וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזוק ליש עתיד: ח"כ אלעזר שטרן מצטרף למפלגה

17.1.2015 / 17:50

שטרן, חבר מפלגת התנועה עד לאחרונה, יחבור למפלגתו של יאיר לפיד בבחירות לכנסת ה-20. הוא החליט לא לרוץ במפלגתה של ציפי לבני לאחר שהבין כי לא יזכה במקום ריאלי. לפיד ושטרן יקיימו מחר מסיבת עיתונאים משותפת

ח"כ אלעזר שטרן בטקס השבעת הכנסת ה-19, ינואר 2013. טלי מאייר
אלעזר שטרן/טלי מאייר

חבר הכנסת אלעזר שטרן יצטרף למפלגת יש עתיד בראשותו של יאיר לפיד. שטרן הודיע בחודש שעבר על פרישתו ממפלגת התנועה לאחר שהבין כי אין לו סיכוי לקבל שריון ברשימה המשותפת של התנועה והעבודה בבחירות לכנסת ה-20. בשלב זה לא ברור באיזה מקום ברשימה ישובץ שטרן ומחר (ראשון) הוא יקיים מסיבת עיתונאים משותפת עם לפיד בבית סוקולוב בתל אביב.

בחודש שעבר שלח ח"כ שטרן מכתב פרישה ליו"ר מפלגתו ציפי לבני, שבו פירט את הסיבות שהובילו למהלך. "בימים אלו אני 'מחשב מסלול מחדש' ובוחן את הדרך הנכונה להמשיך לשרת את הציבור והמדינה, בין אם בבית המחוקקים ובין אם בעשייה בשדות אחרים, כפי שעשיתי טרם כניסתי לכנסת", כתב שטרן. "עשייה זאת יכולה למצוא ביטוי במסגרת פוליטית מתאימה אחרת, וכפי שכבר ציינתי כמה פעמים בעבר, גם 'חזרה לאזרחות' הנה עבורי אפשרות סבירה ומכובדת המאפשרת תרומה למדינה בנושאים שבהם אני פועל ומאמין".

בחירות 2015 - סיקור מיוחד:
נתניהו מבהיר: "לא נשב בממשלת אחדות עם העבודה"
שמיר פורש מישראל ביתנו: "לא מזדהה עם המצע המדיני"
לא לתינוק הזה הוא פילל: הרשימה של בנט מעכבת את חזונו

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בכנס דמוקרטיה במכללה למנהל. ראובן קסטרו
חיזוק למפלגה. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד/ראובן קסטרו

שטרן טען כי בפגישה שערך עם ח"כ לבני לפני החלטתו הוא הבהיר את השגותיו באשר לחבירה למפלגת העבודה "בדרך ובתנאים שבה היא נעשתה". לדבריו, "מדובר במחיר כבד מדי עבור רוטציה עבורך (לבני) ונסיבות נוספות שלא זו העת לפרטן. לאחר ששמעתי אותך ברב-קשב ולאור התנהלותך לאחרונה, התחזקה בי ההבנה שמקומי הטבעי איננו במפלגת התנועה בצורתה העתידית המסתמנת, ואתקשה מאוד להמשיך ולמלא את תפקידי הציבורי במסגרת זו. לנוכח האמור לעיל ובהתחשב בעמדותיי אשר מוצבות במרכז המפה הפוליטית, הנני להודיעך כי החלטתי לפרוש מהמפלגה. מאחל לך בהצלחה".

בתגובה על פרישתו, מסרה אז לבני: "אני מכבדת את החלטתו של שטרן לפרוש". לדבריה, "שטרן הוא אדם ערכי, שבתקופת כהונתנו המשותפת פעלנו לקידום יהדות פתוחה ומקרבת ואני בטוחה שהוא יוכל לתרום למדינת ישראל בכל מקום שיהיה. אני מאחלת לו בהצלחה מכל הלב".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully