וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטון ה"הר שטירמר": בשמאל מגנים, בימין מתנערים

15.2.2015 / 12:50

בפורום סגור של בכירים במועצת יש"ע אמר ראש עיריית אריאל כי הוא מציע לכל ראשי ההתישבות להתנער מוועד מתיישבי השומרון שאחראי על הסרטון. מרצ פנו ליועמ"ש בבקשה לחקור האם מדובר בהסתה

מתוך ערוץ היוטיוב של ועד מתיישבי השומרון

בעקבות הסרטון שפורסם אמש (שבת) על ידי ועד מתיישבי השומרון, שתוקף את ארגוני השמאל ומשווה אותם ליהודים תאבי בצע שמנסים לשתף פעולה עם האירופאים, המוצגים כנאצים, תקפו היום בכירים במועצת יש"ע וראשי התנחלויות את ועד המתיישבים. בפורום סגור, שתכנים מתוך דיוניו הגיעו לידי וואלה חדשות, אמר אלי שבירו, ראש עיריית אריאל, כי הוא מוצא את הסרטון: "מזעזע" והוסיף: "זה מה שקורה כאשר מספר אנשים שאף אחד לא בחר בהם קוראים לעצמם ועד מתיישבי השומרון. אני מזמן התנערתי מהם ואני מציע לכל ראשי ההתיישבות שנבחרו לעשות זאת". משה פלד, חבר הנהלת מועצת יש"ע, כתב גם הוא: "אני מזועזע. איני יכול להאמין שזה יצא מוועד מתיישבי השומרון, חרפה".

סרטון של ועד מתיישבי השומרון מעורר זעם ברשת

דני דיין, לשעבר יו"ר מועצת יש"ע מסר: "הסרטון החדש של ועד מתיישבי השומרון הוא בעיני זוועתי. הוא ידבק בנו". דיין התבטא בחשבון הטוויטר שלו, וכתב כי "כמתיישב השומרון מזה 26 שנה, אני מצהיר שהגוף המתקרא 'ועד מתיישבי השומרון' אינו מייצג אותי. אני בטוח שזה נכון לגבי רוב גדול של מתיישבי השומרון". ממפלגת הבית היהודי נמסר בתגובה לסרטון כי "מדובר בסרטון מיותר, המטרה ראויה הדרך הייתה צריכה להיות אחרת". גם המועצה האזורית שומרון, הגוף שהקים ומממן את הוועד, הכחיש קשר לסרטון ומסר כי "הסרטון המדובר לא קשור למועצה האזורית שומרון ואינו על דעתנו".

כותרות אחרונות בוואלה! בחירות:
דירה סודית ודופלקס בצפון תל אביב: כך חיים הח"כים שלנו
דיסקין על סרטון דאעש של הליכוד: "נתניהו איבד בושה"
על רקע הדשדוש: ראובן אדלר ינהל את קמפיין המחנה הציוני

דני דיין מצביע באלון שבות בפריימריז לבית היהודי, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"כמתיישב השומרון מזה 26 שנה, אני מצהיר שהגוף המתקרא 'ועד מתיישבי השומרון' אינו מייצג אותי". דני דיין/ראובן קסטרו

גם מרצ ו"שלום עכשיו" גינו את הסרטון ואף פנו ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה לבדוק את החשד כי הסרטון נגוע בהסתה. משלום עכשיו נמסר כי "סרטון ההסתה שמומן כולו מכספי ציבור ומסתיים בדמות תלויה על עץ הוא מעשה הסתה נוסח גבלס שיכול להביא לשפיכות דמים ולרצח פוליטי נוסף".

שני המועמדים לכנסת מטעם מפלגת מרצ מוסי רז וגבי לסקי פנו הבוקר לוינשטיין, וביקשו ממנו להורות על פתיחת חקירה נגד ועד מתיישבי השומרון, ונגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בגין סרטון הליכוד המציג לוחמים של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). לטענתם, הסרטונים מאשימים את השמאל בטרור. "חופש הביטוי יקר ללבנו אך לא בזאת מדובר הפעם, כי אם בהתבטאויות מסוכנות, אשר להן, כך לימדה אותנו ההיסטוריה, עשויות להיות השלכות מסוכנות ומטרידות", כתבו השניים בפנייתם.

יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, מסר בתגובה: "בשנים האחרונות הולכת וגוברת תמיכת גופים וממשלות זרות בארגוני השמאל הקיצוני בישראל. מדובר בממשלות זרות, שכל מטרתן להרוס את חיי היהודים בארץ ישראל בכלל ומעבר לקו הירוק בפרט וממנות אותם במאות מיליוני אירו. מטרת הסרטון להבהיר כי במקרה הטוב ארגוני השמאל הישראלים מתנהגים כאדיוטים שימושיים בשירות האנטישמיות המודרנית. במקרה הרע, הם פועלים במודע להשמדת מדינת ישראל כביתו הלאומי של העם היהודי".

לפניות לכתב: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully