וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בעימות בין זחאלקה לרגב: "תתביישי לך, תת-רמה מוסרית"

הדיון, שבו השתתפו שני חברי הכנסת באירוע "בחירות על הבר" בתל אביב, יצא משליטה ברגע שאמרה רגב לזחאלקה כי הוא רוצה "לחסל את מדינת ישראל כמדינה יהודית". זאת בתגובה לדבריו כי "ישראל לא צריכה להיות שייכת ליהודים"

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

עימות קולני נרשם אמש (שלישי) בין יו"ר בל"ד וחבר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה, לח"כ מירי רגב (ליכוד) במועדון האוזן בר בתל אביב, שם נערך ערב "בחירות על הבר". לאחר כ-20 דקות שבהן דנו השניים בזכות הייצוג של הציבור הערבי בכנסת, כמעט והופסק הדיון שיצא מכלל שליטה.

"ישראל לא צריכה להיות שייכת ליהודים, אלא לכלל האזרחים, בלי גזענות, בשוויון מלא", אמר זחאלקה, אז קטעה רגב את דבריו, "תרגמה" אותם למילותיה, ואמרה, "זחאלקה אומר בעצם 'אני רוצה לחסל את מדינת ישראל כמדינה יהודית'". בשלב זה התערבה המראיינת, ליאת רון, שפנתה לרגב וביקשה ממנה "להעמיד את הדברים על דיוקם".

אלא שחברי הכנסת המשיכו בחילופי הדברים ואף החריפו את הטון. "אתה בעד טרור", צעקה רגב לעבר זחאלקה, שאמר בתגובה, "יש לי עליונות מוסרית עליך, בבקשה תגני את הריגת 400 ילדים פלסטיניים", כשהוא מתייחס למבצע "צוק איתן". רגב סירבה לבקשתו וחזרה ואמרה כי "צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם". בעקבות הצעקות הרמות נעמדה רון מאחורי השניים וניסתה להרגיע את הרוחות בחוסר הצלחה כשהקהל מלבה כל אמירה של השניים במחיאות כפיים וקריאות בוז.

בחירות 2015 || כל הסיפורים החמים:
מבוכה במחנה הציוני: פיטרו את מנהלי הקמפיין - ופרסמו הכחשה
בניגוד להבטחת כץ: משרד התחבורה לא מטפל בכל הכבישים האדומים
ח"כ מאיר כהן פרסם הצהרת הון: נאמד ב-4.3 מיליון שקלים

ח"כ זחאלקה לח"כ רגב: "תתביישי לך! תת רמה אנושית!". יותם רונן
"ישראל לא צריכה להיות שייכת ליהודים". זחאלקה ורגב, אמש/יותם רונן

"אני רוצה לגנות את חמאס שיורה מתוך מרכזי ערים", אמרה רגב. "וזה מצדיק הרג 2,000 אנשים? תתביישי לך! תת-רמה מוסרית!", השיב זחאלקה. "תתבייש לך, אתה תומך בחמאס. אין לך מוסר", המשיכה רגב. אלו היו המלים האחרונות של השניים בטרם עבר הדיון לפרשת הטיסות הממומנות של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפני שיצא מכלל שליטה, החל הערב בדיון על האפשרות שיימנע מח"כ חנין זועבי, חברת מפלגתו של זחאלקה, לרוץ בבחירות הקרובות. "אני מצפה שהיועץ המשפטי יחווה את דעתו נגד הפסילה ואני מצפה מפוליטיקאים הגונים שלא יתגרו בבג"ץ ולא יפסלו את ח"כ חנין זועבי", אמר זחאלקה שהוסיף כי "זו כבר לא התגרות בחנין זועבי, אלא בזכות הייצוג של הציבור הערבי".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
חברי ועידת בל"ד בבחירות לרשימת המפלגה 17.1.2015. ערן גילווארג
"חנין זועבי חייבת להיפסל והחסינות שלה צריכה להיות מוסרת"/ערן גילווארג

לאחר מכן אמרה רגב כי "חנין זועבי חייבת להיפסל והחסינות שלה צריכה להיות מוסרת". הקהל הגיב לדבריה בקריאות "בוז, בוז", אז פנתה רגב לקהל ואמרה: "הבנתי אתכם, כל הארגוני זכויות אדם למיניהם". רגב לא חדלה, והוסיפה כי היא "מקווה שהיועמ"ש יעשה סדר, יבהיר לחברת הכנסת זועבי ולשכמותה שאין מקום להסתה, לדה-לגיטימציה ולאנשים שנותנים יד לטרור. הגיע הזמן להבין שהדמוקרטיה היא לא אנרכיה".

שר החוץ אביגדור ליברמן ועמיתו הרוסי סרגיי לברוב – מוסקבה, 26 בינואר 2015. AP
ותודה לליברמן שהעלה את אחוז החסימה/AP

רגב הדגישה כי היא רוצה שהייצוג של הערבים בכנסת "יהיה של אלה שדואגים לערביי ישראל, לא לפלסטינים", אז ביקשה ממנה המראיינת לנקוב בשם של ח"כ ערבי שהיא מרגישה עמו בנוח. "לצערי חברי הכנסת הערבים הם קיצוניים", אמרה רגב ולא נקבה בשום שם. לאחר מכן ניתנה לזחאלקה זכות הדיבור שאמר כי הוא "מציע לח"כ מירי רגב להירגע". רגב השיבה שהיא "מאוד רגועה".

בדיון על העלאת אחוז החסימה הודה זחאלקה לשר החוץ אביגדור ליברמן, ואמר לקהל כי "במקום 11 ח"כים ערבים שהכעיסו אותה יהיו בבחירות הבאות 15, אז שתביא ואליום או גלולות אחרות לכנסת כדי שתהיה רגועה, כי יהיו 15".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully