וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה קמפיין הרשימה המשותפת? "לא מסכימים על התוכן"

8.2.2015 / 16:45

בל"ד, חד"ש ורע"מ-תע"ל מתקשות לגבש אמירה אחידה שתוביל את מסע הבחירות שלהן שתפקידו בין השאר להעלות את אחוז ההצבעה במגזר הערבי. "יש מחלוקות אפילו על הלוגו", סיפר אחד הח"כים לוואלה!

שבועיים אחרי שהודיעו בחגיגיות על ריצה משותפת בבחירות, המפלגות הערביות מתקשות למצוא קול משותף שיוביל את קמפיין הבחירות שלהן. בסוף השבוע האחרון פורסמו לראשונה בעיתונות הערבית מודעות של הרשימה המשותפת תחת הכותרת "רצון העם", אולם בערים הערביות והמעורבות אין עדיין שלטי חוצות של הרשימה וברחוב הערבי לא מורגשת כל פעילות ציבורית שלה לעידוד ההצבעה בבחירות.

תמונות מהאולפן - רשימה ערבית מאוחדת. מגד גוזני
שלושה ממובילי "הרשימה המשותפת" באולפן וואלה! חדשות. דב חנין, אחמד טיבי וג'מאל זחאלקה/מגד גוזני

חברי כנסת משתי מפלגות שמעורבות באיחוד אמרו לוואלה! חדשות כי הקמפיין המשותף אמור להתחיל לקבל נראות בימים הקרובים, אך הודו כי ישנם קשיים בגיבושו. אחד מהם אמר כי הסיבה העיקרית לעיכוב היא שאיחוד הרשימות עצמו נדחה והתעכב מעבר למה שתוכנן, ולכן רק עתה מגיעים לשלב של תכנון הקמפיין. חבר כנסת אחר אמר כי ישנן מחלוקות על התוכן של הקמפיין המשותף, עד לרמה של חוסר הסכמה על הלוגו של הרשימה המשותפת.

הרשימה המשותפת תשקול להמליץ על הרצוג

"יש לנו קצת יותר מחודש להעלות באופן דרמטי את אחוז ההצבעה ברחוב הערבי, ולנסות לגייס תמיכה גם ממצביעי שמאל יהודים. כל יום שעובר ואנחנו לא נמצאים ברחובות הוא יום מבוזבז", אמר אחד השותפים למהלך האיחוד. היום (ראשון) בשעות הצהריים נערכה בתל אביב ישיבה של המפלגות בניסיון לשים קץ למחלוקות. הם שואפים להתחיל להריץ את הקמפיין כבר מאמצע השבוע הנוכחי.

עוד על הנושא בוואלה! בחירות:
המחנה הציוני: "נתמוך גם בפסילה של זועבי וגם של מרזל"
צו מניעה לליברמן: לא יוכל לחלק גיליונות של שרלי הבדו
היסטוריה במגזר: הרשימות הערביות ירוצו יחד בבחירות

למרות הקשיים בהנעת הקמפיין, ברשימה המשותפת שואבים עידוד ממה שהם מתארים כ"מגמת עלייה בסקרים", ובעיקר מסקרים פנימיים במגזר הערבי המצביעים על עלייה בכמות האנשים שמתכוונים להצביע. בבחירות הקודמות הצביעו רק כ-56% מאזרחי ישראל הערבים, ואילו ברשימה המשותפת מקווים להוציא כ-70% מהציבור הערבי לקלפיות ב-17 במרץ.

במקביל, נראה כי בהיעדר מסר משותף, כל מפלגה ממשיכה להדגיש את המסרים שלה. ח"כ אחמד טיבי מתע"ל, שממוקם במקום הרביעי ברשימה המשותפת, העלה בסוף השבוע לעמוד הפייסבוק שלו כרזות החתומות על ידי מפלגתו בלבד (ללא קשר לרשימה המשותפת), אשר קראו תיגר על שמותיהם העבריים של מקומות ויישובים בארץ. כך למשל, באחת הכרזות נכתב "לא הר הבית – מסגד אלאקצא", ואילו בכרזה אחרת מופיע שלט דרכים בעברית עם שמו של מושב אחיהוד, ומתחתיו כתוב בערבית שמו של הכפר הערבי אל-בירווה, ששכן במקום עד למלחמת העצמאות.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully