וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיוע לגדול האויבים": חרדי מחסידות אנטי-ציונית בסרטון יש עתיד

19.2.2015 / 10:34

שמואל חיים פפנהיים, דמות מוכרת משכונת מאה שערים, עורר סערה במגזר לאחר שהשתתף בקמפיין מפלגתו של לפיד והכחיש שאישר זאת. חייל הנח"ל החרדי שהשתתף בסרטון אחר של יש עתיד: "אני שלם עם החלטתי"

מתוך קמפיין "יש עתיד"

סערה במגזר החרדי סביב השתתפותם של שתי דמויות חרדיות, בהם אחד המשתייך לחסידות האנטי-ציונית "תולדות אהרון", בקמפיין הבחירות של מפלגת יש עתיד. בתגובה לכך הפנו רבים קריאות גנאי נגד המשתתפים וכינו את מעשיהם "בושה וחרפה" ואף "מעשה בגידה".

הדמות הבולטת בין השניים היא זו של שמואל חיים פפנהיים. פניו אינן זרות לצרכני החדשות ובעבר אף היה דובר מטעם העדה החרדית. בעבר אף נשלח לייצג בתקשורת את הקו הרשמי והקנאי לו הוא נאמן. ואולם פפנהיים, תושב בית שמש, הפך את עורו בשנים האחרונות ויצא מן "הארון החרדי": למד לתואר ראשון באוניברסיטת בר אילן, עמד בראש משרד לעידוד התעסוקה בקרב חרדים בבית שמש ולוקח חלק בפעילויות ציבוריות נוספות.

לקריאה נוספת:
נתניהו: "אסיר את סעיף הסנקציות הפליליות מחוק הגיוס"
לפיד מבטיח: "נלאים את קק"ל אחרי הבחירות"
לפיד מבטיח להגביר השקיפות בכנסת – בניגוד להתנהלותו כשר

נושא: יש עתיד משיקה את קמפיין בחירות 2015, 26.1.2015. ראובן קסטרו
"שיתוף פעולה עם גדול אויבי היהדות החרדית". יאיר לפיד/ראובן קסטרו

יש עתיד פרסמה השבוע סרטון הנפתח בכותרת "נלחמים על השוויון בנטל". בשלב זה מופיע פפנהיים מדבר על כך שהחברה החרדית צריכה לעבור שינוי: להיפתח ללימוד ליב"ה ולפעול לקירוב לבבות ולאיחוי השסעים בחברה הישראלית. "אני חרדי, חרדי קיצוני אולי, איש מאה שערים", הוא אומר, "אני חושב שיהודי חרדי צריך גם לדאוג לפרנסה שלו, לדאוג למען הילדים שלו. הציבור החרדי גדל, וכשאתה גודל אז לא מספיק המשרות בתוך הקהילה כמו שהיה עד היום. אתה צריך לצאת החוצה, אז שם אתה נתקע. אתה מוצא היום אנשים מבוגרים בני 45 שאין להם ידע מינימלי ב-ABC. זה תוקע אותך".

עוד הוסיף פפנהיים, לצד סיסמאות של המפלגה על גיוס חרדים ושילובם במשק, כי "החרדים יש להם מה לתרום לחברה הישראלית. לחברה הישראלית יש לה מה להציע לציבור החרדי. צריכים רק את המקומות לחבר קצת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

באתרי האינטרנט החרדים תקפו את פפנהיים על כך שלקח חלק בקמפיין המפלגה. באתר "כיכר השבת" ציטטו גורמים חרדים שאומרים כי זו "בושה וחרפה". הרב מרדכי בלוי, יו"ר משמרת הקודש והחינוך, שנחשב לבכירי סיעת "דגל התורה" של יהדות התורה, הוסיף כי "זה מעשה בגידה במגזר החרדי וברבנים, פפנהיים עשה מעשה חמור שמעיד על כך כי במהלך השנים האחרונות הוא שידר קנאות ובדלנות מזויפת נגד כל דבר שזז במדינה".

"איך אדם חרדי מסוגל לתת יד לגדול אויבי היהדות החרדית בדמות מפלגת יש עתיד?"

בלוי הוסיף מלים קשות על פפנהיים וטען כי מעשיו הם בגדר חציית קווים אדומים. "הוא עוזר ליאיר לפיד, מגדולי האויבים בדורנו, לשנות את החרדים, ומצהיר באותה נשימה שהוא לא משתתף במשחק הדמוקרטי ואינו מצביע בבחירות. גם אם הנושא חשוב בעיניו, שיתוף פעולה זה הוא חמור מאוד ובלתי מובן. איך אדם חרדי מסוגל לתת יד לגדול אויבי היהדות החרדית בדמות מפלגת יש עתיד? זהו קו אדום שכבר מזמן לא היה מישהו במגזר החרדי שחצה אותו", אמר.

בתגובה לעליהום התקשורתי טען פפנהיים כי דבריו לא נאמרו בהקשר של בחירות או לטובת מפלגתו של לפיד. אולם, מבדיקה שערכנו בוואלה חדשות עולה מציאות שונה לחלוטין. במפלגה אמרו בתגובה כי "הרב פפנהיים נתן את הסכמתו וחתימתו לאחר שעודכן מראש כי הוא משתתף בצילומים לקמפיין המפלגה". על אף פניות חוזרות ונשנות, תגובתו של פפנהיים טרם התקבלה.

"יש עתיד ערכו את הסרטון באופן מגמתי"

יש עתיד פרסמה אתמול (רביעי) סרטון נוסף ובו מככב דוד זולדן, בוגר המחזור הראשון של הנח"ל החרדי בצה"ל. "בתקופה שבה למדתי בישיבה, צה"ל היה בלבנון", אמר זולדן בסרטון, "ולא היה יום שלא היינו שומעים על חייל שנפל. בתוך תוכי ידעתי שאני עושה שקר בנפשי אם אני לא קם ומתגייס". לדבריו, "פשוט לא ייתכן שבתוך עם ישראל תהיה אפליה בין דם לדם. המחיר שאני שילמתי הוא מחיר פעוט לעומת מחיר אחר שבחורים אחרים שילמו".

גם הסרטון שבו מופיע זולדן עורר סערה, אך הוא מודה כי הצטלם באישור לטובת הקמפיין. "טבעו של עניין שיש עתיד ערכה את הדברים שאמרתי באופן מגמתי ומעוות, אבל אני שלם עם כל מה שמופיע שם". לשאלה אם לא חשש לשתף פעולה עם מפלגה שנחשבת לסדין אדום במגזר החרדי, השיב: "היא לא מפלגה נאצית ולא סדין אדום עבורי. יש לי את האמת שלי, ואם זה משרת אותם - לבריאות".


לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully