וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לשעבר כהן: "יש מגעים בין יש עתיד לליברמן וכחלון"

11.12.2014 / 11:37

איחוד דרמטי נוסף בגוש המרכז? אחרי שאמש הודיעו הרצוג ולבני על איחוד רשימות בבחירות הקרובות, חשף שר הרווחה לשעבר כי מתנהלים בימים אלה מגעים לגבי חיבור, אך לא פירט מה טיבו. ליברמן וכחלון הכחישו

מערכת וואלה!

(צפו בהרצוג ולבני מכריזים על ריצה משותפת בבחירות, אתמול)

אחרי הודעתם הדרמטית אמש של הרצוג ולבני על איחוד רשימות בבחירות הקרובות, חשף הבוקר (חמישי) שר הרווחה לשעבר מאיר כהן כי גם בין מפלגתו, יש עתיד, לבין יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, ויו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, מתקיימים מגעים. "החיבור בין יש עתיד לבין ליברמן וכחלון יעשה טוב לישראל", אמר בראיון לעיתונאי אלמוג בוקר בכנס איגוד דוברי הרשויות המקומיות בישראל שנערך בירושלים, אך לא פירט דבר מעבר לכך בנוגע לאופיו של אותו חיבור.

בחירות 2015 || הסיפורים החמים בוואלה! חדשות:
הרצוג מגן על הרוטציה עם לבני: "לא נסחטתי"
ההימור המסוכן של הרצוג, דיל החלומות של לבני | פרשנות
סקרים: מפלגה חדשה בראשות אריאל וישי תגרוף 7 מנדטים

מאיר כהן באולפן וואלה! משדר מיוחד במהלך מבצע צוק איתן, יולי 2014. בן קלמר
"החיבור יעשה טוב לישראל". השר לשעבר מאיר כהן/בן קלמר

כהן הוסיף כי התקיימו מגעים בין יו"ר יש עתיד, שר האוצר לשעבר יאיר לפיד, לבין ראשת התנועה ציפי לבני, בנוגע לאיחוד רשימות, אך לטענתו המהלך לא צלח בשל דרישתה של לבני לרוטציה בראשות הממשלה. השר לשעבר התייחס גם להודעה אמש של הרצוג ולבני על ריצה משותפת שלהם בבחירות, ואמר: "האיחוד של אתמול מבהיר כי מצד אחד יש גוש ימני קיצוני שנמשך על ידי בנט, מצד שני שמאל ובמרכז יש אותנו".

מישראל ביתנו נמסר בתגובה: "לא ידוע לנו על מגעים כאלה. ישראל ביתנו תרוץ לבד בבחירות הקרובות". גם כחלון הכחיש את הדברים ואמר: "אין מגעים לאיחוד". הוא הוסיף ועדכן כי הבוקר רשמו נציגי מפלגתו, "כולנו", את המפלגה החדשה ואת המייסדים שלה.

משה כחלון אביגדור ליברמן ויאיר לפיד. סוכנות ג'יני, נועם מושקוביץ ודרור עינב, עיבוד תמונה
מימין לשמאל: לפיד, ליברמן וכחלון/עיבוד תמונה, סוכנות ג'יני, נועם מושקוביץ ודרור עינב

אתמול קיימו הרצוג ולבני מסיבת עיתונאים בבית המועצה לישראל יפה, והודיעו על ריצה משותפת בבחירות. השניים הסכימו כי אם הרשימה ברשותם תרכיב את הממשלה, תהיה ביניהם רוטציה בראשות הממשלה. נוסף על כך, הרצוג הבטיח ללבני עוד שניים או שלושה מקומות משוריינים בשתי העשיריות הראשונות ברשימה.

"הציבור שואל מדי יום ומדי חודש האם ייתכן שמדינת ישראל הפכה לעול על יושביה", אמר הרצוג. "הציבור שואל ומאבד אמון. כבר שש שנים שלנתניהו אין תשובות. הגיע הזמן לשינוי. יש דרך אחרת – דרך איחוד השורות ולכידות המחנה הציוני. הליכה משותפת למען טובת המדינה. למען עתיד ילדינו ונכדינו ואזרחי ישראל כולם. צריך ללכת ביחד כי רק ביחד ננצח. מפלגת העבודה בראשותי תוביל בבחירות את הרשימה המשותפת שאעמוד בראשה. כאשר אקבל את המנדט מהנשיא, אני אכהן שנתיים כראש הממשלה ולבני תכהן שנתיים במחצית השנייה של הכהונה".

לבני מצדה הוסיפה: "נצליח כי אנחנו לא מפחדים אחד מהשני, לא ניבהל מכל שר, גורם פוליטי, שותף, או כל רוח רעה שמנשבת בארץ הזו". לדבריה, "אמרו מעתה: בבחירות האלה זה המרכז מול הימין הקיצוני. נהיה הנהגה שלא מתכופפת מול לחצים מבחוץ ובפנים, שמתמודדת באחריות מול איומים בטחוניים. המהלך הזה אולי פוליטי, אבל הוא נולד מתוך שותפות ודאגה להנהגה למדינה. היום קם המרכז הציוני, נגד מפלגות הימין הקיצוני. לאף אזרח ישראלי כבר אין תירוץ שאין סיכוי – אנחנו יצרנו את הסיכוי הזה היום".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully