וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "אזמין את הרצוג ונתניהו להצטרף לממשלה שאקים"

24.12.2014 / 15:01

שר החוץ נאם במהלך כנס כלכליסט, ואמר כי הוא מקווה שהרצוג ונתניהו יצטרפו לממשלה שתקים מפלגתו. "אני לא פוסל אף אחד", אמר. לבני: "הצונאמי המדיני מביא לחרמות והצונאמי הכלכלי פוגע בישראל"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: שניר דבוש

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס היום (רביעי) במהלך ועידת כלכליסט שהתקיימה בתל אביב, לאפשרות של ישיבה עם מפלגות אחרות בממשלה הבאה, ואמר כי הוא לא פוסל אף אחת מהן. "לא פוסל אף אחד – לא את בוז'י, לא את ביבי, לא את דרעי ולא את בנט", אמר ליברמן שהוסיף כי הוא "מקווה שבוז'י וביבי יוכלו להצטרף לממשלה שישראל ביתנו תקים. אני אציע לשניהם להצטרף. אין קומבינציה של שלוש מפלגות שיכולות להגיע ביחד ל-61 מנדטים. לכן, ממשלה רחבה היא מפתח להצלחה רחבה של הממשלה הבאה, לכך שלא נגיע לבחירות עוד שנתיים".

ליברמן המשיך והתייחס לקיפאון בתהליך המדיני. לדבריו, היוזמה צריכה להישאר בידיים הישראליות. "מבלי שאתה יוזם, אתה לא יכול לנצח", אמר ליברמן והוסיף: "אין שום זכות שיבה אפילו לא לפלסטיני אחד. תהיה הגבלה, והם יוכלו להיכנס באישור ישראל. למה חשובה ההגדרה של ישראל כמדינתו של העם היהודי? כי בכל נאומיו, אבו מאזן חוזר ומדגיש כי הוא לא יסכים ליהודי אחד להיכנס בגבולות של המדינה הפלסטינית העתידית. הוא מדבר על מדינת יודנראט, מדינה הומוגנית פלסטינית. להפוך אותנו למדינה דו לאומית זה מקור לשמר את הסכסוך. כשאני מדבר על חילופי שטחים ואוכלוסיות, זה חייב להיות חלק מהסדר שיכלול שלושה פרמטרים: מדינות ערב, ערביי ישראל ופלסטינים. הסדר עם הפלסטינים בלבד לא יביא אותנו לשום מקום, רק להידרדרות ולעוד עימות".

עוד ידיעות על בחירות 2015:
לפיד: "חמאס יחזור לירות כי נתניהו פוחד מבנט"
ישראל ביתנו: כמו בכל בחירות, חוקרים כדי לפגוע במפלגה
סקר: נתניהו והרצוג צמודים בראש, כחלון וליברמן יורדים

אביגדור ליברמן. נועם מושקוביץ
"אין קומבינציה של שלוש מפלגות שיכולות להגיע ביחד ל-61 מנדטים". ליברמן/נועם מושקוביץ

יו"ר התנועה ציפי לבני, נשאה גם היא דברים בכנס והתייחסה ליציאה לבחירה כאל צעד חשוב ומשמעותי. "מסתבר שהבחירות האלה הכי לא מיותרות שיש", אמרה. "אלה בחירות שמחזירות את האחריות, את הציונות ואת מגילת העצמאות שהחלו לפקפק בה. בחירות היסטוריות שמשנות כיוון בכלכלה, בחברה, בביטחון, בדת ובמדינה. הבחירות הקרובות הן בחירות היסטוריות".

לדבריה של לבני, "הצונאמי המדיני מביא לחרמות והצונאמי הכלכלי פוגע במדינת ישראל: זורקים כספים להתנחלויות מבודדות, ואז יש ביקורת מדינית, ואנחנו חייבים לשבור את המעגל ההרסני הזה ולהוציא את ישראל מתוכו".

לבני המשיכה והתייחסה למשא ומתן התקוע עם הפלסטינים, ואמרה כי "במקום לוותר ולהגיע לפשרות בחדר המשא ומתן, אבו מאזן בחר ללכת נגדנו בעולם ולקבל ממנו את מה שהוא רוצה. אבו מאזן זיהה את חולשת נתניהו בעולם, ולכן הוא גורר את ישראל לקרב מדיני בזירה הבינלאומית, במקום שבו נתניהו הוא חלש ביותר. לצערי, כשנתניהו מפסיד, ישראל מפסידה". לבני התייחסה למשקל החלטות האו"ם, ואמרה כי אין לקחת אותן בקלות ראש. "העולם זה לא 'או"ם שמום'", אמרה. "הרצוג ואני יודעים מה צריך לעשות, גם בתחום הזה. יודעים לדבר עם העולם ולרתום אותו. הבחירות האלה הן באמת על מי שאנחנו, אנחנו צריכים להחליט האם מדינת ישראל תהיה ציונית דמוקרטית עם שוויון זכויות מלא, מדינה מחוברת לעולם גם בפן הכלכלי, או מדינה קיצונית משיחית עם סכסוך דמים נשפך".

פניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully