וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! ומעריב: ליברמן ממשיך לרדת, נתניהו אשם במשבר הדיור

9.1.2015 / 6:00

לפי סקר TNS, מאז חשיפת פרשת השחיתות איבדה ישראל ביתנו חצי מכוחה: מ-12 ל-6 מנדטים. כחלון הוסיף 2 תוך שבוע. מהנתונים עולה כי הציבור לא קונה את טענת נתניהו לפיה אולמרט אשם בעליית מחירי הנדל"ן - אבל ממשלה בראשותו היא עדיין התרחיש הסביר ביותר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ליברמן ממשיך להיחלש, כחלון מתאושש, והרשימה המשותפת של העבודה והתנועה מצמצמת פערים מול הליכוד. סקרTNS עבור וואלה! חדשות ומעריב סופהשבוע מצא כי אילו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת השלטון הייתה זוכה ל-25 מנדטים - מושב אחד בכנסת יותר מהרשימה של יצחק הרצוג וציפי לבני, שמקבלת 24 מנדטים. בכך קטן הפער בין שתי הרשימות משלושה מנדטים בסקר הקודם מ-2 בינואר למנדט אחד בנוכחי. הבית היהודי היא המפלגה השלישית בגודלה, עם 15 מנדטים בסקר זה.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן נחלשת גם השבוע. על פי הסקרים שערכנו בחודש האחרון בוואלה! חדשות, מאז חשיפת החשדות בפרשת השחיתות שבה מעורבים אישים במפלגה, איבדה ישראל ביתנו מחצית מכוחה. בתחילת דצמבר היא קיבלה 12 מנדטים, ומאז היא יורדת בעקביות עד לשישה בסקר הנוכחי - שני מנדטים בלבד מעל אחוז החסימה. מדובר בנורת אזהרה של ממש לליברמן, שבניסיון להתמודד עם נטישת המצביעים גייס השבוע את מגיש הטלוויזיה שרון גל, במקום עוזי לנדאו ודוד רותם הוותיקים שפרשו.

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
כחלון הציג את גלנט, שהתנצל על פרשת הקרקעות
בנט: "אי אפשר להתיר בחוק בשר וחלב - גם נישואי גאים לא"
חוטובלי לא מוותרת: הגישה ערעור על תוצאות הפריימריז

בקרב המפלגות החרדיות, ש"ס מתייצבת על שישה מנדטים, כמו בסקר הקודם, ונראה כי דרעי יכול לשים רשמית את משבר הקלטת מאחוריו. אלי ישי, לעומת זאת, לא עובר עם מפלגתו את אחוז החסימה לפי הסקר. יהדות התורה מתחזקת ועולה משבעה לשמונה מנדטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

משה כחלון, שמנהל עד כה קמפיין מאכזב למדי ולא מצליח לצבור מומנטום, זוכה בסקר זה לעשרה מנדטים - שניים יותר מאשר בשבוע שעבר. יש לציין שהסקר נערך ביום רביעי, טרם חשיפתו של יואב גלנט כמועמד הביטחוני ברשימה. יש עתיד בראשות יאיר לפיד נותרת יציבה על תשעה מנדטים, כמו בסקר הקודם. מרצ מאבדת מנדט בהשוואה לסקר הקודם ומקבלת שישה. המפלגות הערביות מקבלות בסך הכל 11 מנדטים - נתון זהה גם כן לסקר מהשבוע שעבר.

גם לפי סקר זה, בדומה לסקרים קודמים, הרצוג יתקשה לתרגם את עובדת היותו מנהיג של אחת משתי המפלגות הגדולות לכדי הרכבת ממשלה. לנתניהו ישנן אפשרויות רבות להרכבת קואליציה: ממשלת אחדות, ממשלת ימין-חרדים, או ממשלה רחבה שתתבסס על הבית היהודי, החרדים, כחלון וליברמן, ללא מפלגת העבודה. לעומת זאת, בעבור הרשימה המשותפת של העבודה והתנועה, הסיפור מורכב הרבה יותר. כדי לגבש קואליציה יצטרך הרצוג לשכנע את יהדות התורה, שכבר הודיעה כי לא תשב עם לפיד, להסכים בכל זאת לקואליציה עם יש עתיד, שבה יישבו גם מרצ, ליברמן וש"ס. הסיכויים לכך נראים נמוכים למדי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה הרצוג יכול לראות עצמו מאוכזב. נתניהו מזנק על פי סקר זה בעשרה אחוזים בהשוואה לסקר הקודם, וזוכה ל-50 אחוזי התאמה - כפול מהתמיכה בהרצוג, שעומדת על 25 אחוז.

עם זאת, ראש הממשלה בוודאי לא ישמח לגלות שהציבור לא קונה את הסבריו בנוגע למשבר הדיור. בראיון לערוץ 2, אמר השבוע ראש הממשלה כי האחראים למחירי הנדל"ן הגבוהים הם קודמו בתפקיד אהוד אולמרט ושר האוצר המפוטר, יאיר לפיד. לפי הסקר, הציבור רואה דווקא בראש הממשלה את האשם העיקרי במחירי הדיור הגבוהים. 37% אחוז ציינו את נתניהו כאחראי לקושי לקנות דירה בישראל, מספר דומה לזה שקיבלו לפיד (24%) ואולמרט (14%) ביחד.

חישוב המנדטים נעשה על בסיס סקר טלפוני בקרב מדגם כלל ארצי ומייצג של 600 נשאלים מכלל אוכלוסיית ישראל. טעות הדגימה המירבית היא שני מנדטים. השאלות הנוספות בסקר נעשו במדגם ארצי אקראי ומייצג של 510 נשאלים מהאוכלוסייה היהודית הבוגרת.

חישוב המנדטים נעשה על בסיס סקר טלפוני בקרב מדגם כלל ארצי ומייצג של 500 נשאלים מכלל אוכלוסיית ישראל. טעות הדגימה המרבית היא 2 מנדטים. לגבי השאלות שאינן מנדטים, נעשה מדגם ארצי אקראי ומייצג של 425 מרואיינים מקרב האוכלוסייה היהודית הבוגרת. מרווח הטעות המקסימאלית: 4.8%

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully