וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת ב"כולנו" על שיבוצו המסתמן של גלנט ברשימה

31.12.2014 / 12:20

מקורבים של יו"ר המפלגה כחלון מסרו כי האלוף במיל' לא היה בחירתו הראשונה כ"ביטחוניסט" של המפלגה. במטה חוששים מתדמיתו של גלנט: "אם נמנעה ממנו הרמטכ"לות, האם הוא ראוי להיות ח"כ?"

יואב גלנט ביום עיון של מרכז בגין סאדאת, מאי 2011. שי אוקנין
ההחלטה לגביו לא עברה באופן חלק. יואב גלנט/שי אוקנין

במפלגת "כולנו" מותחים ביקורת על בחירתו המסתמנת של אלוף במיל' יואב גלנט למשבצת "הביטחוניסט" ברשימת המפלגה לכנסת, מחשש שהשיבוץ ייתפס באופן שלילי בציבור. על פי מקורביו של יו"ר המפלגה משה כחלון, גלנט לא היה בחירתו הראשונה למלא את המשבצת הזו, ובקרב אנשי המטה חוששים שהמפלגה תיפגע מתדמיתו של מי שהיה מועמד לתפקיד הרמטכ"ל – ונפסל.

כחלון חשף לאחרונה שתי דמויות המצטרפות למפלגתו – שגריר ישראל לשעבר בארצות הברית מייקל אורן וחתן פרס ישראל אלי אלאלוף. עם זאת, במפלגת כחלון הבינו, בעיקר באמצעות קבוצות מיקוד וסקרים, כי אף שמצע המפלגה עוסק בעיקר בנושא החברתי-כלכלי, הציבור הישראלי מעוניין בדמות ביטחונית במפלגה. משבצת "הביטחוניסט" במפלגה טרם אוישה באופן רשמי, אך על פי מקורביו של כחלון, ההחלטה כבר התקבלה.

לדברי המקורבים, בחירתו הראשונה של כחלון לתפקיד היה ראש המוסד לשעבר מאיר דגן. כחלון ודגן הם חברים טובים, והאחרון אף משמש איש סודו ויועצו של כחלון לעתים תכופות. "אם דגן היה אומר לו כן, הוא היה היום מספר 2 שלו במפלגה, אך מאחר שהוא סירב, וגם נסיבותיו הרפואיות השפיעו, עברו לשוחח עם קצינים אחרים", אמר אחד ממקורביו. ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר גיורא איילנד היה בין הקצינים שעמם ניהלו אנשי כחלון משא ומתן, אך עקב התחייבויות עסקיות אחרות הוא נמנע מלהתחייב.

עוד על שיבוצים ב"כולנו":
אלי אלאלוף מצטרף לכחלון: "נצמצם פערים חברתיים"
מייקל אורן ירוץ עם כחלון: "נחזק את היחסים עם ארה"ב"
מסתמן: מנכ"ל בזק לשעבר ישובץ במקום גבוה במפלגת כחלון

משה כחלון בכנס הכלכלי השנתי לתאגידים בחיפה, דצמבר 2014. ערן גילווארג
נמנעו מלמתוח ביקורת לידו. כחלון/ערן גילווארג

בסביבתו של כחלון סיפרו כי ההחלטה לשבץ את גלנט לא עבורה באופן חלק. "ההחלטה נפלה, אך למשה יש עדיין היסוסים בנושא", הסביר אחד המקורבים. "גלנט מאוד בולט מבחינה ביטחונית, יש לו את כל הכישורים, אך עם זאת הוא מזוהה מאוד עם מחנה ברק בקרב הדיאדוכים שלו ושל גבי אשכנזי".

גם אנשי המטה של מפלגת "כולנו" לא חסכו ביקורת על המהלך, וזו נסובה בעיקר סביב תדמיתו של גלנט כמי שנלקחה ממנו הרמטכ"לות בעקבות חריגות בנייה בביתו. בסיומה של אחת הישיבות שהתקיימו במטה השבוע, הביעו הפעילים את מורת רוחם כשעלה שמו של גלנט. "זה לא נאמר בפני משה וקובי (אחיו של כחלון – ד"י). איש אינו אוהב לומר 'המלך הוא עירום', איך היו בהחלט אנשים ששאלו למה הוא לא נבחר להיות רמטכ"ל. אם הוא לא נבחר להיות רמטכ"ל, האם הוא ראוי להיות ח"כ? אם היועץ המשפטי מנע ממנו את הרמטכ"לות, מדוע שיהיה חלק מהמפלגה?"

בספטמבר 2010 אישר ראש הממשלה בנימין נתניהו את המלצת המינוי של יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. עם זאת, מבקר המדינה קבע כי גלנט עשה שימוש חורג בשטח הציבורי הפתוח הסמוך לביתו במושב עמיקם וחתם על תצהירים כוזבים בנוגע לעיבוד החלקה שפלש אליה ולשביל שסלל בשטח ציבורי. בעקבות זאת הגיש היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין חוות דעת שלפיה התנהלותו של האלוף מעלה קשיים משפטיים באשר להחלטה למנותו לרמטכ"ל. בעקבות חוות דעת זו הודיעו שר הביטחון דאז אהוד ברק ונתניהו על ביטול המינוי.

גלנט סירב להגיב לדברים.

לפניות לכתב: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully