וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: מנכ"ל בזק לשעבר ישובץ במקום גבוה במפלגת כחלון

23.12.2014 / 12:32

על פי מקורבים של אבי גבאי ואנשים בסביבת יו"ר מפלגת "כולנו", ברשימת המפלגה לכנסת, שתגובש סופית בשבוע הקרוב, ישולב גבאי בין המקומות הראשונים, לצד עוד מנכ"לים לשעבר

אבי גבאי, מנכ"ל בזק. אורי לנץ
סירב לאשר או להכחיש. אבי גבאי/אורי לנץ

ראש המטה של מפלגת "כולנו", אבי גבאי, שהיה מנכ"ל חברת בזק בזמן כהונתו של יו"ר המפלגה משה כחלון כשר התקשורת, ישולב במקום גבוה ברשימת המפלגה לכנס - כך מסתמן על סמך הערכתם של מקורבים לגבאי ואנשים בסביבתו של כחלון. המקורבים מסרו לוואלה! חדשות כי לקראת סגירת הרשימה מתקיימים בימים הקרובים דיונים על שילובו של גבאי לרשימת המפלגה לכנסת, והם מעריכים כי הוא ישובץ בין המקומות הראשונים. גבאי עצמו סירב לאשר או להכחיש את הדיווח.

גבאי בן ה-47, תושב תל אביב, החל את דרכו המקצועית באגף התקציבים במשרד אוצר וכיהן כמנכ"ל בזק במשך שש שנים. במהלך תקופה זו, עבד גבאי בפיקוחו של שר התקשורת כחלון. עם הודעתו של כחלון על כוונתו לחזור לחיים הפוליטיים, לקח גבאי פסק זמן של חצי שנה מעבודתו ומעסקיו, והיה לראשון להצטרף אל כחלון במאמצים להקמת המפלגה בהיבט הארגוני.

עוד על מפלגת "כולנו":
סקר: לפיד וכחלון מנצחים ביחד; מקורבים: "'כולנו' תרוץ לבד"
"לחדש את התקווה לחיים טובים": עקרונות מפלגת כחלון
פה חדש לקמפיין של כחלון: עמרי הרוש

משה כחלון בכנס הכלכלי השנתי לתאגידים בחיפה, דצמבר 2014. ערן גילווארג
לא רוצה חכ"ים "משומשים". משה כחלון/ערן גילווארג

לדברי מקורביו של כחלון, האחרון אינו מעוניין לשלב ברשימתו חברי כנסת "משומשים", אלא פועל כדי להביא פנים חדשות למפלגתו, אנשים שיכלו להוביל תהליכים ולפתור בעיות. גישה זו היא במידה רבה ההסבר להסתייגותו של כחלון מניסיונותיו ולחציו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, להביא לאיחוד בין רשימותיהם. "איזה מסר נציג לציבור שלנו אם כאלה שלא הצליחו בפריימריז יבואו ויצטרפו אלינו?", אמרו המקורבים.

בעיתון "הארץ" פורסם ב-2007 פרופיל על זינוקו המהיר של גבאי לראש פירמידת בזק. כבר אז נכתב על פעילותו למניעת פתיחת שוק התקשורת לתחרות. "גבאי, שהגיע לבזק מאגף התקציבים באוצר, הבין כיצד מעוניין האוצר לפתוח את שוק התקשורת לתחרות וידע מה עליו לעשות כדי לעצור את שטף התחרות שאיים לטלטל אז את ספינת בזק", נכתב בזמנו.

על פי מקורביו של כחלון, רשימת המפלגה, שאמורה להיסגר כבר בשבוע הקרוב, צפויה לכלול גם את מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לשעבר, שי באב"ד, שהתפטר לא מזמן מהתפקיד. גם שמו של רון מוסקוביץ, לשעבר מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עלה בהקשר לרשימה, והוא סיפר לוואלה! חדשות כי הוא לקח פסק זמן מהחיים הציבוריים לטובת קידום מפלגת "כולנו".

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully