וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "נתניהו לא אמיץ"; נתניהו: "לפיד מבוהל"

27.12.2014 / 18:46

בסוף השבוע הוסיפו ראש הממשלה ויו"ר יש עתיד את המהלומות המילוליות ביניהם. באירוע "שבתרבות" בחולון תקף לפיד: "מעניינת אותו רק הישרדות פוליטית". התגובה לא איחרה לבוא: "דברי הבל מפיו של פוליטיקאי כושל"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, טען היום (שבת) במהלך אירוע "שבתרבות" בחולון כי ישראל לא הייתה אמיצה מספיק במהלך מבצע "צוק איתן". הוא סירב לפרט את הסיבה לדבריו, בטענה שהוא "השר היחיד שלא הדליף דברים מהקבינט".

לדבריו של לפיד, "היינו צריכים להיות בוועידה לשיקום עזה ולדרוש את פירוז חמאס. זאת הייתה טעות ופחדנות מדינית. לנתניהו הייתה חרדה שלא נראינו מספיק נחושים במהלך המבצע, ואז ללכת לוועידת התורמות היה נראה כחולשה. לא היה מאמץ - וזו טעות. זה ניסיון מתמיד של ראש הממשלה לא לעשות שום דבר. אם אתה לא עושה שום דבר, בשביל מה אתה בשלטון? מה שמעניין את נתניהו זו רק הישרדות פוליטית".

בחירות 2015 || כל הכותרות בוואלה! חדשות:
השחיתות בישראל ביתנו: בשמאל מתפללים למען ליברמן
השואו של ביבי: נתניהו נפגש עם הפעילים לערב משוחרר
אלי ישי הציג את "מרן" החדש: "די לאובדן הדרך"

יאיר לפיד. טל אנגלנדר
"אם אתה לא עושה שום דבר, בשביל מה אתה בשלטון?". לפיד, היום/טל אנגלנדר

במהלך דבריו התייחס לפיד לסוגיית המשא ומתן עם הפלסטינים ולדרישתם להקים את בירתם במזרח ירושלים. "ירושלים היא לא מקום, היא הרעיון המכונן של הישראליות והאתוס הבסיסי שלנו", הדגיש. "אפשר להגיע להסדר גם בלי לוותר על ירושלים. אנחנו את ירושלים לא נחלק. לא משנה מה יקרה. ואם זה אומר שבסוף לא יהיה הסדר, אז לא יהיה הסדר. מדינות לא מנהלות משא ומתן על הבירה של עצמן".

שר האוצר לשעבר הוסיף כי "לא מעניין אותו מה יקרה עם המדינה הפלסטינית. הגיבורים של הצעירים הפלסטינים זה לא ערפאת ואבו מאזן, אלא אנשים במסכות שחורות שעורפים ראשים". לדבריו, "אתה לא רוצה לחיות עם האנשים האלה – אתה רוצה שהם יהיו במדינה אחרת".

כמו כן, לפיד הבהיר כי בבחירות הקרובות הוא לא פוסל אף אחד, לא את נתניהו ולא את החרדים. עם זאת, הדגיש כי "נעשה כל דבר שבעולם כדי שנתניהו לא יהיה ראש הממשלה הבא". לדבריו, "מבחינתנו אין שום בעיה לשבת עם החרדים. אני מוכן לשבת עם מי שמוכן לעבוד בשביל אזרחי ישראל, לא משנה מאיזו מפלגה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
בנימין נתניהו. GettyImages
"פוליטיקאי כושל, מתוסכל ומבוהל". נתניהו/GettyImages

יו"ר יש עתיד המשיך לתקוף את ראש הממשלה ואמר כי "נתניהו עשה כמיטב יכולתו להרוס את יחסינו עם ארצות הברית. לא רוצה שלום, לא רוצה קשרי מסחר - הוא רק רוצה שהם יהיו בצד אחד ואנחנו בצד השני". עוד טען לפיד כי את "נתניהו מעניינת רק הישרדות. צריך לפעמים להרים את הראש ולשאול לאן אנחנו מובילים את מדינת ישראל. זה שהיא נשארת במקום זה לא מספיק. אנחנו צריכים להחזיר את הגאווה לאזרחי מדינת ישראל".

בתגובה לדבריו של לפיד נמסר מהליכוד: "ראש הממשלה בנימין נתניהו הנהיג את מבצע 'צוק איתן' בנחישות, בתקיפות ובעוצמה, אך גם באחריות ובשיקול דעת. השיקולים המרכזיים אשר עמדו לנגד עיניו הם השלמת היעדים והמשימות שהוטלו על צה"ל, לרבות חיסול מנהרות הטרור ופגיעה קשה בתשתיות החמאס, תוך שמירה מרבית הן על חיי אזרחי ישראל והן על חייהם של חיילי צה"ל בזירת הלחימה. אזרחי ישראל יודעים כי אלה הן העובדות לאמיתן וכי האתגרים הביטחוניים העצומים הניצבים בפני ישראל מחייבים מנהיגות מנוסה, אחראית ונחושה. כל היתר הם דברי הבל מפיו של פוליטיקאי כושל, מתוסכל ומבוהל, אשר תמך גם הוא במדיניותו התקיפה והשקולה של ראש הממשלה במהלך המבצע".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully