וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי לא פוסל פיוס עם ישי: "תמיד הייתי בעד שלום"

25.12.2014 / 15:05

בכנס סגור בירושלים התייחס יו"ר ש"ס למשבר עם היו"ר לשעבר שפרש מהמפלגה והקים אחת חדשה. "לא סוגר דלת לאף אחד", אמר. היום יציג ישי לראשונה את "האני מאמין" של מפלגתו

צילום: גדעון צנטנר, עומר מירון, מור שאולי; עריכה: קשת סידי; קריינות: אביב אברמוביץ'

מתרכך? יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר אתמול (רביעי) כי אינו שולל אפשרות של פיוס עם חבר הכנסת אלי ישי, שהודיע לאחרונה על פרישתו מהמפלגה בעקבות מחלוקות עם דרעי. "הייתי תמיד בעד שלום וגם היום אני לא סוגר דלת לאף אחד", אמר דרעי בכנס פעילים סגור שהתקיים בירושלים. הוא ביקש מהנציגים להתרכז רק בעבודה לקראת הבחירות ואמר: "צריך לשים קו ולא לדבר על הנושא יותר".

בסביבת ישי לא התרגשו מהדברים. "נשמח למערכת בחירות הוגנת ונקייה ולשיתוף פעולה בנושאים החשובים אחר הבחירות", נמסר בתגובה ממטה מפלגת "העם איתנו" של יו"ר ש"ס לשעבר.

בחירות 2015 - כותרות נוספות:
יחד או לחוד: האיחוד בין המפלגות הערביות עדיין תקוע
אלי אלאלוף מצטרף לכחלון: "נצמצם פערים חברתיים"
גז, מילקי ומע"מ אפס: מי באמת דואג לנו בכנסת?

עצרת לזכרו של הרב עובדיה יוסף במלאה שנה לפטירתו. נועם מושקוביץ
"לא לדבר על הנושא יותר". אריה דרעי/נועם מושקוביץ

מאז שפרש ישי, ספגה ש"ס ירידה נוספת בסקרים. בחלק מהסקרים שהתפרסמו לאחרונה, קיבלה המפלגה ארבעה מנדטים, מספר זהה לזה שקיבלה "העם איתנו". ירידה זו בסקרים מהווה המשך ישיר לפגיעה של פטירת מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, במפלגה. בכירים בש"ס מודעים היטב לפגיעה הקשה שמפלגתם עלולה לספוג גם אם ישי לא יעבור את אחוז החסימה ולכן הם מנסים לבלום את האהדה הציבורית שצובר ישי בקרב קהלים מסוימים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אלי ישי במסיבת עיתונאים מכריז על הקמת מפלגה חדשה. נועם מושקוביץ
"נשמח לשתף פעולה אחרי הבחירות". אלי ישי/נועם מושקוביץ

כך למשל, כ-20 רבנים, בהם בכירים, חתמו על מכתב שקובע כי מועצת החכמים של תנועת ש"ס, בראשותו של הרב שלום כהן, היא הגוף הבלעדי הממשיך את דרכו של הרב עובדיה יוסף המנוח. הרבנים כתבו: "מגלים דעתנו דעת תורה כי יש לילך אך ורק לאורה של מועצת חכמי התורה. אנו סומכים דעתנו על חבריה ועל העומד בראשה, אשר הם יורו את הדרך אשר ילכו בה". המכתב התפרסם על רקע תמיכתו של הרב מאיר מאזוז, פטרונו הרוחני של ישי, במפלגתו החדשה, ועל אף שבש"ס הדגישו כי אין בו אף אמירה פוליטית, הוא ללא ספק מהווה חיזוק לדרעי.

מכתב העקרונות של "העם איתנו"

הערב יכנס ישי את פעילי מפלגתו לראשונה. באירוע שיתקיים בבני ברק בהשתתפות הרב מאזוז, יציג ישי את ה"אני מאמין" של המפלגה החדשה. דף העקרונות שיחולק בכנס הגיע לידי וואלה! חדשות. "היות ונוכחנו לדעת שיש ציבור גדול בישראל שאינו מוצא נחת בשום אחת מהמפלגות החרדיות הקיימות", נכתב בו, "והיות כי יש חוקים רבים בכנסת שכל מטרתם לעקור חס וחלילה תורה ויהדות מישראל והיות כי קיים חשש שתקום חס וחלילה ממשלה בישראל שתישען על חברי כנסת ערבים כגון זועבי, חד"ש ובל"ד ודאעש ודומיהם וייתכן חלילה מהדורה שנייה של הסכמי אוסלו או גוש קטיף והיות כי קרן התורה ירדה לעפר ובחורי ישיבות נלקחו לכלא על עסקם בתורה, קמנו ונתעודד לייסד תנועה חדשה". בדף המסרים הודגש עוד כי המפלגה תחבר "בין בעלי כיפות שחורות ובין בעלי כיפות סרוגות או שקופות לאוויר השמיים". גם "נטורי קרתא", הפלג החרדי הקיצוני, התבקש "הפעם לבוא ולהצביע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully