וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טענות נגד ש"ס בהילולת הבבא סאלי: "עצרת בחירות זולה"

25.1.2015 / 15:51

פעילים של ש"ס מחלקים באירוע תפילות עם לוגו המפלגה ועלונים בשבחו של אריה דרעי, שאמור לנאום באירוע המרכזי הערב בנתיבות. עמותת חדו"ש: "ש"ס הופכת את קבר הבבא סאלי לפרזנטור"

הילולת הבבא סאלי נערכת היום (ראשון) במתחם קברו שבנתיבות זו השנה ה-31. בין עשרות האלפים שמגיעים למקום החל מליל אמש יש מי שמותח ביקורת על המארגנים ועל מפלגת ש"ס ש"ששדדו את ההילולה והפכו אותה לעצרת בחירות זולה".

עלונים של ש"ס בהילולת הבבא סאלי בנתיבות. יקי אדמקר, מערכת וואלה! NEWS
אחד העלונים שחולקו בהילולה/מערכת וואלה! NEWS, יקי אדמקר

הטענות מגיעות על רקע השתתפותם של יו"ר ש"ס אריה דרעי והרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף, המזוהה עם המפלגה, באירוע המרכזי שצפוי להתקיים הערב בנתיבות. דרעי ויוסף אמורים לנאום בפני רבבות המשתתפים. נוסף לכך, המפלגה הקימה אוהל שבו היא מחלקת תפילות שמתנוסס עליהן לוגו המפלגה ועלונים בשבחו של דרעי. התפילות קוראות להמשיך את דרכו של הרב עובדיה יוסף ויוצרות חיבור ברור בין התפילה על הקבר למפלגה.

לוואלה! חדשות נודע כי גם תחנת הרדיו "קול ברמה", שביקשה מהעירייה לשדר ממתחם הקבר, נענתה בשלילה. זאת, ככל הנראה בשל העובדה שהיא מזוהה יותר עם ח"כ אלי ישי. גורמים בעיר טענו בנוסף לכך, כי אנשיו של ישי ביקשו בימים האחרונים להציב אוהל או להכניס רכבי פעילות שקשורים במפלגתו החדשה, אך בקשה זו לא זכתה ליחס.

"ש"ס, שהקימה אוהל בחירות במקום, מבזה את אחד האירועים הדתיים הגדולים בישראל והופכת את קבר הבבא סאלי לפרזנטור של מערכת הבחירות שלה", טענו בעמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון. מנכ"ל העמותה, הרב עו"ד אורי רגב, אמר ש"בש"ס אוהבים מאוד להתלונן על פגיעה ברגשות דתיים. אבל מתברר שלמפלגה עצמה מותר לדרוך, לרמוס ולכתוש רגשות כאלו של משתתפי ההילולה, תומכי מפלגות אחרות, ובלבד שתקבל עוד כמה קולות. ניתן היה לצפות ממפלגה חרדית שתכבד את האירוע שכל כך קדוש לציבור המזרחי המסורתי". רגב הוסיף כי "נראה שמושג התפילה זול מאוד בעיניי המפלגה עד שהיא סבורה שנכון לשים עליה לוגו פוליטי".

עלונים של ש"ס בהילולת הבבא סאלי בנתיבות. יקי אדמקר, מערכת וואלה! NEWS
האוהל של ש"ס באתר בנתיבות/מערכת וואלה! NEWS, יקי אדמקר

הרב יהודה אבוחצירא, מנהל המוסדות שאחראי על הפקת ההילולה, אמר בתגובה לטענות: "דרעי הוא ידיד המשפחה שלנו בלי קשר לבחירות. אתה יודע כמה הילולות היו בצל הבחירות? זו לא הראשונה וזו כנראה גם לא תהיה האחרונה. לא מעניין אותנו פוליטיקה וזה שאנו עם ש"ס, זה ידוע. כל שנה שמים אוהל, מה, אלי ישי לא שם אוהל כשהוא היה בש"ס?". אבוחצירא טען כי מי שדאג לאוהל של המפלגה זה "סגן ראש העיר", ולדבריו, "מה שקורה בתחום האוהלים לא קשור אלינו".

מש"ס נמסר בתגובה: "תנועת ש"ס אינה אחראית כלל על האירוע. יו"ר התנועה אריה דרעי מגיע ביום ההילולה במשך שנים רבות. כולנו תפילה שביום מיוחד זה יעתיר הבבא סאלי לפני כיסא הכבוד בעבור כלל עם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully