וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי כי"ל שרפו את תעודות החבר בליכוד; "בוגדת שנים בעובדים"

11.2.2015 / 11:58

17 מעובדי "תרכובות ברום" הם חברי מרכז ומאות מהעובדים הם מתפקדים שהצביעו למפלגה כל חייהם. אבל התעלמות של ראש הממשלה, לדבריהם, מהפיטורים הקרבים, הביאה אותם לנקודת שבירה. "אבכה בקלפי, אבל לא אבחר בתנועה שהייתה הבית שלי"

צילום: שי מכלוף, עריכה: קשת סידי

העצב ניכר היום (רביעי) בעיניהם של עובדי "תרכובות ברום" מקבוצת כי"ל במאהל המחאה בבאר שבע. עשרות שנים הם חברים במפלגת הליכוד, שהייתה חלק בלתי נפרד מחייהם, אבל היום הם החליטו לעזוב את הבית, לשרוף את תעודות החבר ולא לשים פתק "מחל" בבחירות הקרובות.

מאות מעובדי "תרכובות ברום", בהם 140 המפוטרים, הם חברי ליכוד, ו-17 מהם חברי מרכז הליכוד. בימים האחרונים רבים מהם מלאים בביקורת כלפי מפלגתו של ראש הממשלה, ש"מתעלמת מהמאבק וממלאת פיה מים". חברת הכנסת מירי רגב, שזכתה לקבלת פנים קשה במיוחד אתמול במאהל, היא רק עדות אחת לכך. לדבריהם, קיימים אלפי מתפקדים למפלגה בכל קבוצת כיל, אותם הם מתכוונים לשכנע אישית שלא להצביע למפלגת השלטון.

"היום אנחנו נמצא את עצמנו מצביעים למפלגות אחרות וחלקנו אף נלך רחוק עד כדי מפלגת העבודה", אומרים עובדי "תרכובות ברום", שאף מתכננים לעמוד ביום הבחירות ליד קלפיות הדרום ולשכנע מצביעים לא לתת את קולם לליכוד.

בחירות 2015 || כתבות אחרונות:
צפו בעימות בין זחאלקה לרגב: "תתביישי לך, את תת-רמה"
המחנה הציוני במתקפה ישירה: "רק פראייר מצביע נתניהו"
"יש עתיד" העלתה לרשת את "הסרטון האנטי ויראלי", והוא מעולה

"יש לנו 17 חברי מרכז במפעלי הברום. כל חברי הכנסת באים לפה אבל רק הליכוד לא"

אחד מהמאוכזבים הבולטים הוא יו"ר הוועד, אבנר בן סניור, חבר מרכז ליכוד שפקד, לדבריו, יותר מ-700 מעובדי המפעל למפלגה. גם חברו, יו"ר ועד מפעלי ים המלח ארמונד לנקרי, פקד מאות מעובדי המפעל לליכוד, כדי שבעת צרה הם יעמדו לצדם. במשך שנים נחשבו לנקרי ובן סניור לאנשים החזקים של הליכוד בדרום. ברצותם הם יעלו מועמדים לעשירייה הראשונה, ומנגד ידחקו אחרים.

"הם נטשו אותנו", אומר היום בן סניור. "מאז שהתחלתי לבחור אני בליכוד. יש לנו 17 חברי מרכז במפעלי הברום. כל חברי הכנסת באים לפה אבל רק הליכוד לא. ביבי שכח אותנו, טלפון אחד שלו לעידן עופר והכל מסתדר. אני מרגיש מושפל. זאת הפעם הראשונה שלא אצביע לליכוד. זה קשה לי מאוד, אבל זה המצב".

הפגנה של עובדי תרכובות ברום ברמת חובב, ינואר 2015. שי מכלוף, צילום מסך
"אני מרגיש מושפל". הפגנה של עובדי תרכובות ברמת חובב, בשבוע שעבר/צילום מסך, שי מכלוף

לא רק לאבנר קשה לעזוב את הליכוד. שמואל וקנין, חבר מרכז קרע היום את התעודה. "הפעם החלטתי: רק לא ליכוד. אני אבכה בקלפי, אבל לא אבחר בתנועה שהייתה הבית שלי, לא עוד".

שמעון פרץ הוא חבר מרכז ליכוד כבר עשור. גם הוא החליט שסיים את דרכו במפלגה שהייתה ביתו הפוליטי במשך עשרות שנים. "לא רק שלא אצביע, גם אשכנע אנשים אחרים לא להצביע עבור הליכוד. כל מערכת בחירות אנחנו רצים בשביל הליכוד, לא עוד. הם איכזבו אותנו. היד שלי בקלפי תרעד אבל הם לא יזכו לקבל את קולי".

"הליכוד כבר מזמן לא מפלגה חברתית, הייתי איש ליכוד אבל הפעם הקול שלי ילך למפלגה אחרת", מוסיף רונן בן סניור, חבר מרכז ליכוד. "הוא בגד בנו. גם אשתי חברת מרכז ליכוד אבל אנחנו גמרנו איתם".

מהמחנה הציוני אמרו בתגובה: "הליכוד שבגד בדרכו של בגין, בדרכו של ז'בוטינסקי בוגד כבר שש שנים בעובדים, באנשים שעובדים למחייתם, באנשים שמפרנסים משפחות. ביבי הוביל את האזרחים לייאוש ולאבד תקווה שאפשר לחיות פה חיים מכובדים - היום עובדי כי"ל מפסיקים להיות הפראיירים של ביבי! הם מסתכלים לביבי בעיניים ואומרים לו את מה שאזרחיות ואזרחי ישראל יגידו לו בעוד חודש: שש שנים איתך הספיקו לנו, לך הביתה".


בהכנת הידיעה השתתף עמרי נחמיאס

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully