וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאוכזבי בנט ודרעי: "נערכים לריצה של ישי ואריאל"

הקרע עם דרעי וחוסר ההסכמה עם בנט עשויים להביא לריצה מפתיעה של מספרי 2 בבית היהודי ובש"ס. "הכול תלוי בבנט", אומרים בבית היהודי, בש"ס מטיחים: "דרעי עושה הכול לפגוע בישי". סקרים מנבאים להם 7 מנדטים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הכול תלוי בנפתלי". אריאל ובנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

על רקע המתיחות האחרונה הן בין המפלגות המרכיבות את סיעת הבית היהודי והן בצמרת ש"ס, במפלגת האיחוד הלאומי-תקומה, בראשות שר הבינוי אורי אריאל, נערכים לאפשרות של פיצול הסיעה וחבירה לאלי ישי. עם זאת, לפי שעה לא מתקיימים מגעים ישירים בנושא בין אריאל לישי.

ביום ראשון אמורות להתקיים שתי פגישות מכריעות סביב עתיד המפלגות הללו. יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, ייפגש עם השר אריאל וידון עמו באפשרות ששתי המפלגות – המפד"ל החדשה בראשותו והאיחוד הלאומי – ירוצו יחד גם בבחירות הבאות. גורמים באיחוד הלאומי אמרו הבוקר (שישי) לוואלה! חדשות: "הכול תלוי בנפתלי. הוא היה יכול לסגור את האיחוד הזה כבר לפני שבוע אם הוא היה רוצה".

בחירות 2015 || עוד על המתיחות במפלגות:
ישי יודיע על עתידו: "דרעי אוסר עליו להתראיין ללא אישור"
רבנים ספרדים בכירים לצד ישי: "נתמוך בו אם יפרוש מש"ס"
ישיבת "הבית היהודי" פוצצה: חשש לפיצול הסיעה

"הבית היהודי לא צריך להפוך לליכוד ב'"

באיחוד הלאומי גם מתחו ביקורת על ההחלטה במפלגה לערוך "מפקד בזק", שיאפשר לכל אדם להתפקד כעת ולהתמודד לכנסת ה-20. "הבית היהודי צריכה להישאר מפלגה ציונית דתית, ולא להפוך לליכוד ב' או לבית של פליטי ישראל ביתנו". לדברי גורם במפלגתו של אריאל, "הדיון פה הוא לא רק על מספר המקומות שנקבל ברשימה המשותפת, אלא קודם כול על ערכים. אם זו תישאר מפלגה דתית או לא". גורמים בבית היהודי מסרו מנגד: "הבית היהודי עוסק בעשייה ובפעילות, המשימות והאתגרים העומדים מולנו גדולים מכל פוליטיקה קטנה".

אריה דרעי ואלי ישי בישיבת סיעה של ש"ס, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
הפיצול יביא מפלגה חדשה? דרעי וישי/נועם מושקוביץ

עוד מתוכננת לתחילת השבוע פגישה בין אלי ישי ליו"ר ש"ס אריה דרעי, על רקע הקרע בין השניים והאפשרות שישי יחליט לעזוב את המפלגה. טרם ברור אם הפגישה אכן תתקיים, אך אם כן, זו תהיה המילה האחרונה במגעים המתנהלים בין הצדדים בימים האחרונים. מקורבי ישי אמרו הבוקר כי הוא אינו תולה תקוות רבות בפגישה הזו. ישי עצמו אמר למקורביו כי ההחלטה הסופית על עתידו טרם התקבלה, אולם לדבריהם אחת האפשרויות העומדות על הפרק היא שהוא יפרוש כבר בימים הקרובים.

"אריה דרעי עושה הכול כדי לפגוע באלי ישי", אמרו המקורבים לישי, "הכול כדי לקשור לו את הידיים ואת הרגליים, ולמרות זאת, אלי עושה מאמצים עד לרגע האחרון כדי למנוע את הפיצוץ האמיתי. עם זאת, הוא כבר הגיע למצב שהוא לא תולה בכך הרבה תקווה". לדברי המקורבים, גם אם השר אריאל יחליט להישאר במפלגתו, ותישלל האפשרות של הקמת מפלגה דתית-חרדית, לישי יש אפשרות להקים מסגרת פוליטית חרדית לבדו, או לחילופין לפרוש מהחיים הפוליטיים למשך זמן מסוים.

ישי גם מבין כי אם יקים מפלגה חדשה הוא עלול להיות נתון לביקורת קשה ובמקביל להתמודד עם התקפות חריפות של רבני ש"ס. מסיבה זו, הוא בין היתר מגבה את עצמו בתמיכה של כמה רבנים בכירים בציבור הספרדי, ובהם הרב מאיר מזוז, הנחשב לתומכו. מלבד זאת, לוואלה! חדשות נודע כי רב בכיר בש"ס אמר בימים האחרונים לישי כי אם התמודדות משותפת עם אורי אריאל לא תזיק לש"ס, הוא אינו מתנגד לאפשרות זו, אולם רק לאחר שימוצו כל האפשרויות להנחיל שלום בינו לבין דרעי. גם אורי אריאל, אם יפרוש, צפוי ליהנות מתמיכה מסוימת של רבנים בציבור הדתי-לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully