וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה למבקר: "פרסם הדוח על פרשת הקרקעות של גלנט"

התנועה הירוקה ביקשה מיוסף שפירא לפרסם את הדוח שחיבר קודמו בתפקיד על התנהלות מספר 2 במפלגת כולנו בכל הנוגע להרחבת נחלתו במושב עמיקם, שעלתה לו במשרת הרמטכ"ל ב-2011. "זכות הציבור לדעת"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניב פוקס

התנועה הירוקה פנתה אתמול (ראשון) למבקר המדינה יוסף שפירא בבקשה לפרסם את הדוח שכתב קודמו בתפקיד מיכה לינדנשטראוס על פעילותו הבלתי-חוקית של יואב גלנט, שיתמודד ברשימת מפלגת כולנו בבחירות הקרובות, בכל הנוגע להרחבת ביתו שבמושב עמיקם. לטענת התנועה, גלנט, שהוצב במקום השני ברשימה, בדרכו להפוך לאיש ציבור, ולכן זכותו של הציבור לדעת. ביום חמישי האחרון פנתה יו"ר התנועה יעל כהן ליו"ר כולנו משה כחלון בקריאה שלא לכלול את גלנט ברשימה, אך לדברי לדברי אנשי התנועה, עד לרגע זה לא התקבלה התייחסות מצדו של כחלון.

כזכור, אלוף (במיל') גלנט מונה לתפקיד הרמטכ"ל בסוף שנת 2010, אך התנועה הגישה עתירה לבג"צ נגד המינוי. בעקבות דוח המבקר וחוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, חזרה בה הממשלה מההחלטה בתחילת שנת 2011. "הרקע לעתירה היה פעילות לא חוקית, שאינה הולמת איש ציבור", אמרה כהן בשיחה עם וואלה! חדשות. "מדובר על השתלטות על שטחי ציבור ובהשתלטות על קרקעות מדינה וקבלתם בדרכים שהן לא כשרות. פנינו למבקר המדינה בידיעה שקיים דוח שכתב לינדנשטראוס בנושא, אבל שמשום מה הוא נגנז". כהן הוסיפה כי "במכתב קראנו למבקר לפרסם את הדוח של לינדנשטראוס לציבור. זאת, על מנת לאפשר לציבור לדעת לפני הבחירות מיהם נבחריו הפוטנציאלים".

עוד על בחירות 2015
פריימריז בבית היהודי: חגיגה לדמוקרטיה או מצג שווא?
מתמודדי הבית היהודי: "אוטובוסים בשבת – בשום פנים ואופן"
צפו: המועמדת של כחלון מתחמקת מתשובות בנושאים מדיניים וחברתיים

יואב גלנט בכפר המכבייה, מפלגה "כולנו", ינואר 2015. ראובן קסטרו
גלנט בדרכו להודיע על כניסתו לפוליטיקה, ביום חמישי/ראובן קסטרו

ביום חמישי האחרון הודיע גלנט על הצטרפותו למפלגת כולנו במסיבת עיתונאים משותפת עם יו"ר המפלגה כחלון בכפר המכבייה. גלנט התייחס בדבריו לפרשת הקרקעות, ואמר: "נעשו שגיאות בהתנהלותי, ועליהן, כידוע שילמתי", אמר והוסיף: "אני מצר על כך. אילו הדברים אירעו היום, הייתי נוהג אחרת. שמתי את הדברים מאחוריי, ואני נושא עיניים לעתיד. תחושת האחריות ואהבתי הגדולה לעם ישראל ולארץ ישראל, הם שהביאו אותי לבחור בכולנו".

עוד אמר: "אחרי 35 שנים במדים הרגשתי שהשליחות שלי למען המדינה טרם נשלמה. אני מצטרף לכחלון מתוך רצון לתרום מניסיוני לטובת מדינת ישראל ואזרחיה". הוא נתן רמז גם לעמדותיו המדיניות בהמשך כשטען שיש לשאוף להתקדמות מדינית. "אתגרי הביטחון דורשים מנהיגות וקבלת החלטות. מול אויב של טרור שבא להרוג נשים וילדים ללא אבחנה, אין פשרות. נכה ונרדוף את מבקשי נפשנו. לצד הסיכונים נמצאות גם הזדמנויות - העולם הערבי המתון רואה כמונו את האיסלאם הקיצוני כסכנה ליציבות. מחובתנו לתור ולמצוא אפשרויות לבריתות ולהסכמים חשאיים וגלויים עם שכנינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully