וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצו לכנס הבית היהודי: "הומופוביה כמו אנטישמיות"

12.1.2015 / 21:05

פעילים למען הקהילה הגאה הגיעו לכנס שיזמו נפתלי בנט וד"ר רונן שובל נגד אנטישמיות ומנעו מהנואמים לדבר. הם הפגינו במחאה על דברי חברי המפלגה נגד נישואי חד-מיניים. "להצביע לבנט זה להצביע נגד הקהילה הלהט"בית"

דוד קורן

עשרות פעילים למען הקהילה הלהט"בית הגיעו הערב (שני) להפגין בבית התפוצות בתל אביב, שם נערך הכנס "מנצחים את האנטישמיות החדשה" שיזמו יו"ר סיעת הבית היהודי נפתלי בנט וד"ר רונן שובל, שהצטרף לאחרונה לרשימת המועמדים של המפלגה. המפגינים הגיעו כשהם נושאים דגלי גאווה, התפרצו לכנס ומנעו מהנואמים לדבר. זאת במחאה על הסרטון שבו מביעים חברי המפלגה את התנגדותם לנישואים חד-מיניים. מארגני הכנס הזמינו משטרה.

"אי אפשר להפריד בין שנאה לשנאה, והומופוביה היא שנאה כמו אנטישמיות", אמרה אחת המפגינות במקום. מפגינה נוספת הוסיפה ש"להצביע לבית היהודי זה להצביע נגד הקהילה הלהט"בית". מפגינה אחרת אמרה: "באנו בעקבות הסרטון הנאלח של הבית היהודי. אין להם כבוד לבית המשפט". לאחר כעשרים דקות המפגינים עזבו את האולם והכנס המשיך.

בחירות 2015 || כותרות נוספות
הכירו את המועמדים החדשים של מפלגת העבודה
גם דיכטר מערער על הפריימריז בליכוד: "היו מעשים פליליים"
משלום עכשיו לבית היהודי: ענת רוט הפסיקה להתנצל על הכיבוש

נפתלי בנט וניסן סלומיאנסקי בוועידת הבית היהודי בבר אילן, מרץ 2013. דרור עינב
ניסן סלומיאנסקי ונפתלי בנט/דרור עינב

מתמודדים בפריימריז של מפלגת הבית היהודי אמרו בסרטון שפורסם בשבוע שעבר כי הם מתנגדים להכיר בנישואים חד-מיניים. "משפחה מסורתית של בעל ואישה וילדים זה הדבר הנכון והאמיתי, שבונה ולא הורס", אמר ניסן סלומינסקי, יו"ר ועדת הכספים של הכנסת ומי שהגיע למקום השני בפריימריז הקודמים.

מועמדים נוספים, פחות מוכרים לציבור הרחב, יישרו קו עם דעתו של סלומינסקי. יהודית שילת, מנהלת הפורום למניעת הטרדות מיניות "תקנה", קבעה נחרצות: "אין דבר כזה". גם נחמיה רפל, מזכ"ל הקיבוץ הדתי ויו"ר ועדת הכספים של "בני עקיבא", חזר על קביעה זו באותן מלים. הרב משה סלומון, מנכ"ל עמותת "הנני" הפועלת למען יוצאי אתיופיה, הוסיף על כך ותהה: "לא מבין למה צריך את זה?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"ישראל מתוארת כמקור הרוע"

במהלך הכנס נשא דברים שובל. "כשאנחנו חושבים על המאבק נגד מדינת ישראל אפשר לאפיין אותו בשלושה שלבים, הראשון בהקמת המדינה מסתיים במלחמת יום כיפור. הערבים מנסים לזרוק אותנו לים במלחמות הקלאסיות", אמר שובל. "הוא הסתיים לאחר שהבינו שהם לא מסוגלים לנצח את החייל הישראלי בשדה הקרב. המסקנה של הערבים מהמלחמה הזו שלחייל הישראלי יש רוח גדולה שהם לא יכולים לשבור ואז לשבור את הרוח על ידי רצח אמו או הילד שלו, והחל משנות השבעים מגיעים לעידן הטרור".

שובל התייחס בהמשך דבריו לניסיונות של מדינות איסלאמיות להשיג נשק גרעיני. לדבריו, אם בעבר המחשבה הייתה ש "צריך להביא את היהודים לאושוויץ, היום ניתן להביא את אושוויץ ליהודים. באתגר הזה מדינת ישראל מבינה ומתמודדת אתו במלוא הרצינות והאחריות. במקביל לזה נוצר אתגר נוסף ולא פחות חמור, והוא אתגר הדה-לגיטימציה. בשנת 2002 מתכנסת בדרום אפריקה וועידה של האו"ם ומתקבלות שורה של החלטות שמנסחות את המאבק במדינת ישראל - טקסט אנטישמי לחלוטין שהתכלית שלו להשמיד את המדינה היהודית בלי ירי אחד.

"מדינת ישראל מתוארת כמקור הרוע של כל העולם. אנחנו ואיראן באותה השורה פעם אחרי פעם וזה מייצר דה-לגיטימציה", הוסיף שובל. אם מדינת ישראל תמותג כמדינת אפרטהייד יטילו עלינו סנקציות ונקרוס. אם פעם היו פיגועי טרור היום יש פיגועי תודעה: יום הנכבה, משט וכו'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רונן שובל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכנס הופסק באופן בלתי צפוי לאחר שכמה ממפוני שכונת גבעת עמל בתל אביב הגיעו למקום והחלו להפגין. המוחים החלו לצעוק "אורי אריאל אותנו מחסל", וכמה ממשתתפי הכנס צעקו להם בתגובה "עופו החוצה להומואים", בהתייחסם לפעילים למען הקהילה הגאה שהפגינו במקום זמן קצר קודם לכן. בנט, השוהה בפריז, לא השתתף בכנס.

לפניות לכתב: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully