וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט נפרד מאורבך בישיבת אבל: "אורי היה פורץ דרך"

18.2.2015 / 0:52

יממה לאחר פטירתו של השר לענייני אזרחים ותיקים, נפרדו ממנו עמיתיו לסיעה בישיבה מיוחדת. היו"ר בנט: "אורי הביא לנו גאווה גדולה". שר השיכון אורי אריאל: "הלוואי שניישם את מורשתו"

צילום: מור שאולי עריכה: מתן חדד

מפלגת הבית היהודי התכנסה אתמול (שלישי) לישיבת אבל לאחר פטירתו שלשום של השר לענייני אזרחים ותיקים אורי אורבך, שנפתחה בדקת דומייה לזכרו. יו"ר המפלגה נפתלי בנט ספד לאורבך ואמר כי "אורי היה פורץ דרך, מעין כוכב הצפון של כולנו".

בנט הוסיף על אורבך, מי שהביא את יו"ר הסיעה למפד"ל, כי היה איש עקרונות ונעים הליכות. "כמה גאווה הוא הביא לנו, אדם שלא קיפל את הדגל ועמד על שלו גם בענייני ארץ ישראל וגם בענייני תורת ישראל. כל מי שהכיר אותו ידע שלאורי הייתה לחיצת יד מאד עדינה, אבל עמדו מאחוריה ערכים של פלדה. החזון שלו היה גדול, ובזכותו ורק בזכותו כל המהלך הגדול בבית היהודי קרה", אמר.

לקריאה נוספת:
"שמע ישראל" מהחבר ממרצ: השעות האחרונות של אורבך
מהפכן וג'נטלמן, פרידה מאורי אורבך
רבנים נפרדים מאורי אורבך: "לא פראייר של אף אחד"

ישיבת אבל בסיעת הבית היהודי בעקבות פטירת השר אורי אורבך, פברואר 2015. גור דותן,
"לימד אותנו לא להיות 'דתי מחמד'". בנט נפרד מאורבך בישיבת הסיעה, הבוקר/גור דותן

"אורי המציא את הביטוי דתי מחמד, אבל הוא היה זה שלימד אותנו הכי טוב איך לא להיות כזה", העיד היו"ר בנט. "אנחנו נמשיך בדרך הגדולה הזו, דרך שאומרים בה בקול גדול שאנחנו אוהבים את ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל. לא מתייפיפים, אבל עושים הכול באהבה גדולה".

שר השיכון אורי אריאל נפרד גם הוא מעמיתו למפלגה: "לאורי היו גם העוז וגם הענווה. אורי היה בלי מורא מוביל עמדות, גם כשהיו שונות, ועם ההומור המיוחד שלו היה מפרק כל ההתנגדות. לא צריך אנדרטאות לזכרו. הוא חי ומורשתו ממשיכה, והלוואי שנזכה ללמוד וליישם חלק ממנה".

במקומו של אורבך כחבר כנסת יושבע מספר 13 של רשימת הבית היהודי, הרב הלל הורוביץ, שלא נכנס לכנסת היוצאת לאחר שמפלגתו זכתה ל-12 מנדטים. הורוביץ משתייך לאגף הקיצוני יותר בציבור הדתי-לאומי והתבטא בעבר נגד שירת נשים ונגד ערביי ישראל.


לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

(עדכון ראשון 19:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully