וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוטובלי לא מוותרת: הגישה ערעור על תוצאות הפריימריז

8.1.2015 / 15:55

סגנית שר התחבורה הגישה ערעור רשמי בפני ועדת הבחירות על תוצאות הבחירות לרשימת המפלגה לכנסת ה-20. "נפלו פגמים ואי סדרים חמורים בבחירות המקדימות שמחייבים את קבלת הערעור"

צילום: יפה לאו, עריכה: טל רזניק

שבוע אחרי פרסום תוצאות הפריימריז בליכוד, הגישה היום (חמישי) סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי ערעור רשמי בפני ועדת הבחירות של המפלגה. בפנייתה דרשה סגנית השר "לספור מחדש את הקולות, או להודיע על תוצאות האמת שלפיהן היא במקום ה-20 ברשימה".

בין היתר, דורשת חוטובלי לפסול את הקלפי בבית ג'אן, שבה היה יתרון מובהק לאבי דיכטר, שמקדים אותה בסך הכל ב-55 קולות. עוד טוענת חוטובלי כי בכמה קלפיות לא נספרו לזכותה כמה עשרות קולות, בהן אשקלון - העיר שבה מתגורר דיכטר ונחשבת למוקד הכוח העיקרי שלו, אופקים ונווה צוף. יתרה מכך, לדבריה, בקלפי בראשון לציון הייתה ספירה עודפת של 21 קולות לטובת דיכטר.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
עכשיו זה סופי: יואב גלנט מצטרף לכחלון
בדקנו: נתניהו צדק כשהאשים את אולמרט במשבר הדיור?
סקר: כמעט מחצית מהציבור טרם החליט למי יצביע

ציפי חוטובלי ואבי דיכטר. יואב דודקביץ', מגד גוזני, עיבוד תמונה
מסרבת להפסיד. ציפי חוטובלי ואבי דיכטר, שגבר עליה בפריימריז/עיבוד תמונה, יואב דודקביץ', מגד גוזני

בגלל שיטת השריונים למחוזות, נדחקה חוטובלי הרחק לאחור. בעוד דיכטר נמצא במקום ה-20 הריאלי, חוטובלי הגיעה רק למקום ה-26, שנחשב לגבולי. "נפלו פגמים ואי-סדרים חמורים בבחירות המקדימות (...) שמחייבים את קבלת הערעור", כתבו עורכי דינה של חוטובלי בפתח העתירה. "הליך הבחירות התנהל בצורה שלומיאלית, קלפיות שלמות לא נספרו, 'תוצאות האמת' שפורסמו חוטאות לפרוטוקולים הרלוונטיים, וחלק מההצבעות התנהלו ללא פיקוח". כדי לחזק את טענתה, מדגישה חוטובלי בערעור את הפער בין הספירה הראשונה, שבה הפער בינה לדיכטר היה 754 קולות, ובין הספירה השנייה, שבה הפער הצטמצם ל-55 קולות בלבד.

בגוף הערעור מפרטת חוטובלי סדרה שלמה של אי-סדרים לכאורה בהתנהלות ההצבעה בבית ג'אן, שנעשתה, לטענתה, בניגוד לתקנות. "ההצבעה התנהלה ללא פיקוח כנדרש, עורכי הדין מטעם ועדת הבחירות קיבלו איומים על חייהם ונטשו את המקום וגם הפרוטוקול נעלם ובמקומו נערך פרוטוקול אחר", נכתב בבקשה לפסול את הקלפי, שבה היה לדיכטר יתרון של 134 קולות על פני חוטובלי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הקלפי בגדרה ביום הפריימריז בליכוד. יפה לאו, מערכת וואלה! NEWS
מחוץ לקלפי בגדרה ביום הבחירות/מערכת וואלה! NEWS, יפה לאו

ללא קשר למקרה של חוטובלי, הוגש ערעור נוסף לוועדת הבחירות בדרישה לפסול קלפי אחרת, בגדרה. בעתירה טענו כמה פעילי ליכוד כי ראש המועצה גדרה, יואל גמליאל, אחיה של חברת הכנסת גילה גמליאל, ישב בכניסה לקלפי מאחורי שולחן שבו נכתב "בדיקת זכות הצבעה". הדבר מהווה הטעיה והתחזות לוועדת הבחירות, כך טענו אותם פעילים. אחרי הליך בדיקת הזכאות קיבלו לידיהם המצביעים את ה"דיל" של גמליאל, ואתו נכנסו לקלפי.

"ראש המועצה ישב שם כל היום. הגעתי לשם אחר הצהריים, לקראת שש, וראיתי שולחן. היו שם שתי נשים עם רשימה ומחשב שאמרו שכל מי שמגיע צריך לפנות אליהם כדי לוודא שהם בוחרים בקלפי", סיפרה יפה לאו, חברת מרכז הליכוד, בשיחה עם וואלה! חדשות, שאינה קשורה לעתירה שהוגשה. "לידן ישב יואל גמליאל, ראש הרשות, יחד עם עוד בחור או שניים. עבור כל מי שנכנס, ווידאו שיש לו זכות בחירה, הוא נתן טופס עם הצבעה מסומנת מראש. שאלתי אותם, 'למה אתם כל כך קרובים לקלפי?', ואחת הנשים אמרה: 'כי קר לנו'. זה היה בין שמונה לעשרה מטרים מהקלפי. נכון שאחותו מתמודדת, אבל יש לו השפעה מסוימת. זה לא נראה טוב".

לאו, שהדגישה כי אינה מזוהה עם אף מועמד ואין לה כל אינטרס בבחירות מלבד ההליך התקין, סיפרה: "אנשים אמרו לי 'אני לא אלך נגדו, אני צריך חניה'. כל אחד פחד לדבר כי הוא ראש הרשות ואולי הוא יתנקם בו. אין לי שום דבר נגדו ולא נגד אחותו, אבל בתור אדם שחושב שהכול צריך להיעשות ביושר – זה נראה לי נורא".

יואל גמליאל מסר בתגובה כי "העמדה הייתה יוזמה של כלל המתמודדים וסייעה למצביעים לבדוק זכאות ומיקום ההצבעה. מכאן שלא מותגה על ידי אף מתמודד, הייתה מרוחקת ולא בקרבת הקלפי".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully