וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים ילין הצטרף ליש עתיד: "לנתניהו אין נחישות להנהיג"

18.12.2014 / 23:08

במסיבת עיתונאים שקיים עם יו"ר המפלגה, יאיר לפיד, תקף ראש מועצת אשכול את ראש הממשלה ואמר כי פספס הזדמנות לפירוז הרצועה. לפיד התייחס לסקרים המנבעים לו ולכחלון ניצחון אם ירוצו יחד: "99% זה רכילות"

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, הודיע הערב (חמישי) באופן רשמי על הצטרפותו למפלגת יש עתיד. במסיבת עיתונאים שקיים עם יו"ר המפלגה יאיר לפיד בכרם שלום, תקף ילין את מדיניותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "לאחר המבצע, אשר בו השיגו חיילי צה"ל את מטרותיהם ושילמו מחיר כבד, נוצרה הזדמנות היסטורית למינוף ההסדר הצבאי להסדר פירוז", אמר ילין. "ברגע האמת היד של ראש הממשלה רעדה ואזרחי ישראל נותרו שבויי חמאס – חסרי תקווה וממתינים לסבב הבא". לדבריו, "כל עוד אין אופק לפתרון מדיני נמשיך לחיות ממלחמה למלחמה. ראש הממשלה עסוק בכיבוי שרפות ולא בקביעת מדיניות".

בחירות 2015 || כותרות נוספות
"לא ישתיקו אותי": צפו בבנט בנאום עצבני במיוחד
מסתמן: סיעתו של אריאל תתפצל מהבית היהודי - ותחבור לישי
ח"כים בש"ס מתנערים מהמכתב לישי: "לא אישרנו את הנוסח"

חיים ילין, ראש מועצה אזורית אשכול, מימין, עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, משמאל, במסיבת עיתונאים בקיבוץ כרם שלום, דצמבר 2014. רובי קסטרו, מערכת וואלה! NEWS
"חברות שהחלה מסכסוך". חיים ילין ויאיר לפיד בכרם שלום, הערב/מערכת וואלה! NEWS, רובי קסטרו

ילין הוסיף כי לולא מבצע "צוק איתן", הממשלה לא הייתה מעבירה כספים ותקציבים ליישובי הדרום. "המדינה שלנו חייבת לחזור ולאמץ את ערך הערבות הדדית מתוך מחויבות אמיתית כלפי מיעוטים ואוכלוסיות חלשות", אמר. "אנו צריכים לשאוף להיות מדינת מופת ששווה להילחם עבורה, מדינה שראויה לבניה. הגיע הזמן להוביל את מדינת ישראל למען עתידנו ולא למען שרידות פוליטית אישית.

"ביני ובין יאיר נרקמה חברות שהחלה מסכסוך טלפוני של צעקות", הוסיף ילין בהתייחסו למלחמה בדרום. "דווקא השיחה הזו הייתה מנוף להמשך והעמקת הקשר וזה מה שהביא אותי להתמודדות לרשימה לכנסת ה-20". לדבריו, "המחויבות והנחישות לא לזוז מילימטר מהבית במהלך המלחמה זאת הנחישות שאני מצפה שתהיה, אך נתניהו פירק את הממשלה בגלל שאין לו את הנחישות להמשיך למשול ולהנהיג. מי שמנהיג במלחמה הוא מנהיג גם בעת שלום ובמיוחד גם בעת מלחמה מדינית שבינתיים אנו לא מנצחים בה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חברי הכנסת במליאת הכנסת בדיון על תיקון חוק למניעת הסתננות, דצמבר 2014. נועם מושקוביץ
"אין לו את הנחישות להמשיך להנהיג". בנימין נתניהו/נועם מושקוביץ

שר האוצר לשעבר בירך על הצטרפותו של ילין למפלגתו. "ילין ואני הפכנו לחברים ב'צוק איתן'. אני הייתי פה כל הזמן במהלך המבצע וכמעט כל פעם עברתי דרכו", אמר. "לתושבים פה מגיע יותר. הם הפכו להיות קו החזית בעל כורחם, ילדים בני ארבע יודעים להגיע למקלט בשמונה שניות". לדבריו, "מה שמחבר אותנו לילין הוא שההנהגה זקוקה ליותר אומץ".

"זו הייתה שטות להודיע שאני רץ לראשות הממשלה"

לפיד התייחס גם לסקרים שמנבאים לו ניצחון בבחירות אם ישתף פעולה עם מפלגתו של משה כחלון. "בבחירות האלה ההכרעה תהיה במרכז, אלה לא בחירות בין ימין לשמאל אלא בחירות בין ימין למרכז", אמר לפיד. "יש עתיד היא מפלגת המרכז הגדולה ביותר וכולם מדברים עם כולם סביב זה", הוסיף, אך לדבריו, "99% ממה שאתה שומע זה רכילות, היפר-ונטילציה של המערכת. אני מציע לכולם להיות מאוד סבלניים.

"לא ניכנס למספרים ורשימות, יש עוד זמן עד הגשת הרשימות", הוסיף לפיד. בהמשך דבריו התייחס גם למרוץ לבחירות הקודמות, שבסיומן מיהר להכריז כי לאחר כהונה בכנסת אחת הוא יתמודד לראשות הממשלה. "זו הייתה שטות כבר אז להודיע, שש שעות אחרי הבחירות, שאני רץ לראשות הממשלה. אז למה לחזור על זה? אני לא מתעסק בעצמי או באיזה תפקיד אהיה. אהיה היכן שהמדינה זקוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully