וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! חדשות: גוש הימין מתחזק משמעותית, לפיד קורס

3.12.2014 / 7:15

הליכוד, הבית היהודי וישראל ביתנו היו זוכות יחד ב-52 מנדטים, אם הבחירות היו נערכות היום - כך מסקר TNS טלסקר עבור וואלה! חדשות, שנערך לאחר פיטורי לבני ולפיד. יש עתיד עם 11 מנדטים בלבד. 31% סבורים שנתניהו המתאים ביותר לראשות הממשלה

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

לקראת פיזור הכנסת, גוש הימין מתחזק באופן משמעותי - כך לפחות לפי סקר וואלה! חדשות: לפי הנתונים, אם הבחירות היו נערכות היום, הליכוד, הבית היהודי וישראל ביתנו היו זוכות יחד ב-52 מנדטים - תשעה מנדטים יותר ממה שיש לשלוש המפלגות בכנסת הנוכחית. כך עולה מסקר TNS טלסקר שנערך אמש (שלישי) לאחר פיטורי השרים יאיר לפיד וציפי לבני עבור וואלה! חדשות.

על פי הסקר, נתניהו בדרך לכהונה רביעית כראש ממשלה. מפלגתו, הליכוד, מתחזקת ועולה ל-23 מנדטים, ואילו שר הכלכלה נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, מבסס את עצמו כראש המפלגה השנייה בגודלה עם 17 מנדטים. שר החוץ אביגדור ליברמן מתייצב אחריהם עם 12 מנדטים שמקבלת ישראל ביתנו.

בדרך לבחירות || כתבות נוספות:
ח"כ הרצוג: "שש השנים הרעות של נתניהו תמו"
שרי יש עתיד התפטרו: "נתניהו התנהג בפחדנות"
ליברמן: "יכולנו אחרת, לא היינו צריכים להגיע לבחירות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, שעל פי גורמים שונים קיבלו הצעות להקמת ממשלה חלופית מימין ומשמאל, זוכות בסקר לשמונה ושבעה מנדטים, בהתאמה. המשמעות היא כי נתניהו ניצב בעמדת פתיחה טובה למדי, שכן קואליציית "השותפים הטבעיים" עם בנט, ליברמן והסיעות החרדיות זוכה ל-67 מנדטים.

תוצאות הסקר לא מביאות בשורה לסיעות המרכז-שמאל. העבודה, יש עתיד והתנועה מקבלות יחדיו רק 28 מנדטים, לעומת 40 המנדטים שיש להן בכנסת הנוכחית. העבודה נחלשת אך שומרת על יציבות עם 12 מנדטים, ואילו מפלגתו של לפיד מאבדת כמעט מחצית מכוחה ומתרסקת ל-11 מנדטים בלבד. משה כחלון, אחת הדמויות המסקרנות בבחירות הקרובות, זוכה לעשרה מנדטים בסקר ומסתמן ככוח משמעותי בבחירות 2015. לעומתו, התנועה של ציפי לבני מקבלת חמישה מנדטים בלבד, אך מצליחה להחזיק את הראש מעל אחוז החסימה החדש, שנקבע בכנסת הנוכחית על ארבעה מנדטים.

עוד באותו נושא

סקר קודם: קואליציה של 3 מפלגות ימין?

לכתבה המלאה

31% מהציבור: נתניהו המתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה

עוד עולה מהסקר כי מפלגת מרצ בראשות זהבה גלאון זוכה לחמישה מנדטים. קדימה בראשותו של שאול מופז לא עוברת את אחוז החסימה. שלוש המפלגות הערביות - רע"מ-תע"ל, חד"ש ובל"ד, שדנות בימים אלה באיחוד שיאפשר להן לעבור את אחוז החסימה - מקבלות יחד עשרה מנדטים. בחלוקה לפי מפלגות, מנבא הסקר חמישה מנדטים לרע"מ-תע"ל, שלושה לחד"ש ושניים לבל"ד. במילים אחרות, כדי ששתי האחרונות ייכנסו לכנסת, יהיה עליהן להתאחד.

מדינה בהמתנה: המסלול המפותל בדרך אל הקלפי

למרות שהסקר מנבא עשרה מנדטים למפלגה בראשות משה כחלון, אשר בשלב זה לא ברור לאיזו קואליציה היה מעוניין להצטרף, לגוש המרכז אין סיכוי להקים ממשלה מבלי לצרף גם את החרדים וליברמן, או לחילופין את מרצ. מדובר בקואליציה מרובת מפלגות, מגזרים ואינטרסים, שתהיה מורכבת ממספר רב של מפלגות בינוניות. על פי תוצאות סקר זה, הסיכויים להקמתה נראים נמוכים מאוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדומה לתמונת המנדטים, גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה נמצא נתניהו בנקודת פתיחה טובה. כך, הוא זוכה ל-31% תמיכה בקרב המשיבים, הרבה מעל יתר המועמדים. יצחק הרצוג, שמפלגתו מתקשה להמריא מבחינת מספרי המנדטים, יכול להתנחם בכך שהוא מגיע למקום השני בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, עם 12.9% תמיכה. למקום השלישי מגיע בנט עם 9.7%, מעט יותר מכחלון, שמקבל 9.3%. לפיד מגיע רק למקום החמישי, עם 6.9% תמיכה, ואילו ליברמן מגיע למקום השישי והאחרון, עם 6.4% בלבד.

הסקר נערך בקרב 500 איש מעל גיל 18 המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המרבית בו היא שני מנדטים.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully