וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריימריז בתקומה: עו"ד שנעצר בהתנתקות במקום השני

12.1.2015 / 11:26

בצלאל סמוטריץ, מנכ"ל תנועת רגבים שנחשד בעבר שתכנן לפגוע בתשתיות כדי למנוע את תכנית ההתנתקות, יעמוד במקום התשיעי בבית היהודי בבחירות לכנסת. היו"ר אריאל נבחר בשנית, סטרוק וכלפה במקומות השני והשלישי

מועמדי האיחוד הלאומי בבית היהודי, ינואר 2015. אריק בן שמעון,
"יש לנו נבחרת מצוינת". חברי "תקומה-האיחוד הלאומי", אמש/אריק בן שמעון

חברי מרכז "תקומה-האיחוד הלאומי" קבעו אמש (ראשון) בתום הצבעה את דירוג חברי המפלגה לקראת הבחירות לכנסת, ממנה עולה כי עורך הדין בצלאל סמוטריץ נבחר במקום הראשון. הוא יעמוד במקום השני אחרי היו"ר, שר השיכון אורי אריאל, שנבחר מחדש לאחר שהיה היחיד שהתמודד על התפקיד. חברי הכנסת אורית סטרוק וזבולון כלפה נבחרו למקומות השני והשלישי, בהתאמה.

משמעות ההצבעה היא כי השר אריאל יוצב במקום השני ברשימת הבית היהודי בבחירות, סמוטריץ' ישובץ במקום התשיעי, סטרוק במקום ה-14 וכלפה במקום ה-18. כניסתו של האחרון לכנסת מוטלת בספק לאור תוצאות הסקרים האחרונים, המנבאים למפלגתו של בנט כ-16 מנדטים. ההצבעה נערכה אמש בירושלים בהשתתפותם של 110 חברי מרכז "תקומה-האיחוד הלאומי".

בחירות 2015 - סיקור מיוחד || כותרות נוספות:
מתמודדי הבית היהודי: "אוטובוסים בשבת – בשום פנים ואופן"
דני דיין: לבנט חסר עדיין הניסיון כדי לכהן כראש ממשלה
ח"כ שקד: "מי שרוצה נישואי גאים שלא יצביע לנו"

סמוטריץ, בן 34 מקדומים, הוא דמות אלמונית יחסית לציבור הרחב. בשנים האחרונות הוא הקים את תנועת רגבים, העוסקת במעקב ותיעוד אחר פעילות בלתי חוקית של ערבים באדמות המדינה בתחומי הקו הירוק וביהודה ושומרון, וכן של הבדואים בנגב. העמותה מחזיקה תחקירנים בשטח ונוטלת חלק בעתירות נגד בנייה זו. בנוסף לכך, סמוטריץ נמנה עם מייסדי הנהלת איגוד הישיבות הגבוהות הציוניות וחבר ההנהלה שלהן, ומשמש נציג ציבור במליאת מועצת העיתונות.

בעברו נעצר סמוטריץ לפני תכנית ההתנתקות על ידי שירות הביטחון הכללי (שב"כ) לאחר שניסה לחבל במהלך, ושוחרר רק לאחר שלושה שבועות, ללא כתב אישום. על פי החשד, סמוטריץ וארבעה פעילי ימין נוספים תכננו לפגוע בתשתיות כדי למנוע את תכנית ההתנתקות.

השר אריאל בירך על תוצאות הבחירות. "יש לנו נבחרת מצוינת, שתהיה חלק מנבחרת מנצחת בבית היהודי", אמר. "אני גאה להיות בחבורה הזאת שנקראת תקומה-האיחוד הלאומי, שמתנהגת כמפלגה אחראית, בלי טריקים ושטיקים, ועושה את עבודתה נאמנה. אני מברך את הנבחרים. אעשה את מירב המאמצים כדי שנקבל את מרב הקולות".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully