וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לחדש את התקווה לחיים טובים": עקרונות מפלגת כחלון

12.12.2014 / 0:04

התקנון של "כולנו" חושף ריכוזיות בידיו של כחלון, והוא יהיה זה שייקבע את החברים "על פי שיקול דעתו הבלעדי". אף שהרשימה לא סגורה, מטרות המפלגה הוסכמו: חוסן כלכלי, יצירת שוויון הזדמנויות ושאיפה לקידום אופק מדיני

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

(כחלון: "אציג נבחרת שתשרת את הציבור ולא את הכוח")

חוסן כלכלי, תהליך מדיני והוזלת יוקר המחייה - אלה חלק ממטרותיה של מפלגת "כולנו", בראשות משה כחלון. הרשימה שתרוץ לכנסת מטעם המפלגה עדיין אינה ברורה, אולם אמש (חמישי) נחשפו עקרונותיה ובהם דגש על ההיבט החברתי-כלכלי.

אתמול בבוקר הגישו נציגיה של מפלגת "כולנו" בקשה לרישום המפלגה החדשה ומייסדיה ברשם המפלגות של משרד המשפטים. "המפלגה בראשות משה כחלון הוקמה כדי לחדש את התקווה לחיים טובים יותר לכל אזרח בישראל, וליצירת חברה ראויה שישראלים גאים ורוצים לחיות בה", נכתב בסעיף הראשון בדף המטרות שפורסם. בהמשך, נכתב כי המפלגה תשאף ל"קיום מנהיגות ציבורית למען העם תוך סטנדרטים של טוהר המידות", וכן "יצירת שוויון הזדמנויות לכלל אזרחי ישראל, שילוב אוכלוסיות המיעוטים בישראל בחברה ובכלכלה".

בחירות 2015 || עוד ידיעות בוואלה! חדשות
לפיד: "אלה בחירות בין ימין למרכז, ורוב העם במרכז"
השר לשעבר כהן: "יש מגעים בין יש עתיד לליברמן וכחלון"
הרצוג מגן על הרוטציה עם לבני: "לא נסחטתי"

משה כחלון במפגש במוזיאון תל אביב 5.12.2014. ראובן קסטרו
הדגש הכלכלי בולט, כצפוי, במטרות המפלגה. כחלון/ראובן קסטרו

לפי התקנון שהוגש אף הוא, שהינו ריכוזי מאוד ואשר מקנה ליו"ר כוח רב, כחלון לא יהיה רק זה שיעמוד בראש המפלגה ויתווה את מדיניותה, אלא גם יקבע את מועמדיה לכנסת, לבדו, ואת סדר שיבוצם, "על פי שיקול דעתו הבלעדי". אחרי הבחירות, נטען, כחלון יהיה זה שינהל את המו"מ הקואלציוני ויחליט אם להצטרף לקואליציה או לא, ימנה שרים וסגני שרים ועוד. כחלון יעמוד בראש המפלגה לבחירות בכנסת הנוכחית וגם בכנסת הבאה, ויהיה מועמדה לראשות הממשלה.

למפלגה תהיה ועידה המורכבת מ-51 חברים, שתפקידה לבחור את יו"ר המפלגה כל ארבע שנים ולקבוע את עקרונות היסוד שלה. הכתובת שנרשמה ברשם המפלגות עבור המפלגה היא ביתה של אמו של כחלון בגבעת אולגה.

עוד נכתב בעקרונות כי המפלגה שואפת ל"הוזלת יוקר המחיה בישראל בכל התחומים, ובפרט בתחומי הדיור, המזון והפיננסים על ידי עידוד התחרותיות", וכן התחייבה המפלגה לקיצור "ביורוקרטיה מיותרת" בעבור האזרח.

בהמשך מפורט כי המפלגה תשאף ל"יצירת אופק מדיני-ביטחוני למדינת ישראל, באמצעות פעולה בלתי מתפשרת לשמירת ביטחון אזרחי ישראל, לצד שאיפה להסדר מדיני עם שכנינו", וכן "יצירת תחושת ביטחון אישי לאזרח בישראל תוך החמרת הענישה על עבירות רכוש ועבירות אלימות".

רשימת מייסדי מפלגת "כולנו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין 118 המייסדים שנרשמו ברשם המפלגות מגוון רחב בחברה הישראלית, הן מהמגזר הפרטי והן מהמגזר הציבורי, ביניהם: אורנה אנג'ל, יועצת התקשורת לשעבר של רה"מ ברק, רועי פולקמן, איש "רוח חדשה" אשר עבד במטה הבחירות של ניר ברקת. כיום הוא משמש כעוזר לכחלון המגבש מטה צעירים ופעילים בירושלים. עוד חתומים מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רון מוסקוביץ', מנהלת לשכתו של ראש עיריית לוד קרנית איטה, חגית הראל, מנהלת מועדון גימלאים ונהנים קריית מוצקין, סמנכ"ל המכירות של חברת"הוט", יעקב טרוזמן ושמשון ליבמן?, ראש המטה לשחרור גלעד שליט.

אתמול הודיע דובר המפלגה, נדב שיינברגר, כי הוא דוחה את הצהרותיו של שר הרווחה לשעבר מאיר כהן כי יש מגעים בין מפלגות ישראל ביתנו, יש עתיד ומפלגת כולנו.

"לא סגרתי עם אף אחד שום דבר"

בימים האחרונים עלו כמה שמות של מועמדים אפשריים לרשימתו של כחלון, בניהם איש העסקים רמי לוי, הכלכלן מנואל טרכטנברג, אלוף במילואים יואב גלנט, שגריר ישראל בארה"ב לשעבר מייקל אורן, המפכ"ל לשעבר משה קראדי וכלת פרס ישראל ובתו של הרב עובדיה יוסף, עדינה בר-שלום. כמו כן, מספר חברי כנסת מכהנים פנו לכחלון ובדקו את האפשרות שישלב אותם ברשימתו.

כחלון עצמו אמר ביום שני: "לא סגרתי עם אף אחד שום דבר, אבל הרשימה תיסגר בשבוע הבא. מה שיאפיין את האנשים הוא שהם נקיי כפיים שמחויבים לציבור, לא לטייקונים. הם לא יגיעו כי הם חברים שלי, הם יגיעו כי הם טובים". השבוע פורסם כי נחתם הסכם עודפים בין מפלגתו של כחלון למפלגת "ישראל ביתנו".

חדשות טובות עבור רשימת "כולנו" הגיעו השבוע מוועדת הכנסת, שדנה בחוק מימון מפלגות בהכנה לקריאה ראשונה והורידה מתוכו את הסעיף שלפיו מפלגות חדשות לא יוכלו לקבל אשראי מהבנקים, אלא אם ירכשו בעזרתו נדל"ן. הסעיף עלול היה לפגוע בעיקר במפלגתו החדשה של משה כחלון, שהייתה מתקשה להשיג אשראי בנקאי לשם מימון פעילותה.

(עדכון ראשון: 18:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully