וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מכירים את הרצוג, לא אוהבים את לבני

על פי סקר וואלה! חדשות, המחנה הציוני מאבד שלושה מנדטים. שיחה על ראשי המפלגה עם קבוצת מיקוד, הכוללת 19 צעירים מרחבי הארץ, מספקת חלק מהתשובות לדעיכת המפלגה. צפו

מערכת וואלה!

הפעם הראשונה שלי – קבוצת המיקוד של וואלה! חדשות: 19 צעירים ממגזרים שונים ומכל רחבי הארץ, המצביעים לראשונה בבחירות הקרובות, הגיעו לאולפן וואלה! וענו על שאלות בנושא. בעזרת שלטים מיוחדים הם אף הביעו את תחושותיהם על קטעי וידאו הקשורים לבחירות. מה הם חושבים על נאום "המהפך" של יצחק הרצוג, אילו רגשות ציפי לבני עוררה בקבוצה, את מי מהשניים הם מעדיפים בראשות הממשלה, והאם יש להם סיכוי מול בנימין נתניהו? צפו בפרק מתוך קבוצת המיקוד.

סקר וואלה! חדשות: המחנה הציוני מאבד גובה, יש עתיד מתחזקת

צפו: מה חושבים חברי הקבוצה על בנט ההיפסטר?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברי קבוצת המיקוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוחרים הצעירים התבקשו להגדיר את ראשי המחנה הציוני, יצחק הרצוג וציפי לבני, במילה אחת. חלק ניכר מקבוצת המיקוד לא ידע כלל מה לומר על הרצוג. על ציפי לבני, לעומת זאת, היה להם הרבה מה לומר, אבל בעיקר דברים לא חיוביים כמו "לא יציבה" ו"לא החלטית".

מיטשל ברק, מייסד מכון המחקר "כיוון", שערך את קבוצת המיקוד, סיפר על הממצאים. "המשתתפים סימנו את דעתם על כל אחד מהמנהיגים ובשקלול של התוצאות ראינו שלבני קיבלה את הדירוג השלילי הכי גבוה". כמו כן התייחס ברק לתשובתם המפתיעה על השאלה מי מהשניים מתאים יותר לתפקיד ראש הממשלה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההסתייגות של המשתתפים מלבני לא אפיינה רק את מצביעי הימין, אלא אף את אלה שזיהו את עצמם מבעוד מועד כמצביעי שמאל. חברי קבוצת המיקוד צפו בסרטון קצר ובו הופעות של הרצוג ולבני בתקופה האחרונה וסימנו בעזרת שלטים מיוחדים אם הם מסכימים עם מה שמוצג לפניהם.

כצפוי, הגרף המייצג את מצביעי הימין ירד לכל אורך הסרטון. הגרף המייצג את תומכי השמאל החל לטפס כאשר הרצוג דיבר. כאשר לבני הופיעה, לעומת זאת, מגמת העלייה נפסקה ואף נצפתה ירידה. בעת הופעתה של שרת המשפטים לשעבר בתכנית "מצב האומה" נצפתה ירידה דרמטית בשני הגרפים – זה המייצג את תומכי הימין וזה המייצג את תומכי השמאל. מתברר, לפחות על פי קבוצת המיקוד, כי אמירתה העוקצנית כלפי נתניהו לפיה היא והרצוג יורידו "ביחד את הזבל" לא עשתה לה טוב.

איך מגיבים מצביעי שמאל כשלבני מדברת ב"מצב האומה"?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
50-0 תגובה שלילית לסרטון, 100-50 תגובה חיובית/מערכת וואלה!, צילום מסך

קבוצת מיקוד ממוחשבת היא כלי מוכר של מחקר איכותני לזיהוי עמדות ותפישות בחברה, המאפשר לתרגם תחושות ומחשבות של חבריה לגרפים מתמטיים. בניגוד לסקר, כלי כמותי שנועד לנבא תוצאות ומגמות בכלל האוכלוסייה, מטרתה העיקרית של קבוצת המיקוד היא לבחון רגשות ועמדות. חברי הקבוצה של וואלה! הם 19 צעירים בני 20-18, שמצביעים לראשונה בבחירות לכנסת ה-20, וכן אישה בשנות ה-40 לחייה שהצהירה כי תלך לראשונה אל הקלפי בבחירות 2015.

מדובר בקבוצה הטרוגנית מכל רחבי הארץ: מחציתם מגדירים את עצמם כמצביעי שמאל ומחציתם כמצביעי ימין, והם נחלקת כמעט שווה בשווה בין נשים וגברים. בין היתר כוללת הקבוצה דתיים, חילוניים, ערבים ונציגי דור שני לעולים. ההצבעה באולפן נעשתה ביום שלישי, ה-27 בינואר, כחודש וחצי לפני הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully