וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל ההסלמה בצפון: נפתח הליך הגשת רשימות המפלגות

28.1.2015 / 16:00

בהליך ההרשמה שיימשך עד מחר בערב מפלגת "המחנה הציוני" הייתה הראשונה להציג את מועמדיה ואחריה הגיעו בין השאר עלה ירוק, ישראל ביתנו ונציגי הרשימה הערבית. "נהיה הסיעה השלישית או הרביעית בגדולה" אמר טיבי, "זהו רגע היסטורי"

צילום: מור שאולי, עריכה: טל רזניק

זמן קצר לפני התקרית החמורה בצפון, נפתח הבוקר (רביעי) במשכן הכנסת הליך הגשת רשימות המפלגות לכנסת ה-20. אחד אחרי השני החלו להגיע נציגי המפלגות ולהגיש את הרשימות הסופיות ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן. ההליך יינעל מחר בשעה 22:00.

ברגע האחרון נסגרה רשימת הליכוד: שוריינו שתי נשים

ראשון להופיע בפני הוועדה היה מזכ"ל מפלגת העבודה, ח"כ חיליק בר, שהגיש את רשימת "המחנה הציוני". "היום הוגשה הרשימה הטובה והראויה ביותר מכל המפלגות בישראל. אנחנו נרוץ תחת האותיות 'אמת' ושם הרשימה הוא 'המחנה הציוני בראשות יצחק הרצוג וציפי ליבני'", הודיע בר בחגיגיות. "מעתה כל חברי הרשימה מגויסים כאחד למשימה העיקרית והיא החלפת השלטון הכושל של נתניהו".

השופט יעקב שמעוני והמזכ"ל חיליק בר עוברים על תוצאות הבחירות, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"מעתה כל חברי הרשימה מגויסים כאחד למשימה העיקרית והיא החלפת השלטון הכושל של נתניהו". חיליק בר/ראובן קסטרו

אחמד טיבי, הגיע לבצע את ההרשמה עבור הרשימה הערבית המאוחדת, בה הוא ממוקם במקום הרביעי ואמר: "זהו רגע היסטורי – לראשונה כל המפלגות הערביות ברשימה משותפת. גם לפי הסקרים וגם לפי מה שמרגישים ברחוב – שיעור ההצבעה יעלה במובהק. אנו רוצים ששיתוף הפעולה ימשיך לעבוד. יש מי שלא רצה לראות אותנו בכנסת ולכן העלו את אחוז החסימה. אני מתכוון לישראל ביתנו. ועכשיו כל מליון שקל שמתגלה יורד להם מנדט ובסוף הם לא יעברו את אחוז החסימה נהיה הסיעה השלישית או הרביעית בגודלה וזה המצב החדש. המצב הופך למעניין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תמונות מהאולפן - רשימה ערבית מאוחדת. מגד גוזני
"ועכשיו כל מליון שקל שמתגלה יורד להם מנדט". טיבי עם דב חנין באולפן וואלה!/מגד גוזני

מאוחר יותר הגישה מפלגת "ישראל ביתנו" ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, את רשימת מועמדיה. את הרשימה הגישו יו"ר הסיעה, ח"כ רוברטס אילטוב וחברי הכנסת אורלי לוי-אבקסיס ואלכס מילר. לוי-אבקסיס אמרה עם מסירת הרשימה לוועדת הבחירות כי "ישראל ביתנו לא מציגה רשימה של אלופים וגנרלים אלא רשימה של לוחמים המייצגים הן את הפריפריה והן את המרכז, נשים לצד גברים, צעירים לצד בעלי ניסיון ציבורי רב, עולים לצד ותיקים ובאופן כללי את כל רבדי החברה הישראלית". לדבריה, זוהי רשימה של לוחמים שתדע לייצג את הציבור בצורה הטובה ביותר בין ועדות הכנסת ומשרדי הממשלה.

אורן ליבוביץ', יו"ר עלה ירוק, שהגיע לרשום את מפלגתו, אמר כי "מערכת הבחירות הגיע בהתרעה קצרה. בהחלט נעבור את אחוז החסימה שבגללו הרבה מפלגות לא רצות ובעקבות המיאוס מהמערכת הפוליטית".

עלה ירוק השיקה קמפיין: "נשרוף את אחוז החסימה"

"אנחנו לא מפלגה קטנה", הוסיף ליבוביץ, "הרשימה שלנו והמצע והמועמדים ראויים ביותר בהשוואה לכל מפלגה פוליטית. הבעיות וההבטחות לשלום ולסיפוח ולשבירת מינהל מקרקעי ישראל כנראה שלא יתממשו לא עד הבחירות הבאות ולא לאחר מכן. אנו דורשים פתרון יעיל ישים ופתיר שיקל על ההמונים ויפתור את העוול החברתי הגדול ביותר היום שהוא רדיפת צרכני הקנאביס".

אורלי לוי אבקסיס וסופה לנדבר בכנס הצגת רשימת ישראל ביתנו. טלי מאייר
"ישראל ביתנו לא מציגה רשימה של אלופים וגנרלים אלא רשימה של לוחמים המייצגים הן את הפריפריה והן את המרכז". אורלי לוי-אבקסיס בטקס הצגת הרשימה בשבוע שעבר/טלי מאייר

השם של מפלגת כולנו נמצא כעת בסכנה מאחר ומפלגת הברסלבים בעלת השם הדומה "כולנו חברים", נרשמה לפניהם. ועדת הבחירות עדיין לא הודיעה מה יהיה על מפלגתו של כחלון והאם הדבר ייחשב ל"הטעיית הבוחר".

עדכון ראשון: 13:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully