וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחנה הציוני: "נתמוך גם בפסילה של זועבי וגם של מרזל"

עמרי נחמיאס ואמיר תיבון

5.2.2015 / 21:00

ועדת הבחירות דנה בימים אלה בעתירת ישראל ביתנו והליכוד נגד התמודדותה של זועבי שאמרה בתגובה כי מדובר ב"ביזוי המשחק הדמוקרטי". הרשימה הצטרפה גם לעתירה נגד מרזל בטענה כי "שני המועמדים קיצוניים"

נציג המחנה הציוני בוועדת הבחירות המרכזית, חבר הכנסת איתן כבל, צפוי לתמוך בפסילתה של חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) מהתמודדות בבחירות הנידונה בימים אלה בוועדת הבחירות המרכזית – כך אישרו הערב (חמישי) גורמים במפלגה. בנוסף, חתמה היום רשימת המחנה הציוני על העתירה של המטה למאבק בגזענות לוועדת הבחירות המרכזית, לפסילת מועמדותו של ברוך מרזל ברשימת "יחד" לכנסת.

חנין זועבי הרצוג ולבני. ניב אהרונסון וערן גילווארג, עיבוד תמונה
בכל זאת מצאו מכנה משותף עם נתניהו. הרצוג ולבני, ומצד שני זועבי/עיבוד תמונה, ניב אהרונסון וערן גילווארג

ברשימה המשותפת, שם ממוקמת זועבי במקום השביעי, הגיבו ואמרו כי "הימין עושה מאמץ גדול מאוד לדחוק את האזרחים הערבים החוצה מהפוליטיקה. מצער לראות כוחות מהמרכז הפוליטי נגררים למקום האפל הזה". עוד נמסר מהרשימה כי היא "תעשה מאמץ גדול כדי שבבחירות האלה תינתן תשובה דמוקרטית חזקה של ציבור רחב, של האוכלוסייה הערבית ושל כוחות דמוקרטיים יהודים".

כותרות אחרונות בוואלה! בחירות:
כחלון על נתניהו: "הבטיח יונה, קיבלתם זית"
מה באמת כתבו הפוליטיקאים בפייסבוק השבוע?
תכירו: האשה הראשונה של הרשימה הערבית המשותפת

מטעמה של זועבי, נגד התמודדותה עתרו ישראל ביתנו והליכוד, נמסר: "עוד בטרם ישבו בממשלת אחדות או דנים בהבדלים הפוליטיים ביניהם, רואים שהמחנה הימני והמחנה הציוני, שותפים לאותה תפיסת עולם אנטי דמוקרטית, שניהם מבזים את כללי היסוד של המשחק הדמוקרטי".

במחנה הציוני הסבירו: "מדובר במועמדים קיצוניים משני צדי המתרס הפוליטי, שפעילותם נוטפת הסתה, גזענות ושנאה, עד כדי פגיעה בדמוקרטיה. זועבי חצתה את כל הקווים האדומים של הסובלנות והדמוקרטיה, ומרזל, מנגד, שייך לפלג הקיצוני, האלים והמסוכן של הימין הקיצוני, שמסכן את מרקם היחסים שבינינו לבין אזרחי ישראל הערבים. שני אלה מקומם אינו בכנסת ישראל".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בכנס הצגת רשימת ישראל ביתנו. טלי מאייר
מגיש העתירה: יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן/טלי מאייר

לפני שבוע הגישה מפלגת ישראל ביתנו עתירה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, בדרישה לפסול את התמודדותה של זועבי (בל"ד) בבחירות לכנסת ה-20. בעתירה שהגיש ח"כ אלכס מילר נטען כי תמיכתה של זועבי במאבק מזוין נגד מדינת ישראל ושלילת קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית הם הפרה בוטה של חוק יסוד: הכנסת. העתירה זכתה לתמיכתם של חברי הליכוד, הבית היהודי וש"ס.

בבחירות לכנסת ה-18 הגישה ישראל ביתנו עתירה בדרישה לפסול את רשימת בל"ד כולה מלהתמודד לכנסת. ועדת הבחירות המרכזית בראשותו של השופט אליעזר ריבלין קיבלה את העתירה, אך בג"ץ ביטל את ההחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully