וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו? "אכפת לו רק מהכיסא, אבל הוא ראש הממשלה הבא"

קבוצת מיקוד מיוחדת הכוללת 19 צעירים מכל רחבי הארץ שיצביעו בפעם הראשונה, הגיעה לאולפן וואלה! חדשות והביעה את דעתה על ראש הממשלה. צפו בניתוח התוצאות המפתיעות

מערכת וואלה!

הפעם הראשונה שלי - קבוצת המיקוד של וואלה! חדשות: 19 צעירים מרחבי הארץ המצביעים לראשונה בבחירות הגיעו לאולפן וואלה! וענו על שאלות בנושא. בעזרת שלטים מיוחדים הם הביעו את תחושותיהם בזמן אמת על קטעי וידאו הקשורים לבחירות. מה הם חושבים על ההתייצבות של נתניהו בשורה הראשונה בפריז, מה דעתם על הסרטונים הלועגים יצחק הרצוג וציפי לבני ואילו סיכויים הם מנבאים למתמודדים נגד ראש הממשלה המכהן?

לכל הפרקים של "הפעם הראשונה שלי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברי קבוצת המיקוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיטשל ברק, מייסד מכון המחקר "כיוון" שערך את קבוצת המיקוד, סיפר על הממצאים. "בשאלה מי מתאים להיות ראש ממשלה, רוב הקבוצה מצביעה על נתניהו", סיפר. "מבין שבעת המועמדים שהצבנו בפניהם הוא מוביל בפער משמעותי: 56% מאמינים שנתניהו הוא המתאים ביותר, ואילו הרצוג מדורג אחריו עם 22% בלבד".

זאת ועוד, סבורים חברי הקבוצה כי נתניהו הוא אכן זה שירכיב את הממשלה. כך, גם כאשר חברי הקבוצה נשאלו מי לדעתם ירכיב את הממשלה, ללא קשר לדעתם הפוליטית, יותר ממחצית מהם הצביעו על נתניהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתונים אלה אינם מעידים בהכרח על הערכה או שביעות רצון מראש הממשלה המכהן. הקבוצה נחלקה בשאלה: "האם דעתך על נתניהו חיובית או שלילית?", ולצד צעירים שטענו כי הוא מתפקד היטב, נשמעו אמירות כמו "אכפת לו רק מהכיסא".

ברק הוסיף על כך: "גם אלה שלא תומכים בנתניהו הודו שככל הנראה הוא יכהן כראש ממשלה גם בקדנציה הבאה, פשוט כי אין מישהו אחר".

"התחושות כלפי נתניהו היו מאוד חלוקות ומקוטבות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
50-0 תגובה שלילית לסרטון, 100-50 תגובה חיובית/מערכת וואלה!, צילום מסך

קבוצת מיקוד ממוחשבת היא כלי מחקר איכותני יעיל לזיהוי עמדות ותפישות בחברה, המאפשר לתרגם תחושות ומחשבות של חבריה לגרפים מתמטיים. בניגוד לסקר שהינו כלי סטטיסטי-כמותי שנועד לנבא תוצאות ומגמות בכלל האוכלוסייה, מטרתה העיקרית של קבוצת המיקוד היא לבחון רגשות ועמדות. חברי קבוצת המיקוד הם 19 צעירים בני 20-18, שמצביעים לראשונה בבחירות לכנסת ה-20, וכן אישה בשנות ה-40 לחייה שהצהירה כי תלך לראשונה אל הקלפי בבחירות 2015.

מדובר בקבוצה הטרוגנית מכל רחבי הארץ: מחציתה מגדירה את עצמה כמצביעי שמאל ומחציתה מצביעי ימין, והיא נחלקת כמעט שווה בשווה בין נשים וגברים. בין היתר היא כוללת דתיים, חילוניים, ערבים ונציגי דור שני לעולים. ההצבעה באולפן נעשתה ביום שלישי, 27 בינואר, כחודש וחצי לפני הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully