וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "אלה בחירות בין ימין למרכז, ורוב העם במרכז"

11.12.2014 / 17:19

יו"ר יש עתיד הגיב לראשונה לחבירתה של לבני להרצוג, וטען שהאיחוד "עשה סדר". "משמאל - העבודה ומרצ, ומימין נתניהו ובנט". רה"מ התייחס גם הוא לאיחוד ואמר כי "השמאל מאחד אותנו". לבני: "הוא מ-פ-ח-ד"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: קשת סידי

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, התייחס הערב (חמישי) לראשונה לחבירה בין התנועה של השרה לשעבר ציפי לבני לבין מפלגת העבודה בראשות ח"כ יצחק הרצוג. לדבריו, האיחוד "סידר" את המערכת הפוליטית בישראל. "יש עכשיו הסדרים ברורים: יש משמאל את העבודה ואת מרצ. יש מימין את הליכוד ואת בנט, שהופכים להיות יותר ויותר ימין קיצוני, ויש את המרכז", אמר. לדבריו, "הבחירות האלה לא יהיו בין ימין לשמאל, אלא בין ימין למרכז, ובמרכז נמצאים רוב אזרחי ישראל. יש אפשרות לשינוי אמיתי".

הדברים הללו של לפיד באים אחרי שמוקדם יותר אמר שר הרווחה לשעבר מאיר כהן כי גם בין מפלגתו, יש עתיד, לבין ישראל ביתנו, ו"כולנו" של משה כחלון, היו מגעים. מצדם של ליברמן וכחלון מיהרו להכחיש את הדברים.

מסיבת עיתונאים של יאיר לפיד, בית העיתונאים. דרור עינב
"רוב העם במרכז. יש אפשרות לשינוי". לפיד/דרור עינב

מוקדם יותר התייחס גם ראש הממשלה בנימין נתניהו למהלך הדרמטי אמש, ואמר: "השמאל איחד אותנו". חרף תוצאות הסקרים האחרונים, שמראים כי העבודה הופכת למפלגה הגדולה בישראל, נתניהו טען כי הדבר יחזק את הליכוד.

"אני מבקש להודות לחברי וחברותיי חברות וחברי הליכוד. שהביעו אתמול תמיכה גורפת בי בהנהגתי את המדינה ואת הליכוד", פתח נתניהו את דבריו במצודת זאב בהתייחסו לאישור ההחלטה להקדים את הפריימריז במפלגת השלטון.

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
גדעון סער הודיע: לא מתמודד על תפקיד יו"ר הליכוד
הרצוג מגן על הרוטציה עם לבני: "לא נסחטתי"
סקרים: מפלגה חדשה בראשות אריאל וישי תגרוף 7 מנדטים

הוא התבטא גם בנוגע למתקפה האישית נגדו והוסיף: "בימים האחרונים, קמפיין ציבורי אדיר כמעט חסר תקדים, תומך ומקדם כל פוליטיקאי, בכל מפלגה, שמתנגדים לממשלת ליכוד בראשותי. לקמפיין יש מטרה ברורה. להעביר את השלטון לידי מחנה השמאל". הוא הזהיר כי אותם גורמים "רוצים להעביר לשמאל את ההחלטות על ביטחון המדינה, ועל כלכלת ישראל".

"אתמול חברי הליכוד נתנו תשובה מוחצת לקמפיין הזה, ואני מצפה לראות תגובה דומה. חברי הליכוד הבינו שהבחירות עוסקת בשאלה אחת בלבד: מי ינהיג את המדינה? מועמדי השמאל או ממשלת ליכוד רחבה וחזקה בראשותי. ממשלה שתמשול ותוביל את מדינת ישראל בבטחה באחריות ובנחישות".

יו"ר התנועה השרה לשעבר לבני מיהרה להגיב בטוויטר לדבריו של ראש הממשלה, שכוונו במרומז אליה וכתבה: "הוא מ פ ח ד", בפרפראזה לדבריו של נתניהו מ-1999 (אז טען שבשמאל מפחדים שהוא ייבחר).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

דאגה אחת פחות תהיה לנתניהו, לפחות מבית. לפני שעה קלה הודיע השר לשעבר גדעון סער כי לא יתמודד מול ראש הממשלה על תפקיד יו"ר הליכוד. "חברות וחברים יקרים", כתב סער אל תומכיו בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו. "בימים האחרונים קיבלתי פניות רבות ומרגשות של חברים בתנועה ואזרחים שקראו לי לשוב מפסק הזמן, שעליו הודעתי לפני כשלושה חודשים ולהתמודד לראשות הליכוד".

יו"ר תנועת הליכוד רה"מ בנימין נתניהו במפגש פתוח לתקשורת, דצמבר 2014. ראובן קסטרו
יו"ר תנועת הליכוד רה"מ בנימין נתניהו במפגש פתוח לתקשורת, דצמבר 2014/ראובן קסטרו

לטענת סער, "הקשבתי לכולכם, למדתי הרבה, התייעצתי ושקלתי את הנושא בכובד הראש ובשיקול הדעת המתחייבים מהאחריות הכרוכה בהחלטה כזאת. עמדתי היתה שונה, אך אני מכבד את החלטת מרכז הליכוד מאמש לקבל את הצעת ראש הממשלה ויו"ר התנועה לשנות ולהקדים את המועד שכבר נקבע לפריימריז לראשות הליכוד".

יו"ר תנועת הליכוד רה"מ בנימין נתניהו במפגש פתוח לתקשורת, דצמבר 2014. ראובן קסטרו
"הביעו תמיכה בהנהגתי". ראש הממשלה בנימין נתניהו, אחר הצהריים במצודת זאב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully