וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2015: השבוע יתקבלו ההחלטות הגורליות

7.12.2014 / 7:40

לקראת הצבעה על פיזור הכנסת, נתניהו עוד יכול לבטל את הבחירות ולצרף את המפלגות החרדיות לקואליציה. סער צפוי להחליט אם יתמודד מול ראש הממשלה על ראשות הליכוד והעבודה תדון בחיבור עם מפלגת התנועה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס פרס ראש הממשלה לחדשנות בתחליפי  נפט, במלון דן פנורמה ת"א. ראובן קסטרו
יבטל את הבחירות ברגע האחרון? נתניהו/ראובן קסטרו

המערכה הפוליטית עומדת בפתחו של שבוע מכריע, רווי בהחלטות שצפויות לעצב את אופיין של בחירות 2015. לקראת הצבעתה של הכנסת מחר (שני) על פיזורה בקריאה שניה ושלישית, עוד מרחף הסיכוי הקלוש שראש הממשלה בנימין נתניהו יחליט ברגע האחרון לבטל את הבחירות ולצרף את המפלגות החרדיות לקואליציה. זאת, בשל החשש מכך שלא יזכה להרכיב את הממשלה הבאה.

אמנם מדובר בתרחיש שסיכוייו נמוכים ביותר, אך הוא אינו בלתי אפשרי: בשנת 2012 נתניהו הכניס את שאול מופז לממשלתו, רגע לפני ההצבעה על פיזור הכנסת, שהייתה אמורה להתרחש במאי. כמו כן, בשבוע שעבר התנהלו מגעים בין גורמים בליכוד וביש עתיד, סביב האפשרות של פיצול סיעתו של לפיד והכנסתם של כמה מחבריה לקואליציה. לפיכך, כמה מחברי הכנסת מטעם הליכוד עוד ממתינים עם פתיחת קמפיין הפריימריז שלהם.

גדעון סער וגאולה אבן. ניב אהרונסון
יודיע השבוע אם חוזר לחיים הפוליטיים ומתמודד מול נתניהו. סער בטיול עם משפחתו/ניב אהרונסון

במקביל, נתניהו שוקל את הקדמת הבחירות המוקדמות לראשות הליכוד, שנקבעו ל-7 בינואר, על מנת למנוע את התמודדותו של שר הפנים לשעבר, גדעון סער, על התפקיד. עד סוף השבוע הקרוב, צפוי גדעון סער למסור את החלטתו בעניין ההתמודדות מול ראש הממשלה הנוכחי על ראשות המפלגה. אם נתניהו אכן יחליט להקדים את הבחירות, סער ימסור את החלטתו בתוך ימים ספורים. "הדבר יקצר את תקופת הפריימריז, יחסוך משאבים ויאחד את הליכוד לקראת הבחירות שבהן יוכרע מי יהיה ראש הממשלה הבא ומי תהיה מפלגת השלטון", נמסר מהליכוד בתגובה לשיקולי נתניהו.

עוד סוגיה שייתכן שתוכרע השבוע, היא החיבור האפשרי בגוש המרכז-שמאל בין העבודה בראשותו של יצחק הרצוג, ובין התנועה בראשות שרת המשפטים המפוטרת ציפי לבני. השניים מנהלים בימים אלה מגעים על מנת לשריין את מקומה של לבני במקום השני ברשימה משותפת. בעשירייה הראשונה של אותה רשימה משותפת צפויים לזכות במקום משוריין גם השר להגנת הסביבה, שהתפטר לפני כמה שבועות, עמיר פרץ, וכן שאול מופז – כך פורסם השבוע בוואלה! חדשות. הכניסה של השניים לרשימה מותנית בחבירתה של לבני לגוש. הנושא מעורר מתיחות במפלגת העבודה עקב החשש שהעשירייה הראשונה במפלגה תהיה מורכבת משריונים ומהבטחות ייצוג, כך שחברי המפלגה יידחקו למקומות הנמוכים יותר ברשימה לקראת הפריימריז. ועידת המפלגה צפויה לדון בנושא בקרוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ישיבת סיעה של מפלגת העבודה, יוני 2014. נועם מושקוביץ
ועידת העבודה תצטרך לדון בחיבור למפלגת התנועה/נועם מושקוביץ

מדובר בשבוע דרמטי גם עבור מפלגת הבית היהודי, שבו יוכרע עם רשימת המפלגה תתפצל או שהיא תמשיך לרוץ כשתי מפלגות שחברו – מפד"ל החדשה והאיחוד הלאומי. על הפרק עומדת הסוגיה של מספר חברי הכנסת שיקבלו אנשי מפלגת האיחוד הלאומי ברשימה המשותפת. זאת, לאחר שמיזוג מלא בין שתי המפלגות ירד לחלוטין מהפרק. בסוף השבוע האחרון נפגשו יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, ויו"ר מפלגת האיחוד הלאומי, אורי אריאל, על מנת לדון במחלוקות ביניהם וליישבן. השניים לא הגיעו להסכמות, ולפיכך יועצים משתי המפלגות ימשיכו לדון בסוגיות. גורם במפלגה אמר אמש כי השניים צריכים להזדרז, והעריך כי השבוע אכן תוכרע המחלוקת. "הנושא חייב להיחתך השבוע", אמר. "יש לנו רק עוד מאה ימים לבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully