וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריימריז במרצ: מאבק על המקום שהותיר ניצן הורוביץ

אלף חברי ועידת המפלגה ידרגו מחר 23 מועמדים, שירכיבו את הרשימה לכנסת. הח"כים המכהנים: גילאון, זנדברג, פריג' ורוזין צפויים להתברג בארבעת המקומות אחרי היו"ר גלאון. פרישתו של הורוביץ מפנה מקום למועמדים חדשים

זהבה גלאון בכנס בו ועידת מרצ מאשרת את מינויה ליו"ר המפלגה, צוותא. יוסי ציפקיס
עשוי להתברג במקום השלישי היוקרתי. ח"כ עיסאווי פריג' יחד עם יו"ר המפלגה זהבה גלאון/יוסי ציפקיס

אלף חברי ועידת מרצ יבחרו מחר (שני) את רשימת המפלגה לכנסת ה-20. 23 מועמדים ומועמדות מתמודדים על מקום ברשימה, שתוצאותיה הסופיות צפויות להתפרסם בלילה.

אחרי שהודיע ח"כ ניצן הורוביץ על פרישתו מהמרוץ הנוכחי אחרי שתי קדנציות בכנסת, נותרו תשעה מתמודדים על מקום בחמישייה הראשונה ברשימה: חברי הכנסת המכהנים אילן גילאון, מיכל רוזין, עיסאווי פריג' ותמר זנדברג, חברי הכנסת לשעבר מוסי רז ואבשלום וילן והמועמדים החדשים - אורי זכי, מנהל "בצלם" ארצות הברית לשעבר, ד"ר רון שביט, מומחה לפסיכולוגיה פוליטית ועו"ד גבי לסקי, חברת מועצת עיריית תל אביב.

בחירות 2015 || כותרות נוספות
סרטון תעמולה חדש בליכוד עבר לכאורה על החוק - והוסר
חיזוק ליש עתיד: ח"כ אלעזר שטרן מצטרף למפלגה
נתניהו מבהיר: "לא נשב בממשלת אחדות עם העבודה"

ח"כ ניצן הורוביץ במליאת הכנסת לפני קריאה ראשונה של חוק פיזור הכנסת. נועם מושקוביץ
פרש. ניצן הורוביץ נואם במליאת הכנסת/נועם מושקוביץ

על פי ההערכות, חברי הכנסת המכהנים ישמרו על מקומם ברשימה בארבעת המקומות שאחרי היו"ר, זהבה גלאון. כמו כן, גוברת ההערכה בתוך המפלגה לכך שח"כ עיסאווי פריג' יתחזק ויתפוס את מקומו של הורוביץ במקום השלישי היוקרתי אחרי אילן גילאון. על המקום השישי ברשימה צפוי מאבק צמוד בין לסקי, רז, זכי ווילן. בכל מקרה, ללסקי יש סיכוי להתברג לבסוף במקום התשיעי ברשימה, המשוריין לאישה.

מתמודדים בולטים נוספים, שלא צפויים לזכות במקום ריאלי ברשימה לכנסת הם: איתי סבירסקי, ממייסדי ארגון "כוח לעובדים", רויטל לן כהן, עו"ד וחברת מועצת העיר כפר סבא, ממייסדות קואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, אבי דבוש, פעיל חברתי והרב אהוד בנדל, הרב הקונסרבטיבי הראשון ומייסד ארגון "רבנים לזכויות אדם".

"אני מאחל בהצלחה לכל המועמדים והמועמדות ומשוכנע שאלו הכוחות שירכיבו את הרשימה הטובה והאיכותית ביותר בבחירות, הרשימה היחידה שבראשה עומדת אישה", אמר דרור מורג, מזכ"ל מרצ, בתחילת יום הבחירות. "ב-17 במרץ אנחנו מצפים לעשרה מנדטים לפחות. מרצ תהיה גדולה וחזקה יותר. יחד נשיב את התקווה לישראל, את ערכי השוויון ואת הדמוקרטיה".

לפניות לכתבת: danawp@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully