וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: "להגיע להסכם עם הפלסטינים, לא על חשבון הביטחון"

20.1.2015 / 13:03

מספר 2 ברשימת כולנו התייחס בנאום במכללת "הדסה" בבירה לקו המדיני-ביטחוני של המפלגה: "צריך להיות ריאלי. אנו מתקרבים למצב של 8 מיליון פלסטינים ממערב לירדן". על ירושלים: "בירת ישראל הנצחית והמאוחדת"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

אלוף (במיל') יואב גלנט, הממוקם במקום השני ברשימת "כולנו" לכנסת ה-20, התייחס היום (שלישי) לקו המדיני-ביטחוני של המפלגה. "ללא יכולת צבאית-ביטחונית חזקה אי אפשר לעשות פה שום דבר. ישראל חייבת לחזק את היכולת שלה להגן על עצמה, ובלית ברירה מדינת ישראל צריכה להשקיע בביטחון", אמר גלנט בנואם שנשא במכללה האקדמית "הדסה" בירושלים.

"כשאתה מסתכל על התמונה הכוללת אני חושב שאפשר להגיע לזה שיהיה ביטחון בתל אביב ובירושלים וגם ביישובי הצפון", המשיך גלנט. "היעד שלנו הוא להגיע להסכמה עם הצד הפלסטיני וההסכמה הזו יכולה לבוא רק במציאות שלאזרחי ישראל יש יותר ביטחון, לא פחות ביטחון. אם יחיה פה צד שני שיש לו תקווה ואפשרות לנהל את חייו זה יקל עלינו ולכן זה אינטרס שלנו. כל אבן פה חשובה ויקרה. אבות אבותינו שמו אותן כאן לפני 3,000 שנה אבל צריך להיות ריאלי. אנו מתקרבים למצב של שמונה מיליון פלסטינים ממערב לירדן. הדבר הנכון הוא לדעת לשמור על המקומות המרכזיים שלנו ולהיאלץ לוותר על חלקם לא כי אני לא אוהב אותם - אני מכיר היטב את הגבעות של השומרון, הייתי עליהם".


עוד בנושא:
כחלון השיק קמפיין: "הליכוד נטש את הנושא החברתי"
כחלון עונה לנתניהו: "איפה מצא גן עם פחות מ-35 ילדים?"
נלחם בטייקונים? יועצו החדש של כחלון - מייעץ גם ליצחק תשובה

יואב גלנט נואם במכללת "הדסה" בירושלים. יאיר אלטמן, מערכת וואלה!
"צריך להיות ריאלי". גלנט, היום/מערכת וואלה!, יאיר אלטמן

בנוגע לסוגיית אחדות ירושלים הבהיר גלנט: "ירושלים היא בירת ישראל הנצחית והמאוחדת. חוק ירושלים קיים ותקף ולי אין שום כוונה לשנות את זה".

בתשובה לשאלה של אחד הנוכחים בקהל, אם הוא יתמוך בקיצוץ של תקציב הביטחון, ענה גלנט: "מי שמצפה שנרד מעשרות מיליארדים למיליארדים בודדים מצפה למשהו שלא יקרה. (אני תומך) במסגרת שנתית עם צמצום מסוים. אם ניתן תקציב שנתי בחוק, לא בהצבעת ממשלה. נגיד לחמש שנים הבאות, המערכת תתייעל".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יו"ר כולנו משה כחלון בראיון לוואלה! חדשות. ראובן קסטרו
"מתנגד לחזרה לקווי 67'". כחלון/ראובן קסטרו

בריאיון שהעניק בשבוע שעבר לוואלה! חדשות פירט יו"ר "כולנו", משה כחלון, את החזון המדיני-ביטחוני שעומד בבסיס המפלגה. "אני מתנגד לחזרה לקווי 67'. אתמוך בהסכם שיכלול את ירושלים מאוחדת, ללא חזרת פליטים, ללא חזרה לגבולות 67' - הסכם שמחזק את ביטחונה של מדינת ישראל", אמר. לדבריו, "תנאי העל של מפלגת כולנו הוא חיזוק ביטחונה של מדינת ישראל".

בנוגע לסוגיות אזרחיות, הפתיע יו"ר כולנו כשענה לשאלה בנוגע לנישואים של בני זוג מאותו המין ואמר: "זה משהו שבאופן עקרוני אני יכול לחיות איתו בשלום". בנוגע לסוגיית הלגליזציה של סמים קלים אמר כי לפני שנתיים-שלוש כששאלו אותו, הוא אמר שעקרונית לא. "אנחנו רואים שכמה מדינות פתחו את זה. צריך לבחון את זה, לא להיבהל מזה, ואולי אפשר לאמץ את זה", אמר.

כחלון גם התייחס לאפשרות של הפעלת תחבורה ציבורית בשבת ואמר כי הוא תומך בכך וכי "מדובר בעניין חברתי מהמעלה הראשונה". עם זאת, הוא סייג את הדברים ואמר כי "מדובר בעניין לשלטון המקומי ולא לשלטון המרכזי".

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

(עדכון ראשון: 11:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully