וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי הודיע על עזיבת ש"ס ועל הקמת מפלגה: "הולך בדרך מרן"

חבר הכנסת הוותיק הודיע על פרישה מביתו הפוליטי ב-30 השנים האחרונות ועל הקמת מסגרת פוליטית חדשה: "אני עוזב מפלגה, אבל לא דרך". במהלך דבריו נשמעו קריאות "בוגד" מצד פעילי ש"ס

צילום: עומר מירון, עריכה: שניר דבוש

לאחר 30 שנות פעילות בש"ס, הודיע אמש (שני) ח"כ אלי ישי על פרישה מהמפלגה ועל הקמת מסגרת פוליטית חדשה. "אני מודיע היום על מפלגה חדשה בישראל, שתלך בדרכו של מרן", אמר ישי, כשהוא נרגש מאוד ומוקף ברבים מתומכיו, במהלך מסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס במלון "רמדה" בירושלים. "ברור לכולם שזה לא יום פשוט עבורי. לאורך השנים ביצעתי תפקידים רבים וחשובים בממשלות ישראל. התלבטתי רבות, אבל בסוף גדולי ישראל והעם הכריעו את הכף לצאת לדרך חדשה".

ישי התעלם מכמה פעילי ש"ס שצעקו לעברו במהלך דבריו "בוגד", והבהיר כי הוא "עוזב מפלגה, אבל לא דרך. אין לי ספק שאני מקים מפלגה חדשה בידיים נקיות, ביושרה ובאמונה". "למה העם איתנו?", תהה, "העם אתנו כי העם רוצה אחדות. אני רוצה סוף סוף לשבור את המחיצות בין דתיים לחילוניים, בין אשכנזים לספרדים. אני הולך עם הלב שלי, עם הדרך שאני בטוח בה, שהיא לפנות לקהלים נוספים, להגדיל את הבית. לפנות לציבור גדול ורחב שרוצה בדרך החדשה הזו, שיראה בה בית בטוח ובית משלו". הוא הוסיף כי "בעזרת השם, נקבל עשרה מנדטים". בסוף דבריו התפתח עימות מילולי בין כמה מתומכיו לבין פעילי ש"ס.

בחירות 2015 | כל העדכונים בוואלה! חדשות:
מכה לנתניהו: הליכוד ביטל את שריוני "הכוכבים"
ח"כ ברוורמן פורש מהפוליטיקה: "תחושת מיצוי"
סקר: הזינוק של הרצוג ולבני נבלם, נתניהו משווה

אלי ישי במסיבת עיתונאים מכריז על הקמת מפלגה חדשה. נועם מושקוביץ
פורש מש"ס אחרי 30 שנה. ישי מודיע על הקמת מפלגה חדשה, הערב בירושלים/נועם מושקוביץ

צעד זה של חבר הכנסת הוותיק מגיע לאחר שמוקדם יותר אתמול נכשלה הפגישה בין פטרונו הרוחני, הרב מאיר מאזוז, עם הרב שמעון בעדני, חבר מועצת החכמים של ש"ס. בפגישה הם סיכמו כי במהלך מערכת הבחירות הקרובה שום צד לא ישמיץ את הצד השני. גורמים בש"ס אמרו כי שני הצדדים מחזיקים בקלטות שיכולות לגרום למבוכה רבה, בהם גם קלטות של הרב עובדיה יוסף.

בעדני פרסם לאחר הצהרתו של ישי מכתב ובו הוא מכחיש את הטענות כי הוא הסכים לישי להקים תנועה חדשה. "זה עלול להזיק לתנועת ש"ס ולגרום למחלוקת ומריבות קשות בתוך הקהל שלנו", כתב בעדני. "אין לנו אלא תנועת ש"ס הקדושה לקהל עדות המזרח שהוקמה על ידי מרן רבי עובדיה יוסף וצוואתו להמשיך בחיזוק התנועה הקדושה הזאת בלבד ולחזק את המוסדות והמפעלים הקדושים שקשורים עם התנועה שמרן רבי עובדיה יוסף הקים ומסר את נפשו עליהם".

מי שכבר הודיע על חבירה למסגרת הפוליטית החדשה שמקים ישי הוא ח"כ יוני שטבון, שפרש אמש מהבית היהודי. ח"כ אורי אריאל, גם הוא מהבית היהודי, שוקל אף הוא להצטרף לישי. אריאל ממשיך אמנם לנהל מגעים עם יו"ר המפלגה, שר הכלכלה נפתלי בנט, על המשך דרכו הפוליטית, אולם אם יחליט לפרוש, הוא צפוי להצטרף למפלגה החדשה של ישי. "נקווה שהמגעים יבשילו", ציין הערב ישי. "אנחנו נדבר, נבדוק, נבחן, ננהל משא ומתן ונעשה את הדבר הנכון והרצוי והטוב ביותר לעם ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עצרת לזכרו של הרב עובדיה יוסף במלאה שנה לפטירתו. נועם מושקוביץ
"על כולנו לשמור על דרכו של מרן". דרעי/נועם מושקוביץ

החלטתו של ישי לפרוש מש"ס מגיע על רקע המתיחות הגדולה בינו לבין יו"ר המפלגה, אריה דרעי. לאחר שדרעי לא קיבל את רשימת הדרישות שהציב לו - ובהן הרחבה של מועצת חכמי התורה של ש"ס, שותפות עם דרעי בהרכבת הרשימה לכנסת וסמכויות נוספות בניהול המפלגה – נסתם הגולל הלכה למעשה על המשך דרכו במה שהיה ביתו הפוליטי במהלך 30 השנים האחרונות.

בתגובה להודעת הפרישה של ישי, נמסר הערב מש"ס כי התנועה "מצרה על בחירתו לעזוב את התנועה ולנטוש את דרכו ומורשתו של הרב עובדיה יוסף. צר לנו שיצרים אישיים ומניעים זרים הביאו את מר ישי למעשה זה. תנועת ש"ס יוצאת למערכת הבחירות מאוחדת ומלוכדת תחת הנהגתו של יו"ר התנועה, הרב אריה דרעי. נמשיך לאחד את כלל הציבור בישראל תחת הדגלים החברתיים והיהודיים של תנועת ש"ס תנועתו של מרן".

כמו כן, יו"ר המפלגה, אריה דרעי, הודיע כי הוא "מגנה בתוקף" את פעילי ש"ס שהפריעו לישי בנאומו. "להתנהגות זו אין שום קשר לתנועת ש"ס והיא לא מייצגת את דרכה. על כולנו לשמור על דרכו של מרן ולפעול רק בדרכי נועם", אמר דרעי.

(עדכון ראשון: 20:08)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully