וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד מתרכך בנושא הלגליזציה: "בואו נראה בעוד שנה"

20.1.2015 / 3:09

אף שבעבר הביע התנגדות נחרצת להיתר שימוש בסמים קלים, יו"ר יש עתיד הביע בכנס בחירות עמדה מתפשרת בעניין. כמו כן, טען כי אינו מבין מספיק בנושא התחבורה הציבורית – אף שבתקציב שהגיש לממשלה קיצץ ממנה 275 מיליון שקלים

שר האוצר, יאיר לפיד, באירוע של ארגון הגג של לשכות המסחר ישראל- אירופה, דצמבר 2014. ראובן קסטרו
"כרגע נגד לגליזציה, אבל בואו נראה בעוד שנה". לפיד/ראובן קסטרו

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הביע אמש (שני) עמדה מתפשרת בעניין לגליזציה של סמים קלים, על אף שהביע עמדה נחרצת נגד כך בעבר. במהלך כנס בחירות שקיים בבית ציוני אמריקה בת אביב, אדם מהקהל שאל את לפיד אם לא "טיפס על עץ גבוה מדי" כשהביע בעבר את התנגדותו ללגליזציה. באופן מפתיע, ענה לו לפיד: "אני עוקב אחר מה שקורה בארצות הברית. יש שם ניסוי ענק בלגליזציה. אני נגד כרגע, כי כל עוד זה לא חוקי באירופה, הסוחרים יבואו משם לפה. אבל בואו נראה בעוד שנה".

מדובר בשינוי מסוים בעמדתו של לפיד, שנודע עד כה בהתנגדותו המוחלטת ללגליזציה של קנאביס. בעבר הדבר אף עורר סערה ברשתות החברתיות, לאחר שכמה בני אדם ובהם השחקן תומר שרון הצהירו כי עישנו סמים עם שר האוצר לשעבר – אף שהתעקש כי מעולם לא עישן.

בחירות 2015 בוואלה! חדשות:
הפריימריז במרצ: הח"כים המכהנים בחמישייה הראשונה
"ערבי מסריח": הפוסט המביך של המועמדת של ליברמן
הרצוג ולבני הציגו את ידלין: המועמד שלנו לשר הביטחון

יו"ר כולנו משה כחלון בראיון לוואלה! חדשות. ראובן קסטרו
יחבור לבסוף ללפיד? כחלון/ראובן קסטרו

בהמשך הכנס סירב לפיד לאשר את קיומם של מגעים עם יו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, בנוגע לריצה משותפת בבחירות. בתגובה לשאלה של אישה מהקהל בנושא תהה לפיד: "אני חייב לענות על זה?". כמו כן, בתגובה לשאלה אם יסכים לפרסם את הצהרת ההון שלו, הגיב בצחוק. בהמשך, רמז שלא ימליץ לנשיא להטיל על בנימין נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה הבאה. "אני מאוד לא רוצה שנתניהו יהיה ראש הממשלה הבא", אמר לפיד. "אני חושב שהוא לא ראוי".

הקהל דרש מלפיד להתייחס בהרחבה גם לסוגיית התחבורה הציבורית בישראל, אשר מושקעים בה משאבים בשיעור הנמוך ב-86% מממוצע מדינות ה-OECD. "הקבינט הכלכלי עסק בכך", השיב תחילה לפיד, אך לא הרחיב. בהמשך הנושא עלה שוב והוא הצהיר בתגובה: "אני לא מכיר מספיק את הנושא ואצטרך ללמוד אותו".

בטרם פוזרה הכנסת, התקציב שהגיש לפיד כלל קיצוץ של 275 מיליון שקלים מתקציב התחבורה הציבורית. זאת, על אף שדוח של משרדי האוצר והתחבורה משנת 2013 קבע כי יש להשקיע מיליארדי שקלים בתחבורה ציבורית מדי שנה כדי להדביק את הפער מהמדינות המפותחות.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully