וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי הכריע: מתמודד בבחירות ברשימה עצמאית

15.12.2014 / 13:35

אחרי שניסיונות הפיוס לא צלחו, צפוי השר לשעבר להודיע הערב על פרישה מש"ס, ועל הקמת מפלגה חדשה לקראת הבחירות לכנסת ה-20. לישי, שלא ממתין להכרעת השר אורי אריאל אם לחבור אליו, יצטרף כנראה ח"כ שטבון שעזב את הבית היהודי

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק

(דרעי, אתמול: "משום מה הוא לא הלך איתנו")

ח"כ אלי ישי פורש מש"ס ומקים מפלגה חדשה. את ההודעה על כך הוא צפוי למסור הערב (שני) לאחר שמוקדם יותר פגישה בין פטרונו הרוחני, הרב מאיר מאזוז, עם הרב שמעון בעדני, חבר מועצת החכמים של ש"ס, "לא נשאה פרי", כפי שמסרו גורמים בשני הצדדים. בפגישה סיכמו הצדדים כי במהלך מערכת הבחירות הקרובה שום צד לא ישמיץ את הצד השני. גורמים בש"ס אמרו כי שני הצדדים מחזיקים בקלטות שיכולות לגרום למבוכה רבה, בהם גם קלטות של הרב עובדיה יוסף.

מי שצפוי לחבור למפלגתו החדשה של ישי הוא ח"כ יוני שטבון שפרש אמש מ"הבית היהודי". הודעת הפרישה שפרסם שטבון יכולה אולי ללמד על מסריו העתידיים של ישי. "בשנתיים האחרונות נוכחתי בחשיבות קיומה של מסגרת פוליטית ששומרת על הזהות היהודית וערכי התורה במדינה. מסגרת שאינה מפנה עורף לשכבות החלשות ורואה בטיפול בתושבי הפריפריה ערך עליון. מפלגה שתדע לשלב ערכים אלו, לשים אותם כנר לרגליה ולחבר בין דתיים, חרדים ומסורתיים תהיה בית פוליטי מיטבי בעבורי", אמר.

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
דרעי: "הצעתי לישי תפקידים רבים - והוא סירב"
מכה לנתניהו: הליכוד ביטל את שריוני "הכוכבים"
סקר: הרשימה של האיחוד ושל הליכוד בתיקו
ציפי לבני: "השבוע שינינו את כל מפת הבחירות"

בתוך כך, ישי החליט שלא להמתין להחלטתו של השר אורי אריאל מ"הבית היהודי", ששוקל אף הוא לפרוש. אריאל ממשיך לנהל מגעים עם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט על המשך דרכו הפוליטית. אם יחליט לפרוש מ"הבית היהודי", הוא צפוי להצטרף למפלגה החדשה של ישי.

דיון בועדה לביקורת המדינה בדוח מבקר המדינה על השריפה בכרמל. מגד גוזני
יוצא לדרך חדשה. ח"כ ישי/מגד גוזני

שם מפלגתו של ישי טרם נקבע, אך בסביבתו אמרו כי בימים האחרונים נבחנו מספר אפשרויות בהם "מרן", "ביחד", "ישראל מאוחדת" ושמות נוספים. בינתיים, ישי זוכה כאמור לתמיכתו של הרב מאיר מאזוז, בכיר בקרב הרבנים בציבור הספרדי. מאזוז כבן 70, מחזיק בעמדות ימניות וניהל (עוד בחייו של הרב עובדיה יוסף) קו עצמאי. בנוסף, הוא זה שמכריע עבור ישי בסוגיית הפילוג מש"ס. בימים האחרונים ניסה ישי לגייס את תמיכתם גם של רבנים בציונות הדתית, בהם הרב צבי טאו והרב דב ליאור.

בשמאל תקפו את כוונתו של ישי לרוץ עצמאית. ח"כ זהבה גלאון, יו"ר מרצ, העלתה פוסט בפייסבוק, שבו טענה בין היתר כי ישי הוא "ח"כ עצלן, שלא לרמה שלו לבוא לעבוד". עוד טענה כי בשנותיו במשרד הפנים "הוא הצליח לזרוע הרס לא רק במשרד עצמו, שתחת חסותו פרחו בו תופעות של שחיתות והעדפת מקורבים, אלא במדינה כולה. הוא היה שר פנים חשוך וגזען, שלא פספס הזדמנות לשסות זו בזו את האוכלוסיות הכי מוחלשות ועניות בישראל ולגרוף על חשבונן הון פוליטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully