, אין מניעה להצביע בקריאה שניה ושלישית על פיזור הכנסת כבר מחר, אבל סביר להניח שראשי המפלגות ירצו להתייעץ במהלך סוף השבוע על המועד המתאים להם, כך שהנושא צפוי להגיע לאישור סופי במליאה במהלך השבוע הבא.

במהלך חודש ינואר ייערכו הבחירות המקדימות במפלגות הבית היהודי והליכוד, בהן ייקבע מי יעמוד בראש המפלגה ויהיה מועמד המפלגה לראשות הממשלה. במפלגת העבודה התקיימו בחירות לראשות המפלגה כבר לפני שנה, בהן נקבע כי יצחק הרצוג הוא המועמד לראשות הממשלה.

לקראת הבחירות, המפלגות בהן נהוגה שיטת פריימריז (הליכוד, הבית היהודי, העבודה ומרצ) יקיימו בחירות מקדימות כדי לקבוע את רשימת המפלגה לכנסת. המפלגות צריכות להגיש את רשימות המועמדים לוועדת הבחירות המרכזית 47 יום לפני מועד הבחירות, כך שיש להניח שגם הבחירות המקדימות לרשימות המפלגה יתקיימו במהלך סוף חודש ינואר- תחילת חודש פברואר. במפלגות ישראל ביתנו, ש"ס, יש עתיד, התנועה, יהדות התורה לא נהוגה שיטת פריימריז.

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully