וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש לילה, פרסומאי ואנשי עסקים: מי תורם לפריימריז בעבודה?

7.1.2015 / 0:27

בדיקת וואלה! חדשות: ח"כ מרגלית גייס 140 אלף שקלים, וקיבל בניגוד לנהלים תרומה שאותה החזיר. אלדד יניב גייס 86 אלף שקלים, בין היתר באמצעות חברו, איש העסקים משה גאון. ח"כ נחמן שי, מצדו, גייס תרומות בעיקר מחו"ל

ח"כ אראל מרגלית, המתמודד על ראשות מפלגת העבודה, ועידת מפלגת העבודה, אוגוסט 2013. דרור עינב
תרומה בת 2,000 שקלים מחברה פרטית. ח"כ מרגלית/דרור עינב

בעוד שבוע ייערכו הבחירות המקדימות לרשימת מפלגת העבודה לכנסת ה-20, והמועמדים מנצלים את הזמן לא רק כדי להשתתף בכמה שיותר חוגי בית, אלא גם על מנת לגייס כמה שיותר תרומות למימון הקמפיין. בדיקת וואלה! חדשות של נתוני התרומות, כפי שדווחו לאתר מבקר המדינה, מעלה כמה ממצאים מעניינים לגבי אופן גיוס הכספים של המועמדים השונים.

כך לדוגמה, אלדד יניב - המועמד שללא ספק מרכז סביבו הכי הרבה תשומת לב בפריימריז האלה ושמניף את דגל המאבק בבעלי ההון ובשחיתות - גייס 86 אלף שקלים מ-12 תורמים, שהם יותר משבעת אלפים שקל בממוצע לתורם. בין התורמים של יניב ניתן למצוא את חברו, איש העסקים משה גאון, וכן את יזם הנדל"ן ואיש הלילה אלון קסטיאל.

מועמד נוסף הוא חבר הכנסת ואיש העסקים לשעבר אראל מרגלית, שגייס 140 אלף שקלים, מתוכם מאה אלף שקלים מכספו האישי, וארבעים אלף שקל נוספים מארבעה תורמים מארה"ב. מרגלית גם קיבל תרומה של 2,000 שקל מחברת השקעות בשם "א.גייגר ניהול השקעות בע"מ" מהרצליה. מדובר בתרומה לא חוקית, מאחר שעל פי הנהלים לא ניתן לגייס תרומות מחברות פרטיות. בעקבות פניית וואלה! חדשות בנוגע לקבלת התרומה, הסבירו בלשכתו של חבר הכנסת מרגלית מדובר בטעות בתום לב, והחזירו את הכסף לחברה התורמת.

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
גלנט בדרך למפלגת כחלון: "הגיע הזמן לצאת מהמים"
פייגלין עוזב את הליכוד: "נתניהו עשה לי סיכול ממוקד"
נתניהו תוקף: "בוז'י ולבני חלשים, רוצים להיכנע"

אלדד יניב. נמרוד סונדרס
בין התורמים: איש חיי הלילה אלון קסטיאל. אלדד יניב/נמרוד סונדרס

חבר הכנסת איציק שמולי, מצדו, גייס סכום של 78 אלף שקלים, כש-20 אלף מתוכם הם מכיסו הפרטי והשאר מ-11 תורמים נוספים. חבר הכנסת עמר בר-לב גייס 99 אלף שקלים מ-23 אנשים, בהם הפרסומאי אילן שילוח, ששירת בצבא יחד עם בר לב ותרם 11 אלף שקל. חבר הכנסת נחמן שי גייס 140 אלף שקל מ-47 תורמים, רובם המכריע מארה"ב.

כמה מהמועמדות והמועמדים בחרו שלא לגייס תרומות בסכום המרבי - שעומד על 11,480 שקלים לתורם - ופנו לציבור הרחב בבקשה לתרומות קטנות ובינוניות - שיטה שזכתה לפופולריות רבה בקמפיין של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
סתיו שפיר ביום עיון לחברי הכנסת החדשים, ינואר 2013. טלי מאייר
195 אלף שקלים מ-1,111 תורמים. שפיר במליאת הכנסת/טלי מאייר

כך, למשל, גייסה מרב מיכאלי 59 אלף שקל מ-63 תורמים, בהם מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, שמעון שבס, שתרם 2,500 שקל. גם חברת הכנסת שלי יחימוביץ', שמסרבת בעקביות לקבל תרומות גדולות מבעלי הון מאז נכנסה לחיים הפוליטיים, תממן את הקמפיין שלה מכמות גדולה של תורמים: יחימוביץ' גייסה 155 אלף שקל מ-541 תורמים, בהם הבמאי דורון צברי וחברת הכנסת לשעבר יעל דיין, שתרמו 200 שקלים כל אחד.

אבל מלכת התרומות מהציבור הרחב היא ללא ספק חברת הכנסת סתיו שפיר. במהלך הקדנציה האחרונה התבלטה שפיר בעבודתה בוועדת הכספים, שם נלחמה בעד שקיפות הליך ההעברות בין משרדי הממשלה השונים. הציבור, כך נראה, העריך את המאמצים של חברת הכנסת הצעירה, שהצליחה לגייס 195 אלף שקל מ-1,111 אנשים, ממוצע של 175 שקלים לתרומה.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 16:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully