וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ישתיקו אותי": צפו בבנט בנאום עצבני במיוחד

יו"ר הבית היהודי נאם בכנס ה-INSS בתל אביב, ולא היה מרוצה מקריאות הביניים כשהביע התנגדות למסירת שטחים לפלסטינים. "אמשיך להגיד את האמת שלא נאמרה יותר מדי שנים, ואף אחד פה לא יסתום לנו את הפה"

עריכה: טל רזניק

נאומו של יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט בפני באי הכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) בתל אביב נקטע היום (חמישי) עקב דבריו נגד הקמת מדינה פלסטינית. בשל קריאות הביניים הגיב בנט בזעם וצעק בחזרה: "אף אחד לא ישתיק אותי".

"הנכונות למסור שטחים לאויב הפכה להיות כרטיס כניסה למועדון של כל מדינאי שמחפש לגיטימציה בינלאומית", אמר בנט בנאומו והמשיך, "מה רע? יש נוהל פשוט: תאשים את ישראל, תתנצל, תגיד שאנחנו כובשים, שתהליך מסירת השטחים מתקדם לאט מדי, והופ – אתה מוצא עצמך אהוב, מחובק, בקוקטיילים בשלל מדינות אירופה עם אנשים כמוך. אתה מוערך, נאור, אתה בחבר'ה. פתאום אתה נקרא 'איש שלום' בכל מיני מחוזות שמעולם לא ראו בך ככזה. פשוט נפלא".

בחירות 2015 || עוד כותרות
ואלה שמות: המועמדים בפריימריז במפלגת העבודה נחשפים
ח"כים בש"ס כתבו לישי: "לא נשתוק על השקרים שלך"
סקר: לפיד וכחלון מנצחים ביחד; מקורבים: "'כולנו' תרוץ לבד"

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט נואם בכנס של INSS בהרצליה, דצמבר 2014. דוברות הבית היהודי, מערכת וואלה! NEWS
בנט בנאומו, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הבית היהודי

בשלב זה החלו צעקות מקרב הקהל, שהביעו סלידה מהציניות ומהעמדה ששיקפו דבריו של השר. אלא שבנט כאמור לא הסתפק בכך והחריף את הטון: "אני לא אשתוק, ואני מבטא עמדה של מיליוני ישראלים. אף אחד לא ישתיק אותי ואמשיך להגיד את הדברים, אם אתם אוהבים או לא. אמשיך להגיד את האמת שלא נאמרה יותר מדי שנים, ואף אחד פה לא יסתום לנו את הפה. אנחנו כבר לא מתנצלים".

בנט המשיך ואמר: "יש מעין טקס השבעה פוליטי שכל פוליטיקאי לאומי חייב לעבור: הוא צריך להגיד בתקשורת שהוא יהיה מוכן למסור שטח לערבים. אין יום שאני לא מקבל טלפון מדיפלומט או מדינאי בעולם שאומר לי: אנחנו רואים שאתה כוח עולה. מה אכפת לך – תגיד שאתה בעד מדינה פלסטינית. במכה אחת תקבל לגיטימציה וחיבוק. אני אומר בקול ברור: לא אמסור שטח של ארץ ישראל לערבים. אנחנו צריכים להפסיק להתנצל בפני העולם. מעולם לא הייתה פה שום מדינה פלסטינית. אם הייתה – תראו לי. איפה הדגל, מי היו מנהיגיה, מה היו שטחיה? ממציאים, כאילו כבשנו מדינה פלסטינית. תראו לי את זה. מישהו פה אמר שלא הייתה מדינת ישראל. הייתה מדינת ישראל. לפני 2,170 שנה הייתה פה מדינה, אנחנו חוגגים את זה בחנוכה. וגם לפני 3,000 שנה. אז איך אתה אומר את זה? לא הייתה פה מדינה יהודית? ממלכת דוד, בית ראשון, בית שני, שיבת ציון? תפסיקו להתנצל".

בנט האשים גם את הפלסטינים, שפנו הלילה לאו"ם בבקשה להכרה כמדינה בגבולות 1967 ואמר: "אם יש משהו שהפלסטיניים עשו בשנים האחרונות זה להוכיח שהם לא ראויים למדינה. ברצח, בטרור ובדם לא בונים מדינה. בטילים ובמנהרות טרור, שחפרו תחת הקיבוצים שלנו אחרי שיצאנו מעזה, לא בונים מדינה. אנחנו צריכים לעמוד כצוק איתן ולא לתת לקיר להישבר. כשישראל תגיד באופן ברור בלי לגמגם ובלי להתנצל: אנחנו לא מסכימים להתאבד ולהקים בשטחי ישראל מדינה פלסטינית, בסופו של דבר העולם יבין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully