וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אהרונוביץ' הודיע: פורש מהחיים הפוליטיים

9.1.2015 / 13:20

בצל חשדות השחיתות המיוחסים לבכירים במפלגתו, ומתיחות בינו לבין יו"ר ישראל ביתנו ליברמן, סיכמו השניים כי השר לא יתמודד בבחירות לכנסת. "מודה על הזכות שניתנה לי"

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' נואם בפני סטודנטים בקריה האקדמית אונו, 4 בדצמבר 2014. אורן כהן, מערכת וואלה! NEWS
פורש. אהרונוביץ'/מערכת וואלה! NEWS, אורן כהן

השר לביטחון הפנים בשש השנים האחרונות, יצחק אהרונוביץ', הודיע בצהריים (שישי) כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים. אהרונוביץ', שכיהן בעבר גם כשר התיירות, הודיע כי הגיע לסיכום עם יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן, כי לא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת.

"הייתה לי הזכות להיות שותף לתהליכים מקצועיים מורכבים, לנהל ולקדם באופן משמעותי את המשרדים שבראשם עמדתי", נמסר מטעמו של אהרונוביץ'. "כך גם הייתה לי הזכות לקחת חלק בקבלת החלטות חברתיות, בטחוניות ומדיניות, והכל מתוך ראיית טובתה של מדינה ישראל לנגד עיני. על זכות זו אני מודה".

בחירות 2015 בוואלה! חדשות - כל הסיפורים החמים:
סקר וואלה! ומעריב: ליברמן ממשיך לרדת, נתניהו אשם במשבר הדיור
המהפכה המשפטית של הכוכב העולה מהבית היהודי
בנט: "אי אפשר להתיר בחוק בשר וחלב - גם נישואי גאים לא"

אביגדור ליברמן בבית משפט השלום בירושלים, נובמבר 2013. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
עוד בכיר במפלגתו פורש. ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

ליברמן עצמו התייחס לפרישה ואמר: "אני מודה ליצחק אהרונוביץ' על השנים שבהן כיהן מטעמה של ישראל ביתנו בממשלה ובכנסת. בתפקידיו כשר לביטחון הפנים וכשר התיירות תרם אהרונוביץ' תרומה גדולה למדינת ישראל, לביטחונה ולחוסנה ואני משוכנע שאהרונוביץ' ימשיך ויתרום למדינת ישראל ושאנו נמשיך לשתף פעולה גם בעתיד".

פרישתו של אהרונוביץ' נרשמת על רקע פרשת השחיתות שנחקרת ונוגעת לבכירים במפלגה, לרבות ח"כ פאינה קירשנבאום, וכן על רקע פרישתם של גורמים אחרים במפלגה מהחיים הפוליטיים, בהם השר עוזי לנדאו וח"כ דוד רותם. מנגד, איש התקשורת שרון גל הודיע על הצטרפותו למפלגה.

לפי ההערכות, פרשת השחיתות, כמו גם משקעים שנרשמו בין אהרונוביץ' לבין ליברמן, הם שהובילו לפרישתו. בסביבתו של השר סיפרו כי בתקופה האחרונה הוא הבין שלא יקבל תפקיד בכיר בממשלה הבאה, מה שהוביל אותו להחלטה לפרוש. "הצדדים הבינו כי על רקע הפרשה האחרונה, הגיע העת להיפרד", מסרו בסביבתו.

בהכנת הידיעה השתתפו אמיר תיבון ועמרי נחמיאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully