וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים ספרדים בכירים לצד ישי: "נתמוך בו אם יפרוש מש"ס"

12.12.2014 / 0:10

בצל הירידה בסקרים והקרע במפלגה, הרב מאיר מזוז, מחשובי הרבנים בציבור החרדי, הצטרף למכתבו של הרב בניהו שמואלי והבהיר כי אם בשל יחסי דרעי-ישי יפרוש האחרון מהתנועה, תמיכתו תהיה נתונה לו. "אם לא תהיה אחדות, אמשוך ידיי מהתנועה"

אלי ישי מגיע לעין כרם לבקר את הרב עובדיה יוסף. יואב דודקביץ'
ישי/יואב דודקביץ'

גיבוי לפרישה: הרב מאיר מזוז, מחשובי הרבנים הספרדיים, ומי שנחשב לתומכו של ח"כ אלי ישי, התייצב בשבוע שעבר במפורש לצדו של האחרון, ששוקל דרכו בתנועה - והודיע לרב שלום בעדני - החבר במועצת חכמי התורה, כי אם לא תהיה אחדות בש"ס, הוא יסיר את התמיכה שהעניק למפלגה בשנים האחרונות. "זה דבר גלוי שבימים האחרונים תנועת ש"ס הולכת ויורדת בסקרים", כתב מזוז במכתב שהעביר, ובהמשך אף איים כי "אם לא תהיה אחדות איאלץ למשוך את ידיי מהתנועה".

אל המכתב של הרב מזוז בן ה-70 הצטרף אמש (חמישי) גם המקובל הרב בניהו שמואלי, בן ה-53, שנחשב גם לרב בכיר בציבור הספרדי. ישי עצמו מתייעץ עם הרב מזוז. את ההחלטה הסופית על המשך דרכו, בהתחשב להתפתחויות הפוליטיות, הוא יקבל רק לאחר הודעת תמיכה רשמית בו מהרב הבכיר.

בחירות 2015 || אזור מיוחד בוואלה! חדשות
סקר אחרי האיחוד: לבני והרצוג בראש עם 24 מנדטים
אלדד יניב שוקל לרוץ לכנסת עם העבודה: "אחליט בסוף השבוע"
"לחדש את התקווה לחיים טובים": עקרונות מפלגת כחלון

הרב רפאל כהן, רב מקומי בצפת, דיבר אמש ברדיו "קול ברמה" בשמו של הרב מזוז ואמר: "אף אחד לא רוצה לפלג. אם לא יתעשתו הצדדים, זה חבל גדול. ישנם קהלים נוספים כמו החרד"לניקים (חרדים לאומיים, י"א) וגופים נוספים מהבית היהודי, לכל אחד יש את הנדוניה הטבעית. אין מה לעשות חוץ מלהבין שצריך לעבוד בצורה אחרת, בשיטה אחרת, בשיתוף פעולה לפני ואחרי, ולהתאחד לאחר מכן. זו אותה עריסה".

פגישה "מכרעת" ביום ראשון בין דרעי וישי

נוסף לכך, לפני שבוע הודיע הרב יורם אברג'ל, רב מרכזי בדרום הארץ העומד בראש קהילה גדולה של אברכים ובחורי ישיבות, כי הוא לא יתמוך בש"ס בבחירות הבאות. במכתב לחסידיו כתב שיש להתרחק מכל עיסוק בפוליטיקה, גם כיועץ. בעקבות פניות אליו, הודיע הרב כי הוא "אינו חפץ להביע דעה או לנקוט עמדה בעניינים פוליטיים", וכי הוא מקדיש את חייו "לתורה וזיכוי הרבים בלבד". זו הפעם הראשונה שבה הוא מודיע כי לא יתמוך בש"ס.

בעוד ישי נהנה מתמיכה רבנית מסוימת מחוץ למועצת החכמים, דרעי זוכה לתמיכה גבוהה יותר בתוך המועצה עצמה. נשיא המועצה, הרב שלום כהן, מזוהה עמו. הרב שמעון בעדני, חבר במועצת חכמי התורה, נחשב עד לאחרונה לתומך באלי ישי, אך בימים האחרונים שינה כיוון. גם הרב משה מאיה, חבר נוסף, נחשב בינתיים לניטרלי.

לאחר שדבר לא התקדם במגעים בין דרעי וישי, ההערכה היא כי ישי יפרוש מש"ס וירוץ עצמאית. במקרה כזה, הוא אמור לחבור לאורי אריאל שיפרוש מהבית היהודי. אם אריאל לא יפרוש, לישי יהיו שתי אפשרות: או להקים מפלגה חרדית לבדו או לפרוש מהחיים הפוליטיים למשך זמן קצר. ביום ראשון, צפויים דרעי וישי להיפגש. במקביל ייפגשו גם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ואורי אריאל.

דרעי דרש אמש מ"כל הפעילים והנציגים ללא יוצא מן הכלל להימנע מריאיונות לתקשורת בנושאים הפנימיים של התנועה ולשמור על אחדות התנועה כפי רצונו של מרן זצ"ל". את הדברים אמר דרעי על רקע המתיחות בינו לבין ישי ולקראת ההכרעה הגורלית של ישי האם לעזוב את המפלגה. למרות זאת, דרעי הוסיף: "תנועת ש"ס יוצאת למערכת הבחירות מאוחדת ומחוזקת".

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully