וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לדרעי: רב ספרדי בכיר המזוהה עם ש"ס יתמוך בישי

17.2.2015 / 17:53

יורם אברג'ל העומד בראש כוללים ספרדיים מהגדולות בישראל קרא לחסידיו להצביע למפלגת "יחד", לאחר שנים שהיה מזוהה עם מפלגתו של דרעי. בהודעתו רמז על לחצים שהפעילו עליו מקורבי יו"ר ש"ס

דרעי וישי נפגשו: "בוחנים דרכים לשמור על ש"ס". עומר מירון
חזית נוספת בין אלי ישי לאריה דרעי/עומר מירון

ש"ס מתקשה לשמור על כוחה בציבור החרדי-ספרדי: חודש לפני הבחירות, הודיע היום (שלישי) הרב יורם אברג'ל, אחד מבכירי הרבנים בדרום הארץ, כי הוא תומך במפלגת "יחד" של ח"כ אלי ישי. משמעות הכרזתו של אברג'ל, שאמר את הדברים לתלמידיו וחסידיו, היא הסרת תמיכתו במפלגה הספרדית לאחר שנים. אברג'ל הוא מהבולטים שברבני ש"ס ועומד בראש קהילה גדולה של בחורי ישיבה, אברכים ובני משפחותיהם.

כך נכתב במכתב שפרסם היום אברג'ל לחסידיו: "אין שמחה כהתרת הספיקות ומאחר שרבבות בוחרים מסופקים מה דעתי לבחירות אלו של שנת התשע"ה, הרינו להשיב כי אני מצביע לתנועת יחד בראשותו של הגאון העצום רבנו מאיר מאזוז (פטרונו הרוחני של ישי- י"א) וחשוב לחזק את ידיו מתוך שמחה ואחדות, ולהצביע יחד".

לקריאה נוספת:
המקובל איים: מי שלא יצביע ש"ס - יעוף מהישיבה
צפו: פעילי ש"ס הזמינו אמבולנסים כדי לפוצץ כנס של "יחד"
קמפיין הזעם של דרעי: "ניקח מהעשירים משדרות רוטשילד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אברג'ל ודרעי בימים יפים יותר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אברג'ל גם רמז במכתבו ללחצים שהופעלו עליו מגורמים המקורבים לש"ס והיו"ר אריה דרעי. "אבקש מחברי מתנועת ש"ס שיקחו את שיקוליי בהבנה ובשמחה", כתב. "לאחר יום הבחירות נעשה הכול כדי לאחד את השורות ולנהוג בשיתוף פעולה למען כבוד שמיים, כי מטרה אחת היא לנו - לשמח את מרן שכל ימיו אהב את האחדות וחיזוק המסורת בכל שכבות העם".

רבנים ספרדים בכירים לצד ישי: "נתמוך בו אם יפרוש מש"ס"

פרישתו של הרב המוערך היא כאמור מכה קשה לש"ס, שיורדת בשבועיים האחרונים בסקרים. אברג'ל, ראש קהילת "רב פעלים", עומד בראש רשת של כוללים ספרדיים, מהגדולות בארץ, עם אלפי נפשות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תומכי הרב יורם אברג'ל הפגינו בירושלים נגד מעצרו, נובמבר 2013. טלי מאייר
הפגנה של חסידי הרב אברג'ל מחוץ למשרדי ש"ס, נובמבר 2013/טלי מאייר

בין דרעי וישי התנהל מאבק על תמיכתו של אברג'ל בבחירות הקרובות. יחסיו של הרב עם דרעי ככל הנראה לא תרמו רבות לסיכוייה של ש"ס לזכות בתמיכתו. הסיבה נעוצה בעיקר בתקופת הבחירות לרשויות המקומיות, אז אברג'ל נחשד בכך שניסה לסחוט את "הרנטגן", הרב יעקב ישראל איפרגן, דרך איש העולם התחתון המקורב אליו, שלום דומרני. לבסוף, אברג'ל שוחרר בלא כלום.

באותם ימים, לא מיהר דרעי לגבות את אברג'ל. בתגובה, קבוצה גדולה של תלמידיו הפגינו מחוץ למשרדי ש"ס. כלפי חוץ היה נראה שיחסיו של דרעי עם אברג'ל טובים, אך ישי, שזכה כנראה לאהדה רבה יותר אצל הרב וחסידיו, קיבל לבסוף את תמיכתו.

אתמול פורסם בוואלה חדשות כי גורם בכיר המעורב בפעילות הבחירות של ש"ס פנה שלשום לחלק מבני המשפחה של המנהיג הרוחני לשעבר של התנועה, הרב עובדיה יוסף המנוח, בבקשה לקבל חומרים מתועדים מחייו - אולם משפחתו סירבה לעשות זאת. המפלגה ביקשה לעשות שימוש בקטעי הארכיון לצורך הפקת סרטון לקמפיין במגזר החרדי, אולם לאור המתיחות הקיימת עם יו"ר ש"ס, אריה דרעי, החליטה המשפחה שלא לשתף פעולה.

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully